Wat doen met catering verjaardag?

08-07-2019 21:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word binnenkort 30, een mijlpaal die ik graag wil vieren met vrienden en familie. Ik woon in een klein studiootje, dus zal naar een andere locatie uit moeten wijken. Waarschijnlijk wordt het een zaaltje huren in een buurthuis. Ik verwacht 35-40 mensen en het lijkt me leuk om samen te eten. Alleen... zelf koken voor zoveel mensen lijkt me niet te doen! Ik zat naar catering opties te kijken en die beginnen allemaal vanaf 15,- pp en dan kom je al snel op €600,- uit! Veel geld! Ik zit te overwegen om gewoon veel lekkers bij de Chinees te halen, maar misschien hebben jullie nog goede en betaalbare ideeën? Ik ben benieuwd! :)
Alle reacties Link kopieren
Blijven van die 35-40 personen ook iedereen eten?
Zou dat eerst navragen voordat je van tevoren dingen gaat bestellen/regelen.

Als je een locatie huurt kan je ook vragen of je daar misschien een combi korting kan krijgen (moet er wel catering zijn natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Elke optie is verschrikkelijk duur voor 40 personen. Ik denk dat zelfs een bezoek aan het pannenkoek- of poffertjeshuis nog een kapitaal kost.

Waarom doe je het niet in twee keer en dan bij je thuis?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Groupon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat je bij veel buurthuizen ook verplicht bent om je eten daar af te nemen.
De Chinees lijkt me een prima optie, veel goedkoper en je kunt heel veel verschillende dingen halen voor 250 euro. Dan nog drank erbij en je bent voor 350 klaar.
Maak zelf een paar pannen soep, sla stokbrood, kruidenboter, broodjes en knakworsten in en je komt een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Of je vraagt geen cadeaus maar of iedereen iets van een hapje of drankje mee wilt nemen.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
theatime schreef:
08-07-2019 21:46
Maak zelf een paar pannen soep, sla stokbrood, kruidenboter, broodjes en knakworsten in en je komt een heel eind.
Zoiets inderdaad. Paar pannen met gehaktballetjes in saté saus erbij.
Alle reacties Link kopieren
Koud/ warm buffet voor zoveel personen is zo gemaakt toch? Eventueel BBQ kan ook nog als er een terras is, eventueel icm een stapel pizza's laten bezorgen.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Als ik op een verjaardag ben rond etenstijd dan verwacht ik echt geen uitgebreide maaltijd. Allerlei hapjes zijn prima. Bovendien hoeft dan ook niet iedereen echt aan tafel en kan iedereen naar believen wat pakken. Maak het jezelf niet te moeilijk. Een gestresste jarige is voor je gasten ook niet leuk.
Hoop op mooi weer, en nodig iedereen uit voor een byob (build your own burger bbq, ergens in een park, of in een natuurgebied bij een strandje.

Bbq, waar iedereen zelf zn burgertje kan garen (en anders regelt het zichzelf wel, altijd wel een paar mensen die willen flippen, en een klaptafel met een enorme schaal broodjes, en wat toping. Stapel wegwerp bordjes, en paar koelboxen met wat fris (blikjes of flessen, persoonlijk zou ik blikjes doen)

En genieten maar :)
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 08-07-2019 22:01
0.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een mobiele snackbar inhuren? Waar iedereen een patatje/snack kan halen. Laatst ook gehad op een verjaardag, grappig idee!
Die staat er dan een uurtje bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wil je Chinees laten bezorgen in dat buurthuis dan? Mag dat? Vaak ben je verplicht om de catering ook via hen te regelen.
Of is het alleen een kale zaal die je huurt en moet je eten, drinken, bedienend personeel, zelf meebrengen (en zelf de afwas en schoonmaak doen na afloop?)

Ik zou niet te moeilijk denken. Vind bbq-burger-idee wel leuk. Gewoon ergens in een park of recreatiegebied oid.
Alle reacties Link kopieren
Geen familieleden die toevallig een grote tuin hebben? Lijkt me gezelliger dan een zaaltje.
Eten in een buurthuis... Tja, mijn soort feestje zou het niet zijn. Waarom zou je met zoveel mensen gaan eten? Je kan ze dan nooit allemaal spreken.
Ik zou of een etentje met veel minder mensen doen, of een feestje met veel mensen na etenstijd met drankjes en hapjes (en muziek en dansen).
Alle reacties Link kopieren
Niks aantrekken van wat anderen niet leuk vinden hier. Gaat om jouw feestje en wat jij leuk vind.

Volgens mij heb je wel wat leuke tips gehad.
Bbq met hamburgers en brood zou leuk kunnen zijn. Paar salades.
Of toch opdelen in wat kleinere feestjes thuis.
Ik zou het houden bij een middag borrel met taart en lekker veel hapjes die je van tevoren kan maken. Of borrelplanken samenstellen met kazen, worsten, olijven en crackers etc.

Eventueel nog wat pizza’s bestellen.

Met zo veel mensen eten is sowieso prijzig. Als je alleen al taarten, hapjes en drank/drinken hebt ben je al veel geld kwijt voor dit aantal.

Ik weet niet wat je totaalbudget is, maar je kan ook gewoon een borrel geven in een leuke kroeg. Na het eten, of voor het eten en wat borrelhapjes (bitterballen en kaasstengels) bestellen.

Wat is de leeftijdscategorie eigenlijk? En wat voor soort feestje wil je. Gewoon gezelligheid en dat iedereen gaat kletsen. Of wil je bijvoorbeeld nog dat er gedanst wordt, meer een party. Daar zou ik het ook van af laten hangen.

Je kan ook een deal met de plaatselijke snackbar regelen. Patat en (goedkope) pizza is denk ik het goedkoopst.
Alle reacties Link kopieren
pocas schreef:
09-07-2019 20:21
Ik zou het houden bij een middag borrel met taart en lekker veel hapjes die je van tevoren kan maken. Of borrelplanken samenstellen met kazen, worsten, olijven en crackers etc.

Eventueel nog wat pizza’s bestellen.

Met zo veel mensen eten is sowieso prijzig. Als je alleen al taarten, hapjes en drank/drinken hebt ben je al veel geld kwijt voor dit aantal.

Ik weet niet wat je totaalbudget is, maar je kan ook gewoon een borrel geven in een leuke kroeg. Na het eten, of voor het eten en wat borrelhapjes (bitterballen en kaasstengels) bestellen.

Wat is de leeftijdscategorie eigenlijk? En wat voor soort feestje wil je. Gewoon gezelligheid en dat iedereen gaat kletsen. Of wil je bijvoorbeeld nog dat er gedanst wordt, meer een party. Daar zou ik het ook van af laten hangen.

Je kan ook een deal met de plaatselijke snackbar regelen. Patat en (goedkope) pizza is denk ik het goedkoopst.

:facepalm:

Meine gute.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven