Kookvraag - kip verkruimelen??

11-08-2019 16:31 23 berichten
Hai allemaal,

Heb een snelle kookvraag en kan het niet op internet vinden.

In het recept staat letterlijk:

verkruimel de kippendijtjes

Hoe verkruimel je kip in godsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha.. Ben oprecht benieuwd naar het antwoord...
In kleine stukje snijden/hakken.
Wat ben je aan het maken?
Alle reacties Link kopieren
Gare kippendijen?

"Pluizen" zou ik me nog kunnen voorstellen, zoals bij pulled pork?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-08-2019 16:37
Gare kippendijen?

"Pluizen" zou ik me nog kunnen voorstellen, zoals bij pulled pork?

Dat denk ik ook.
Waar in het recept staat dit? Het begin of een stuk verder (als in: gare dijen? ;-D)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Nadat je de kip gekookt/ gebakken hebt toch neem ik aan? Ik zou het denk ik soort plukken/ trekken met 2 vorken ofzo. Maar heb dit nog niet eerder gelezen nee.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Maar nu wil ik wel heel graag weten wat je maakt, want ik heb honger. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
met 2 vorken het vlees uit elkaar trekken.

Gewoon een slechte vertaling.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik maak Italiaanse stoof van kip

Staat in het begin van het recept, naast ‘snipper de ui’ etc.

Thanks voor de reacties ! Wat moet ik toch zonder het Viva forum :heart:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een 'snelle' kookvraag. Ik zie je dus nu in de keuken staan. Mogelijk aan een rauwe kip te trekken, terwijl die eerst gekookt moet worden. Ofzo.
Kom je het plaatje nog verder invullen of bijstellen? :P

Edit: cross post.
Zit er ook een plaatje bij het gerecht? En kan je het het 'verkruimelen' naar later in het recept verplaatsen denk je?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen kippenbouillonblokje wat je moet verkruimelen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Pluizen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als de kip al gaar is: uit elkaar trekken/pluizen.

Als de kip nog rauw is: in kleine stukjes snijden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
voor italiaanse kippenstoof zou ik de kippendijen in groffe stukkken snijden....
Zeker NIET uit elkaar trekken zoals pulled pork.
Alle reacties Link kopieren
Saartje70 schreef:
11-08-2019 17:53
voor italiaanse kippenstoof zou ik de kippendijen in groffe stukkken snijden....
Zeker NIET uit elkaar trekken zoals pulled pork.
En ook niet té klein snijden, zonde van je kipdij.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er in het oorspronkelijk recept iets heeft gestaan in de trant van "crumb the chicken". Dus dat je er kruimels aan moet plakken om een korstje te krijgen?
Ok nou ik heb het inmiddels opgegeten, het was wel lekker maar ook weer niet super. Ik had de kip uiteindelijk in kleine stukjes gesneden. Er stond geen plaatje bij helaas. Er stond wel later in het recept: bak de kip rondom goudbruin, terwijl ik piepkleine stukjes had, dus had inderdaad grotere stukken moeten doen, dan was het waarschijnlijk ook lekkerder geweest.

Volgens mij is het van een Nederlandse schrijfster trouwens .. of die heeft het recept overgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Leslie Knobe schreef:
11-08-2019 18:27
Ik denk dat er in het oorspronkelijk recept iets heeft gestaan in de trant van "crumb the chicken". Dus dat je er kruimels aan moet plakken om een korstje te krijgen?

Vind ik ook een goede! Zeker omdat later in het recept bleek dat de kip nog heel moest zijn.

Overigens ben ik verbaasd TO dat je hier pas tijdens het bereiden tegenaan liep. Als (let op: áls ;-D) ik al eens een recept gebruik om vanag te koken, dan lees ik het eerst door om te kijken of ik het begrijp en of ik alle attributen wel heb. Te ingewikkeld? Néxt!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
11-08-2019 19:20
Vind ik ook een goede! Zeker omdat later in het recept bleek dat de kip nog heel moest zijn.

Overigens ben ik verbaasd TO dat je hier pas tijdens het bereiden tegenaan liep. Als (let op: áls ;-D) ik al eens een recept gebruik om vanag te koken, dan lees ik het eerst door om te kijken of ik het begrijp en of ik alle attributen wel heb. Te ingewikkeld? Néxt!
Ja ik scan het recept op moeilijkheid en kijk naar de ingrediënten of die niet te vaag zijn zodat ik niks koop waarvan de rest daarna achter in een kast ligt te verrotten (groene thee noodles... next!). Tijdens het scannen het verkruimelen van de kip over het hoofd gezien 😅
Alle reacties Link kopieren
Leslie Knobe schreef:
11-08-2019 18:27
Ik denk dat er in het oorspronkelijk recept iets heeft gestaan in de trant van "crumb the chicken". Dus dat je er kruimels aan moet plakken om een korstje te krijgen?
Ik denk dat jij de winnaar van de dag bent :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
11-08-2019 21:08
Ik denk dat jij de winnaar van de dag bent :)
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
selene* schreef:
11-08-2019 20:18
(...) Tijdens het scannen het verkruimelen van de kip over het hoofd gezien 😅

Ah ja, dat kan. :)
Zeg, en het 'crumb the chicken' wat hier geopperd werd, zou dat het kunnen zijn?
Was er iets om mee te crumben zeg maar?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Coerage schreef:
11-08-2019 23:53
Ah ja, dat kan. :)
Zeg, en het 'crumb the chicken' wat hier geopperd werd, zou dat het kunnen zijn?
Was er iets om mee te crumben zeg maar?
Nee totaal niet, wel een creatief antwoord!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven