Zelf ijsthee maken

24-06-2019 18:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met dit warme weer is het bijzonder aangenaam om iets kouds te drinken.

Nu heb ik gisteren wat plakjes gember overgoten met gekookt water, 2 theezakjes groene thee citroen ook laten trekken en dit uiteindelijk bij elkaar gemixt en aangevuld tot 2 liter met water.
2 kleine schepjes suiker erbij en koud gezet.

Dit smaakte best goed.

Hoe maken jullie ijsthee?.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Water koken, opgieten op groene thee met citrus (losse thee), munt e/o vers fruit er in. Af laten koelen, koelen en serveren met ijs.

Ik maak altijd de avond ervoor, zodat het de hele nacht koud kan worden.
Alle reacties Link kopieren
in ieder geval geen suiker erbij.

gewoon thee, groene thee, muntthee, gemberthee maken en aflaten koelen. Of een combinatie hiervan. Eventueel verse limoen of citroensap toevoegen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend icetea gemaakt door een nacht zakjes groene thee in KOUD water te hangen met wat komkommer en munt. Resultaat was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het gewoon.
ik geef mn bek ook maar een douw
Rainbow91 schreef:
24-06-2019 18:45
Ik heb dit weekend icetea gemaakt door een nacht zakjes groene thee in KOUD water te hangen met wat komkommer en munt. Resultaat was heerlijk!
Ik vind dat echt de smaak van thee niet uit laten komen.
Alle reacties Link kopieren
De ene keer zet ik gewoon thee die ik af laat koelen maar gooi ook wel een zakje in een kan met koud water en zet dat in de koelkast.
Soms fruit erbij maar meestal niet en nooit suiker.
Alle reacties Link kopieren
https://nl.mymuesli.com/tree-of-tea

Ik vind deze erg lekker. Ik heb verschillende smaken in de kast staan. Het lijkt duur maar je doet heel lang met een blik.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
24-06-2019 18:43
in ieder geval geen suiker erbij.

gewoon thee, groene thee, muntthee, gemberthee maken en aflaten koelen. Of een combinatie hiervan. Eventueel verse limoen of citroensap toevoegen.
dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe 4 scheppen chai in een 2 liter kan, kokend water erop. 20 minuten trekken. stevia erbij en af laten koelen. ik maak elke dag zo'n kan, altijd met losse thee.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van die zakjes gekocht in Amerika, ideaal. Gooi er verder ook geen suiker/zoetstof bij.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
24-06-2019 18:49
Ik vind dat echt de smaak van thee niet uit laten komen.
Dit heb ik ook! Al dat enthousiasme over cold brewed iced tea... Ik vind er niks aan.

Groene thee met muntthee en honing heb ik gedaan, en zwarte thee. Oh en rooibos maar dat vind ik saai.
Alle reacties Link kopieren
Heet water, hibiscus blaadjes, honing en kaneel. Heerlijk zurig als het koud is.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
24-06-2019 19:00
https://nl.mymuesli.com/tree-of-tea

Ik vind deze erg lekker. Ik heb verschillende smaken in de kast staan. Het lijkt duur maar je doet heel lang met een blik.
Die heb ik wel eens gezien. Toch een keer rondneuzen op de site.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
24-06-2019 19:56
Heet water, hibiscus blaadjes, honing en kaneel. Heerlijk zurig als het koud is.
Hibiscus vind ik echt niet lekker, ik proef het direct als het er in zit.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Fiorah schreef:
24-06-2019 19:44
Dit heb ik ook! Al dat enthousiasme over cold brewed iced tea... Ik vind er niks aan.

Groene thee met muntthee en honing heb ik gedaan, en zwarte thee. Oh en rooibos maar dat vind ik saai.
Meer thee in het water doen. Serieus, helpt echt.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het altijd met de zelfschepthee van de Jumbo. Ik heb meestal groene thee. ( nu heb ik de variant met gele rozeknopjes).
Gewoon thee zetten en af laten koelen. En dan in de ijskast verder koelen.
Geen suiker of andere zoetstoffen. Is al zoet genoeg door de bloemen in de thee.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Maar hebben jullie dan nooit dat het te bitter is sls het is afgekoeld? Ik heb het meerdere keren geprobeerd met verschillende soorten thee, maar iedere keer in de gootsteen beland wegens ‘te bitter’
Alle reacties Link kopieren
Followthesun90 schreef:
18-07-2019 03:41
Maar hebben jullie dan nooit dat het te bitter is sls het is afgekoeld? Ik heb het meerdere keren geprobeerd met verschillende soorten thee, maar iedere keer in de gootsteen beland wegens ‘te bitter’
Gebruik je dan groene thee? Die kan bitter worden als je het met te heet water zet.
Alle reacties Link kopieren
Followthesun90 schreef:
18-07-2019 03:41
Maar hebben jullie dan nooit dat het te bitter is sls het is afgekoeld? Ik heb het meerdere keren geprobeerd met verschillende soorten thee, maar iedere keer in de gootsteen beland wegens ‘te bitter’
Mijn oplossing hiervoor is om er een ‘Cold brew’ van te maken, dus de thee in koud water doen en langer te laten trekken.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
29-06-2019 17:20
Meer thee in het water doen. Serieus, helpt echt.
Bij rooibos of coldbrew?
Alle reacties Link kopieren
Fiorah schreef:
19-07-2019 11:18
Bij rooibos of coldbrew?
Allebei ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dille en Kamille heeft losse thee om ijsthee mee te maken. De appel-vlierbloesem is erg lekker met wat citroen erin!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe groene thee met jasmijn met wat bosjes munt. Honing erdoor. Erg heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Op de gewone manier lekker extra sterke earl grey zetten, af laten koelen en een half uur voor het drinken een flinke hoeveelheid ijsblokjes toevoegen. Suiker? Nee, dank u wel :pukey: .
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven