maaltijden in de vriezer

04-08-2019 12:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij krijgen woensdag een grote vriezer!
vooral om wat meer maaltijden in te bewaren en we wat vaker aanbiedingen in bulk kunnen aanschaffen.

nou benieuwd welke maaltijden hebben jullie in de vriezer klaar liggen?
zelf ben ik nu:
pasta
lasagna
soep

dit is in ons huidige kleine vriezertje dat gaan we natuurlijk vanaf woensdag uitbreiden!
Rijst (nasi bijvoorbeeld), appeltaart (ook het deeg daarvoor kun je goed invriezen), gehaktballen, stamppot. Ik vries bijna alles in, als het er niet lekker uit komt, kun je het altijd nog weggooien.
Geen maaltijden maar wel brood, ijs, frituurrommel, vlees (kip vooral), diepvriesgroenten, wat kruiden/pepers, bladerdeeg/rotiplaat en eendagskuikens voor de katten.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een vriezer met 3 lades.
Bovenste la: pizza, bladerdeeg, spinazie, hapjes en ijsklontnes
Middelste la: gerechten die ooit gemaakt zijn waar we te veel van hadden. Pasta, nasi en nog wat van die dingen en brood.
Onderste la: vol met borstvoeding door overproductie van vrouw de eerste weken.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk een grote vriezer. Wat er eigenlijk al genoemd is. Ik maak verder in de winter altijd voor 2 of 3 keer boerenkool en dat vries ik ook in.
That’s how Sue c’s it
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt eigenlijk altijd wel pastasaus, chili con carne en curry in de vriezer. Handig in porties in een vriezerzakje, kan je ze even in lauw water leggen om te ontdooien (fijn als je alleen thuis bent en toch snel iets gezonds wilt eten).
Wat betreft maaltijden heb ik op dit moment restjes lasagne en goulash in de vriezer liggen. Verder heb ik standaard brood, aardappelkroketjes, diepvriesgroente, vlees en (ingevroren) verse pasta in de vriezer liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelfs 2, zou niet zonder kunnen. Inderdaad voor de restjes maar vooral omdat we graag groot inkopen (vooral biologisch vlees bij koop een varken/koe/kip). Brood ligt er ook altijd voldoende in en met dit weer ijsjes.
Alle reacties Link kopieren
Quiche in losse punten.
Pastasaus in porties.
Gesneden restjes groente. Uiteindelijk maak ik daar groentesoep van.
En overgebleven taart/cake.

Verder liggen er standaard brood, bladerdeeg, spinazie, doperwten en Zweedse balletjes van de Ikea in.

We hebben drie lades. Één lade wordt nu gebruikt voor moedermelk en babyhapjes. Ik vries gezien de ruimte verder niet teveel in. Scheelt dat we geen frituur hebben en ook niet al te veel uit het diepvriesvak in de supermarkt halen.
Alle reacties Link kopieren
ik ben net bezig met het maken van een grote hoeveelheid bolognese saus. Dat vries ik in zonder de pasta, ik vind het lekkerder om de pasta en bijvoorbeeld bechamelsaus nog 'vers' te koken.

daarnaast heb ik ook nasi in de vriezer, met een eitje en kroepoek er bij ideaal.

verder de gebruikelijke dingen als restjes kruiden, bladerdeeg, diepvriesfruit (bv smoothies), ijsjes, ijsklontjes, brood en krentenbollen (voor in de broodtrommeltjes).

Als we wat van het avondeten overhouden dan vries ik dat ook in, kleine bakjes met restjes eten. Als ik dan redelijk wat bakjes heb dan hebben we een 'restjes dagje'. zo wordt er niets weg gegooid.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Even denken: soep, lasagne, curry, groente (ewrten, bloemkool, broccoli en bonen), pulp uit m’n juicer (bijvoorbeeld pulp van wortel, dat gebruik ik weer in curry/pasta gerechten), brood, wraps, waterijsjes, burgers. Zoiets? Ik zou niet zonder mijn grote vriezer kunnen!
Wij hebben ook 2 vriezers. Zit vooral vlees in, ijs en snacks en aardappelproducten. Diepvriesgroenten eten wij niet en brood vries ik ook nooit in.
Maaltijden die ik wel in vries zijn nasi, bami, macaroni, stoofvlees.
Stamppot invriezen vind ik niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ohja en fruit!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vriezer met 8 lades.

Er zit brood in (elk gezinslid,we zijn met z'n vieren, eet ander brood)
Pizza's
Frituurrommel
Ijs
Diepvriesgroente
Kruiden
Diepvriesfruit
En veel zelfgemaakte maaltijden ivm bijbaantje en sport zoon en avonddiensten man. Zo kunnen ze altijd een gezonde maaltijd meenemen.
Vooral veel rijst met kip en groente maaltijden.
Voor pasta maak ik rijkgevulde sausen. Pasta zelf vries ik liever niet in.
Grof gesneden groenten in pittige saus. Hier hoeft alleen wat mihoen bij gekookt te worden.
Vooral om die reden gekozen voor een grote vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Maaltijden vrijwel niet hier, wat wel:

brood
groenten: spinazie, broccoli, erwten, spruitjes, soepgroenten
ijsjes
vlees (en soms vis)
vleesvervangers
snacks&patat
eigengemaakte muesli-notenrepen
aardappelproducten: bolletjes, rostirondjes, aard-schotel
bladerdeeg, maar gebruik het nooit
satesaus
Nokie schreef:
04-08-2019 14:26
Maaltijden vrijwel niet hier, wat wel:

brood
groenten: spinazie, broccoli, erwten, spruitjes, soepgroenten
ijsjes
vlees (en soms vis)
vleesvervangers
snacks&patat
eigengemaakte muesli-notenrepen
aardappelproducten: bolletjes, rostirondjes, aard-schotel
bladerdeeg, maar gebruik het nooit
satesaus

Jammer, chicken pot pie is zo lekker en pittig gehakt in bladerdeeg ook lekker. Kleine bladerdeeg hapjes, je kunt er van alles in doen.
Je kunt ze ook lang bewaren :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het Anyco, je kunt er van aller lekkers mee maken.
Dan ga ik dat binnenkort maar eens doen dan!
Alle reacties Link kopieren
1 La met ijs
1 La met groente
1 la met vlees
1 La met brood
1 La met friet en snacks
1 La met aardappelschijfjes/partjes/rosti en pizza
Alle reacties Link kopieren
Ik vries heel veel in, ik ben alleenstaand en kook vaak voor twee personen. Is voordeliger en fijn voor als ik na werk en sporten laat thuis kom en dan snel eten op tafel wil.

Currys kun je ook goed invriezen. Sowieso stoofpotjes en ovenschotels met/zonder vlees. Risotto maak ik ook vaak. Quiches ook, handig omdat je die zowel koud als warm kunt eten. Stampotten alleen als er geen rauwe groenten inzitten. Stampot rauwe andijvie wordt snot als je het ontdooit, weet ik inmiddels :-). Boerenkool gaat juist inderdaad weer prima.

Ik kan ook echt niet zonder vriezer en bijbehorende magnetron!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd roerbakgroente als het afgeprijsd is (bijna of net over datum). Ik gooi het zo in de vriezer en als ik nasi / bami / macaroni maak, kan ik zo een zak pakken.
Of soms gewoon wat groente van die bijzondere mixjes van AH (normaal vind ik het echt te duur) en dan wat kip of champignons bij en rijst.
Voor bulk is zo een extra vriezer dus inderdaad heel handig.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven