Wat eet je met dat weer?

18-07-2019 20:03 20 berichten
Volgende week weer 30+°, pfoehhh. Met zulke temperaturen heb ik weinig zin om achter het vuur te staan, maar ik hou wel van vers eten. Ik ben bijvoorbeeld geen fan van voorgebakken kippenreepjes ofzo. Gaat wel voor een keertje, maar geen 5x per week. Soit.

Wat staat er bij jullie op het menu op zo'n dagen?
Hier was toch onlangs al een heel uitgebreid topic over?
gizzmo-returns schreef:
18-07-2019 20:06
Hier was toch onlangs al een heel uitgebreid topic over?
Linkje graag!
Ahja, ik zie er eentje.
anoniem_6465f722b85eb wijzigde dit bericht op 18-07-2019 20:10
7.32% gewijzigd
eten/wat-eten-jullie-wanneer-het-heel-w ... ges/444722
Met mooi weer lekker BBQen, al is het elke dag.
zijn toch genoeg dingen te bedenken waar je niet uren voor in de keuken hoeft te staan?
Salades, wraps (koud of warm), bbq, pasta.
Lichte maaltijden, vers. En anders maar een keer een stokbroodje met het een of ander.
Alle reacties Link kopieren
Er staat altijd wel een kant- en klaar pak voedsel in de super.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan zó kiezen uit tientallen salades uit de koeling. Of maaltijden die je alleen maar op hoeft te warmen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik sta vaal lang in de keuken en als we BBQen ook. Ik marineer de meeste dingen zelf en koop weinig kant en klaar.
Blondie456 schreef:
18-07-2019 20:46
Ik sta vaal lang in de keuken en als we BBQen ook. Ik marineer de meeste dingen zelf en koop weinig kant en klaar.
en sausjes die ik zelf maak en kruidenboter en ook altijd zelfgemaakte Sangria erbij.
Ik zou gewoon verhongeren en gaan leven op water, sangria en koele witte wijn.

In die alcohol zitten ook calorieën.

En in 't beste geval is er misschien wel een vriendin of een familielid die een avond een BBQ wil organiseren.
Alle reacties Link kopieren
Vis van de gril en verse groente.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Marnamai schreef:
18-07-2019 20:49
Ik zou gewoon verhongeren en gaan leven op water, sangria en koele witte wijn.

In die alcohol zitten ook calorieën.

En in 't beste geval is er misschien wel een vriendin of een familielid die een avond een BBQ wil organiseren.
Ik drink geen alcohol, wat nu?
Met die temperaturen heb ik ook geen zin in koken en vaak weinig trek bovendien.
Veel salades eet ik dan ook, eindeloos mee te variëren, gezond en licht verteerbaar (en goed voor mijn lijn bovendien).
niloe schreef:
18-07-2019 20:57
Ik drink geen alcohol, wat nu?
Cola, limo of sap zuipen.

Zitten nog meer klontjes suiker in dan in wijn.
Nog meer calo's dus.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
18-07-2019 20:47
en sausjes die ik zelf maak en kruidenboter en ook altijd zelfgemaakte Sangria erbij.
Ohhh zelfgemaakte kruidenboter :flirting: .

Wat ik een lekker voorgerecht/ tussendoortje/ lunchgerecht vind is watermeloen met feta. Heerlijk fris en zout.

Maar verdorie wat heb ik nu zin een een vers stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter zeg, mjammm.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
als ik uitgenodigd wordt voor een bbq, dan moet ik idd altijd de kruidenboter maken. Heb nu 2 heerlijke versies en die zijn altijd zo op.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

https://www.mrbreakfast.com/superdispla ... ipeid=1387
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
friezinnetje2014 schreef:
18-07-2019 22:43
als ik uitgenodigd wordt voor een bbq, dan moet ik idd altijd de kruidenboter maken. Heb nu 2 heerlijke versies en die zijn altijd zo op.
Heb je zin om het recept te delen? :flirting:
Lluvia schreef:
20-07-2019 09:06
Heb je zin om het recept te delen? :flirting:
ongezouten roomboter, bieslook, platte peterselie, knoflook , knoflookpeper (van toko), zeezout, chilivlokken (allemaal verse kruiden natuurlijk)

ongezouten roomboter, bieslook, zongedroogde tomaatjes (pureren), knoflook, knoflookpeper, zeezout

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven