Welk beleg stokbrood uren bewaren?

26-06-2019 13:56 80 berichten
Binnenkort is er een evenement waarvoor ik stokbrood moet maken. Andere mensen maken andere gerechten. Het idee is stokbrood te beleggen en dan in porties van ong. 10 cm af te snijden. Met verschillend beleg. Niet al te buitenissig, want er zijn aardig wat mensen op leeftijd bij. Punt is dat het stokbrood 's morgens gemaakt moet worden en pas rond 18.00 uur gegeten wordt. Ik heb wel beschikking over een koelbox en wil de porties per stuk in zilverfolie doen. Zo blijven ze toch wel een beetje vers.
Ik wil vermijden dat ik er beleg op doe dat zompig of klef wordt of juist niet meer fris ofzo.

Welk beleg zou goed kunnen? (iets meer belegd dan broodje kaas, maar ook weer geen "avocado met andalusische waterkers, gedroogde paprika uit India en rechtsgedraaid geroosterde pompoenpitten")
Dat wordt hoe dan ook zacht, taai en smerig.
SallySpectra* schreef:
26-06-2019 13:58
Dat wordt hoe dan ook zacht, taai en smerig.

Oh, dat is shit.
Nee, dat wordt niet te vreten. Zou zorgen dat je het ter plaatse kunt afbakken en de belegsoorten op tafel zet zodat ieder naar eigen smaak kan beleggen. Stokbrood wordt taai en zompig met beleg erop, zeker als je het een volle dag wil bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen de ‘mensen op leeftijd’ dat taaie stokbrood wat uren in een koelbox heeft gezeten, wel eten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mensen op leeftijd, bedoel je daarmee oudjes met 'n gebit/tandproblemen? Die willen wellicht helemaal geen stokbrood maar zachte broodjes. En die kun je probleemloos meenemen en dan ter plaatse beleggen.
Ik zou voor iets anders kiezen als dat nog kan. Blijft niet lekker, met wat voor beleg dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het stokbrood niet ter plekke beleggen? Dan is het stokbrood in ieder geval lekkerder dan dat het de gehele dag al belegd is.
Alle reacties Link kopieren
als je het daar niet kunt afbakken zou ik voor toastjes en kiezen en ter plekke besmeren
Kleine toastjes eet makkeijker voor " mensen op leeftijd"
Alle reacties Link kopieren
Oude mensen en Stokbrood? Lijkt mij geen goede combinatie.

Zachte bolletjes, kadetjes Krentenbollen, lijkt mij handiger. Allemaal voorsnijden. Beleg, vleeswaren, plakken kaas etc. In verpakking meenemen en daar beleggen. Zeker met warmer weer is er geen andere optie.

Broodjes beleggen in de ochtend is niet haalbaar.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 26-06-2019 14:02
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan lekkere sandwiches maken. BLT, eiersalade, kip kerrie. Als je dan een goede koelbox hebt met genoeg koelelementen, dan moet het wel goed blijven.
Of eventueel ter plekke beleggen.
anoniem_386079 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 14:03
9.83% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Ik weet niet of ter plekke beleggen mogelijk is. Het beleg zou ik eventueel wel in de koelbox kunnen bewaren. Moet maar even gaan overleggen.
Voor hoeveel mensen is het? Als het er niet al te veel zijn zou ik stokbrood en beleg los meenemen en zodra jullie gaan eten even snel stokbrood snijden en beleggen. Kan nooit veel tijd kosten toch?

Of zelfs alleen snijden en beleg zo neerzetten dat mensen het zelf er op kunnen doen. Kunnen ze ook zelf kiezen hoeveel andalusische waterkers ze op hun broodje willen.
Jawlensky schreef:
26-06-2019 14:02
Ik weet niet of ter plekke beleggen mogelijk is. Het beleg zou ik eventueel wel in de koelbox kunnen bewaren. Moet maar even gaan overleggen.
Dit inderdaad. En dan een bak met schoongemaakte sla, tomaat en komkommer mee. Plakjes kip en kaas en een tube mayo oid.
Bedankt, jullie zijn heel eenduidig, dat behoedt met misschien voor vieze, kleffe zooi.

Ik ga eens even navragen hoe goed die koelbox is en of ik daar wat kan doen. Anders misschien even op en neer naar iemands huis die daar in de buurt woont en op dat moment sandwiches maken. Sandwiches is beter dan stokbrood misschien inderdaad voor oude mensen.
Mensen op leeftijd, zijn die 60 of 80?
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
26-06-2019 14:01
Oude mensen en Stokbrood? Lijkt mij geen goede combinatie.

Zachte bolletjes, kadetjes Krentenbollen, lijkt mij handiger. Allemaal voorsnijden. Beleg, vleeswaren, plakken kaas etc. In verpakking meenemen en daar beleggen. Zeker met warmer weer is er geen andere optie.

Broodjes beleggen in de ochtend is niet haalbaar.

Turks brood is ook lekker, heb je ook in soorten en maten, hoeft niet eens perse beleg op.


Afbeelding
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 14:07
0.66% gewijzigd
.
Orișa schreef:
26-06-2019 14:04
Dit inderdaad. En dan een bak met schoongemaakte sla, tomaat en komkommer mee. Plakjes kip en kaas en een tube mayo oid.
Ja, als ik het zo doe en een schaal heb waarop ik het kan leggen, dan heb ik verder ook niet zoveel nodig, een mes en bord en verder eigenlijk niets om het te maken.
SallySpectra* schreef:
26-06-2019 14:05
Mensen op leeftijd, zijn die 60 of 80?
Eerder 80 (en sommigen nog ouder)
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
26-06-2019 14:04
Dit inderdaad. En dan een bak met schoongemaakte sla, tomaat en komkommer mee. Plakjes kip en kaas en een tube mayo oid.
En hardgekookte eieren en blikjes tonijn of zalm. Kan dan door de sla of met wat mayo op bolletjes.
oudblond wijzigde dit bericht op 26-06-2019 14:08
9.33% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Anoniem262821034 schreef:
26-06-2019 14:05
Turks brood is ook lekker, heb je ook in soorten en maten, hoeft niet eens perse beleg op.


Afbeelding
Dat is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
26-06-2019 14:06
Eerder 80 (en sommigen nog ouder)

Die hebben over het algemeen wel moeite met stokbrood. Sandwiches en zachtere broodjes (niet taai) zijn dan echt veel beter.
Oudblond schreef:
26-06-2019 14:07
En hardgekookte eieren en blikjes tonijn of zalm. Kan dan door de sla of met wat mayo op bolletjes.
Oja, dit vergeet ik nog!


Ik vind Turks brood heel snel oud en alleen lekker op de dag dat je het koopt.
Oudblond schreef:
26-06-2019 14:07
En hardgekookte eieren en blikjes tonijn of zalm. Kan dan door de sla of met wat mayo op bolletjes.
Lekker!
Bedjeindezon schreef:
26-06-2019 14:14
Die hebben over het algemeen wel moeite met stokbrood. Sandwiches en zachtere broodjes (niet taai) zijn dan echt veel beter.
Ja, ik koop gewoon zachte broodjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven