Slowcooker porties invriezen

29-07-2019 10:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik zwanger en ter voorbereiding op de periode na de bevalling wil ik gerechten maken in de slowcooker en invriezen. Ik ga nog een kleine vriezer kopen (marktplaats) en moet ook nog bewaardoosjes kopen om het in te bewaren. We zijn met 2 volwassenen en een peuter.

Vraag is eigenlijk: hoe groot moeten de porties ongeveer zijn voor 2,5 persoon?

Ik maak stoofvleesgerechten, zoals Indisch en Mexicaans. Hier moeten daarna dan nog rijst/brood/taco’s/etc bij en groente. Ik maak ook sauzen, Italiaaans, Marokkaans, etc. Hier moeten dan alleen nog rijst, couscous of pasta bij (dus geen groente, dat zit al in de saus).

Hoeveel moet je van de vleesgerechten en van de saus ongeveer per persoon rekenen?

En tips voor een lekkere bolognese saus zijn ook welkom. ;-) Ik zoek ook nog een lekker Grieks gerecht. Ik vind runderstoofvlees vaak niet lekker, dus gebruik meestal kip. Ik heb nog een aantal maanden om te experimenteren. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
hoeveel kook je normaal voor 2 volwassenen en 1 peuter? Anders schep je dit op boren en vries het daarna in.

Ik probeer meestal minder vlees/kip te nemen per persoon, zo'n 100 gram, in een slowcooker gebruik je vaak veel meer vlees, en vul dit aan met meer groenten.

Er zijn een aantal facebook groepen voor slowcookers met veel tips en ideeen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, ik heb vorige keer toen ik een pan stoofvlees had, gewoon een bord op de weegschaal gezet. Portie opgeschept wat ik ongeveer eet, en dat gewicht in een diepvriesdoosje gestopt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Had ik zelf ook wel kunnen bedenken :facepalm:

Bedankt voor de tip. :)
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
29-07-2019 11:36
Had ik zelf ook wel kunnen bedenken :facepalm:

Bedankt voor de tip. :)
Schuif het op de zwangerschap, snapt iedereen ;-)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
250 gr rijst, 250 gr saus voor een gemiddelde portie. Mannen lusten meer, maar meestal minder dan dubbel. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bolognaisesaus:

Ontbijtspek in kleine stukjes gesneden, in de pan bakken, op het laatst flink wat oregano erin en ff meebakken, plus wat peper en zout, 1 of 2 (ligt eraan hoe groot ze zijn) gesneden ui, wij doen 1 bol knoflook in stukjes gesneden erin, 400/500 gram geraspte winterwortel erin doen en aanbakken, 300 gram getild gehakt erin, 3 blikjes tomatenblokjes erin, 1 blikje water, kijk ff of het niet te dun wordt. Paar hele stokjes fijn gesneden van een basilicum plant erin.
Aan de kook brengen en wij zetten het dan 45 minuten in de oven op 80/90 graden.

Je kan er ook nog bleekselderij in doen. Het recept lijkt een beetje hier op:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... mie-oliver

En hoe gaat de kip stoofschotel?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak de pindakip van Ashley Willems. Heb ook een gerecht voor tacovlees, die maak ik met gehakt. Maar kan ook met kip: dat ga ik binnenkort eens proberen. Daarvoor gebruik ik dit recept:

https://www.skinnytaste.com/madisons-fa ... eef-tacos/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven