Gekleurde stippeltjes aan onderkant van blikjes energy

02-07-2019 09:05 34 berichten
Blijkbaar hebben de meeste energydrankjes verschillende smaken, ondanks zelfde uiterlijk.
De Slammers, Monsters, Red Bull en Kong hebben dus niet een vaste smaak. Waarschijnlijk ook andere merken, maar dat weet ik zo snel niet.

Aan de onderkant zie je stipjes in groen, blauw, geel, roze en zwart. Maar welke kleur voor wat staat is me nog niet duidelijk.
Blauw is i.i.g. minder zuur.

Waarom doen ze dat en waarom moeten we er zelf achterkomen waar de kleur voor staat?
Want ik kan dat nergens vinden.

Ik las wel ergens dat iedere machine een andere kleur stempel geeft, maar je proeft duidelijk verschil.
Afbeelding
Ik vraag me eerder af waarom je die rotzooi energiedrinks zou willen drinken?
Alle reacties Link kopieren
Heeft niks met de smaak te maken, het geeft aan uit welke machine het blik komt. Als de fabrikant een probleem ontdekt, weten ze welke batch ze terug moeten halen
Omdat ik het helaas lekker vind.
lilalinda schreef:
02-07-2019 09:10
Heeft niks met de smaak te maken, het geeft aan uit welke machine het blik komt. Als de fabrikant een probleem ontdekt, weten ze welke batch ze terug moeten halen
Ik zou zeggen, doe de test. Pak een blikje met een blauwe en een groene stip. Echt je proeft duidelijk verschil.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-07-2019 09:11
Omdat ik het helaas lekker vind.
Een roker zeker?
Alle reacties Link kopieren
gewoon te vinden op Google ook:

http://diurnalearn.blogspot.com/2012/12 ... -cans.html
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-07-2019 09:12
Ik zou zeggen, doe de test. Pak een blikje met een blauwe en een groene stip. Echt je proeft duidelijk verschil.
wat natuurlijk ook komt, omdat ze uit net andere machines komen
Niq schreef:
02-07-2019 09:11
Omdat ik het helaas lekker vind.
Hoezo helaas?
Tijdschriftenverslindster schreef:
02-07-2019 09:14
Hoezo helaas?
Je schrijft zelf al dat het rotzooi is ;-)
lilalinda schreef:
02-07-2019 09:10
Heeft niks met de smaak te maken, het geeft aan uit welke machine het blik komt. Als de fabrikant een probleem ontdekt, weten ze welke batch ze terug moeten halen
Dat klinkt wel logisch; daar hebben ze ook altijd codes voor.
Niq schreef:
02-07-2019 09:15
Je schrijft zelf al dat het rotzooi is ;-)
Dat ben je dus met me eens :rofl:
lilalinda schreef:
02-07-2019 09:13
gewoon te vinden op Google ook:

http://diurnalearn.blogspot.com/2012/12 ... -cans.html
Ja dat staat ook in de OP, net boven het plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-07-2019 09:16
Ja dat staat ook in de OP, net boven het plaatje.
waarom open je dan dit topic?????

:bonk:
Tijdschriftenverslindster schreef:
02-07-2019 09:16
Dat ben je dus met me eens :rofl:
Uiteraard! Het is zure troep wat je tanden niet ten goede komt.

Afbeelding
lilalinda schreef:
02-07-2019 09:17
waarom open je dan dit topic?????

:bonk:
Omdat ik het over de smaken wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
02-07-2019 09:19
Omdat ik het over de smaken wil hebben.
Nou, have fun dan maar, ik ben weg
:bye:
Ik heb het nog nooit gedronken. Heel suf, maar ik durf het niet zo goed aan. Ik kan me je vraag wel voorstellen. Heb je al eens een mailtje naar de fabrikant gestuurd?
Nog nooit op maar liep van de week in de Makro en daar was red bull in de aanbieding . Er stond bij let op Engelse variant dus er zullen wel smaakverschillen bestaan.
MinkeDeWit schreef:
02-07-2019 09:28
Ik heb het nog nooit gedronken. Heel suf, maar ik durf het niet zo goed aan. Ik kan me je vraag wel voorstellen. Heb je al eens een mailtje naar de fabrikant gestuurd?
Goed idee. Zal ze binnenkort eens aanschrijven.
Niq schreef:
02-07-2019 09:35
Goed idee. Zal ze binnenkort eens aanschrijven.
Want? Je weet het antwoord toch al?
Ik weet nog steeds niet wat roze of zwart voor bijsmaak geeft.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
02-07-2019 09:31
Nog nooit op maar liep van de week in de Makro en daar was red bull in de aanbieding. Er stond bij let op Engelse variant dus er zullen wel smaakverschillen bestaan.
Klopt. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Coca Cola, deze smaakt overal anders. Dit komt doordat er bij frisdranken sprake is van een postmix. (Als ik het goed begrepen heb.) Er wordt een soort siroop gemaakt op basis van het standaardrecept en deze siroop wordt in lokale bottelingsfabrieken omgezet in de flessen frisdrank zoals wij ze in de winkel kopen. Dat is makkelijker qua distributie en natuurlijk goedkoper voor de producent. Maar het water dat gebruik wordt, is overal net anders. Hoewel ze trachten om de smaak zoveel mogelijk gelijk te houden, ontkom je niet aan verschillen doordat het water hier bijvoorbeeld erg hard is en ergens anders weer veel mineralen bevat.

Ik heb op de Nederlandse Antillen gewoond en daar wordt gebotteld op Curaçao met water van de ontziltingsinstallatie. Daarnaast was er in de winkel ook Coca Cola uit Venezuela (herkenbaar aan een witte met rode dop). Gemaakt met water uit Venezuela. Deze laatste smaakte dus heel anders (lekkerder) en was ook goedkoper omdat ontzilt water erg duur is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik proef niet eens het verschil tussen Pepsi en Coke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven