Ijsjes nog te eten?

10-08-2019 14:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stom stom stom! Gisteren perenijsjes gekocht en nog meer spul dat in de vriezer moest. De perenijsjes even aan de kant gelegd zodat ik ze uit het doosje kon halen nadat ik het brood en vlees erin had gedaan.
Kom ik er nu NET achter dat ik ze dus nooit in de vriezer heb gedaan :frusty:
Nu wel in de vriezer gelegd (met doos en al) er vanuit gaande dat ze uit vorm zijn, heb ik maar besloten dat we ze dan maar uit een bakje gaan opeten.
Maar nu is mijn vraag....zijn ze nog te eten?
Wat zouden jullie doen :@@:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Het zou denk ik wel kunnen, maar denk dat er veel ijskristallen inzitten en de smaak ook niet meer zo lekker is
Ja lijkt me wel. Is perensmurrie geworden die nu weer bevriest. Enige minpuntje is misschien dat er veel ijskristallen in zitten. Maar ziek zul je er niet van worden.
Kan heus, maar ik vind de textuur dan echt afschuwelijk als je het opnieuw invriest.
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
10-08-2019 14:06
Wat zouden jullie doen :@@:
Het gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
Koop een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen, weg gooien kan altijd nog.
In het ergste geval zit het stokje niet meer waar het hoorde te zitten of heb je kromme ijsjes.
Alle reacties Link kopieren
Als het te stijf is geworden proberen te crushen, evt wat water erbij en Slush puppy ervan maken.

Crushen: dichte verpakking met geweld op het aanrecht, of iets met een bakpapier en deegroller als hij al eruit is. Niet te hard zolang/als er nog een stokje in zit.

Lijkt me best tof zo'n drankje als het werkt!
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
10-08-2019 14:40
Als het te stijf is geworden proberen te crushen, evt wat water erbij en Slush puppy ervan maken.

Crushen: dichte verpakking met geweld op het aanrecht, of iets met een bakpapier en deegroller als hij al eruit is. Niet te hard zolang/als er nog een stokje in zit.

Lijkt me best tof zo'n drankje als het werkt!
Leuk idee!

Iedereen bedankt voor de adviezen. We gaan het proberen.
Weggooien kan inderdaad altijd nog
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle zakjes openen, de inhoud in een grote schaal doen. In de vriezer zetten, en steeds goed doorroeren. Elk kwartier of zo, dan krijg je zoiets als sorbetijs van de Italiaan. Dat kun je dan vervolgens in bakjes scheppen.
Anon1337 schreef:
10-08-2019 14:26
Koop een nieuwe.
Welja, laten we gewoon voedsel dat nog eetbaar is weg gooien omdat het er niet meer uit ziet als een ijsje.

Is gewoon nog te eten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heldens schreef:
10-08-2019 15:10
Welja, laten we gewoon voedsel dat nog eetbaar is weg gooien omdat het er niet meer uit ziet als een ijsje.

Is gewoon nog te eten hoor.
Is waterverspilling. Gooi het dan maar in de vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven