Bestaat er zure soya yoghurt?

25-06-2019 13:26 30 berichten
Ik heb er nu een paar geprobeerd maar ik vind ze zo zoetig en ik hou juist van die zure smaak. Weet iemand of dat bestaat/welk merk ik moet hebben?
Alpro heeft er een zonder suiker, die al 's geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem9482665 schreef:
25-06-2019 13:30
Alpro heeft er een zonder suiker, die al 's geprobeerd?
Nee die heeft ook niet dat hele frisse zurige dat gewone yoghurt of kefir heeft
Teaus schreef:
25-06-2019 13:37
Nee die heeft ook niet dat hele frisse zurige dat gewone yoghurt of kefir heeft
Heb je het over de gangbare Alpro? Die zonder suiker is vast zuurder.
Ik heb Alpro geprobeerd en Milsa (huismerk van Aldi) allebei de ongezoete naturel. Maar ik vond ze allebei zoetig.
Alpro heeft veel opties maar ik dacht voordat ik een oorlog aan variaties insla ga ik even vragen of iemand een tip heeft X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
De kokos yoghurt van alpro heeft een zure ondertoon, nog steeds niet zo zuur als echte yoghurt, maar tot op heden de beste.
ClumsyNinja schreef:
25-06-2019 13:46
Ik heb Alpro geprobeerd en Milsa (huismerk van Aldi) allebei de ongezoete naturel. Maar ik vond ze allebei zoetig.
Alpro heeft veel opties maar ik dacht voordat ik een oorlog aan variaties insla ga ik even vragen of iemand een tip heeft X-D
Volgens mij heb je toch echt de gangbare Alpro geproefd. Die smaakt neutraal, maar heeft een piepklein beetje suiker. Lijkt me stug dat de naturel ongezoet met 0% suiker zoet smaakt.
Ja die van AH huismerk. Soja ongezoet heet het, 500 ml in een beker met een lichtblauw omhulsel eromheen.
Zit geen suiker in en is zuur zoals yoghurt!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem9482665 schreef:
25-06-2019 14:09
Volgens mij heb je toch echt de gangbare Alpro geproefd. Die smaakt neutraal, maar heeft een piepklein beetje suiker. Lijkt me stug dat de naturel ongezoet met 0% suiker zoet smaakt.
Sommige producten hebben toch van nature een wat zoetige smaak, ook zonder toegevoegde suiker.
Melk is wat mij betreft 'zoet' van smaak net als de meeste yoghurt alternatieven
Ah huismerk en Alpro kokos ga ik uitproberen, bedankt!

Heb echt de ongezoete geprobeerd maar die vond ik dus niet zuur. Zou aan mij kunnen liggen..
Ik neem de laatste tijd lactosevrije yoghurt. Mocht dat je reden zijn dan kan ik melden dat ze dat verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
25-06-2019 14:00
De kokos yoghurt van alpro heeft een zure ondertoon, nog steeds niet zo zuur als echte yoghurt, maar tot op heden de beste.
Die vind ik zelf niet zuur.
morty schreef:
25-06-2019 14:15
Ja die van AH huismerk. Soja ongezoet heet het, 500 ml in een beker met een lichtblauw omhulsel eromheen.
Zit geen suiker in en is zuur zoals yoghurt!
Dat is echt de smerigste soja yoghurt van allemaal. Het smaakt naar karton, bah.
Alle reacties Link kopieren
vogelkip schreef:
25-06-2019 15:14
Dat is echt de smerigste soja yoghurt van allemaal. Het smaakt naar karton, bah.
Dat vind ik het grote nadeel van alle sojayoghurt die ik geprobeerd heb. Ik wacht met spanning tot Oatly hier ook yoghurt op de markt gaat brengen. Maar daar heeft TO weinig aan (en ik ook niet, daarom lees ik mee).
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Mmm misschien ga ik het eens zelf proberen te maken. Ik zie allerlei recepten online met probiotica of met een lepel soja yoghurt uit de winkel als starter. Maar deze ziet er wel héél eenvoudig uit:
http://www.plantaardigheidjes.nl/2014/0 ... t.html?m=1
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens bij een natuurvoedingswinkel kijken?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
de Mild&Creamy ongezoet van Alpro komt het beste in de buurt. maar dat echt friszure van gewone yoghurt is volgens mij gewoon niet te vinden.

laat je het weten als je eigen experimenten werken? dan ga ik het ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend de "go on" van alpro geprobeerd. Op de verpakking staat alternatief voor kwark, maar mij deed het meer denken aan dikke griekse yoghurt. Ik vond m erg zuur!
novasky schreef:
26-06-2019 12:58
Ik heb vanochtend de "go on" van alpro geprobeerd. Op de verpakking staat alternatief voor kwark, maar mij deed het meer denken aan dikke griekse yoghurt. Ik vond m erg zuur!
Oh top! Ik ga kijken of mijn supermarkt die heeft :D
Cateautje schreef:
25-06-2019 14:44
Ik neem de laatste tijd lactosevrije yoghurt. Mocht dat je reden zijn dan kan ik melden dat ze dat verkopen.
In gewone yoghurt zit al nauwelijks lactose door het zure, en het is een stuk goedkoper dan soya en lactosevrij.
(Ik ben lactoseintolerant, ik merk dat dus als dat er wel in zit)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat Alpro mild & creamy ongezoet het meest in de buurt komt, maar ook die vind ik niet net zo zuur als gewone yoghurt. Alpro Go On vind ik ook echt niet zurig (wel heel lekker!)
Alle reacties Link kopieren
Juanita1987 schreef:
02-07-2019 18:50
Ik vind ook dat Alpro mild & creamy ongezoet het meest in de buurt komt, maar ook die vind ik niet net zo zuur als gewone yoghurt. Alpro Go On vind ik ook echt niet zurig (wel heel lekker!)
Hier sluit ik me bij aan, de Go On is echt heerlijk, maar eerder zoet dan zuur voor mijn gevoel
Ik zag dat ah de Alpro in de bonus heeft deze week dus ik ga op vergelijkingsjacht!
Ik heb laatst ook een kokosyoghurt gekocht, maar die was niet van alpro. Dat was het meest op yoghurt lijkende spul dat ik geprobeerd heb. *zoekt* oh het was Jumbo eigen merk https://www.jumbo.com/jumbo-coco-yogo-n ... 202384CUP/
Ik lees mee :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven