Eten op het fornuis laten staan

24-07-2019 02:19 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: afgelopen avond een pan mie/miehoen gerecht met kip gemaakt en die op het fornuis laten staan. Airco heeft aangestaan op 24 graden binnen en daarna hooguit 1 uur zonder airco op het fornuis gestaan. Het was wel goed afgedekt met bijbehorende deksel van de pan. Half uur geleden alsnog in porties ingevroren. Het rook en zag er nog goed uit. Kan dit kwaad?
Alle reacties Link kopieren
Kan best. Ik laat bereid eten ook altijd een paar uur afkoelen voor ik het in de koelkast/vriezer doe.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoeveel uur heeft het dan gestaan nadat het afgekoeld was ? Sowieso moet je het laten afkoelen voor het ingevroren wordt in principe moet het kunnen maar met kip ben ik wel altijd erg voorzichtig met deze hitte ,ook al staat de airco aan .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
het is rond 7 uur gemaakt en om half 2 ingevroren. Laten staan met de intentie inderdaad om het te laten afkoelen maar het tot die tijd vergeten in te vriezen wat ik alsnog gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
denk dat het geen kwaad kan !
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
iloveyouthemost schreef:
24-07-2019 02:47
het is rond 7 uur gemaakt en om half 2 ingevroren. Laten staan met de intentie inderdaad om het te laten afkoelen maar het tot die tijd vergeten in te vriezen wat ik alsnog gedaan heb.

Dat is te lang buiten de koelkast of diepvries geweest. Dergelijke dingen kun je ook op de site van het Voedingscentrum lezen. ;)
https://www.voedingscentrum.nl/nl/thema ... waren.aspx
Het officiële advies is weggooien, maar ik zou het zelf gerust nog opeten. Heb nooit ergens last van ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nee, das bijna 7 uur lang, met zomerse temperaturen. Een airco wil niet zeggen dat de temp stabiel is, en 24 graden is nog steeds de gevarenzone. Zeker met kip zou ik mij daar nooit aan wagen. Deksel er op, lekker broeien! Maar dat komt ook omdat mijn moeder zo eens een pan pasta had laten staan, ook met airco, en ook ongeveer net zo lang. Drie keer raden wie er allemaal doodziek waren? Iedereen, behalve ik, want ik weigerde het te eten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zou dat ook rustig nog invriezen en opeten hoor.
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
24-07-2019 06:35
Oh ik zou dat ook rustig nog invriezen en opeten hoor.
Ik ook, zou niet eens in me opkomen dat het te lang in de warmte heeft gestaan
Het is al bereid dus ik zou het wel aandurven
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
24-07-2019 06:35
Oh ik zou dat ook rustig nog invriezen en opeten hoor.
Ben jij zeker ook een van die mensen die zegt er heerst buikgriep. Terwijl je eigenlijk ziek bent geworden van je eten.
Ik zou dat ook nog gewoon eten. Ik ben heel makkelijk met die dingen. Ben ook nog nooit ziek geworden van eten, dus misschien heb ik een ijzeren maag. Buikgriep heb ik ook nog nooit gehad trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend laat het altijd in de pan staan en bakt het de volgende dag in de avond op. Hij is nooit ziek. Kan dus gewoon.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
24-07-2019 05:36
Het officiële advies is weggooien, maar ik zou het zelf gerust nog opeten. Heb nooit ergens last van ;-D
Ik ook. Hier staat het nog wel eens de hele nacht op het aanrecht omdat ik het vergeet in de koeling te zetten of in te vriezen. Met nog wel eens bedoel ik zeker één keer in de week. En we leven nog.

Het staat dan niet in de zon of iets dergelijks en natuurlijk check ik van te voren of het er nog goed uitziet en goed ruikt. En wordt het goed verhit.

En de laatste keer dat ik buikgriep had, was mijn halve kantoor ziek, dus durf wel te beweren dat het toen niet van het eten kwam. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik reageer heel snel op voedsel wat op het randje zit (of er overheen...) dus voor mij zou dit een no go zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. 24 graden is echt te warm om het zo lang te laten staan. En er zit vlees in.
1 uur kan wel. De buffetten in je vakantieresort staan veel langer
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-07-2019 08:48
1 uur kan wel. De buffetten in je vakantieresort staan veel langer
😂
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
24-07-2019 08:26
Mijn vriend laat het altijd in de pan staan en bakt het de volgende dag in de avond op. Hij is nooit ziek. Kan dus gewoon.

Doe ik ook gerust hoor, nooit ergens last van.
En als het niet lekker meer is merk je het snel genoeg.
.
Zonder vlees zou ik er geen moeite mee hebben.
Maar met kip neem ik geen risico en zou ik het weggooien.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-07-2019 08:48
1 uur kan wel. De buffetten in je vakantieresort staan veel langer
Maar die doen het daarna niet in porties in de vriezer om het vervolgens na een paar dagen/weken weer op het buffet te gooien :P
Ik zou dat ook rustig opeten. Ik doe heel vaak mijn avondeten in een bakje en zet dat op het aanrecht. Neem het de volgende ochtend mee naar mijn werk en zet het daar pas in de koelkast. Ben nog nooit ergens ziek van geworden.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
24-07-2019 09:07
Maar die doen het daarna niet in porties in de vriezer om het vervolgens na een paar dagen/weken weer op het buffet te gooien :P
Dat weet je niet ;-D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-07-2019 09:05
Zonder vlees zou ik er geen moeite mee hebben.
Maar met kip neem ik geen risico en zou ik het weggooien.
Maar de kip is toch al gebakken? Als het goed is, is het al door en door verhit geweest. Dus het risico lijkt mij niet groter dan met een gehaktbal?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven