Huzarensalade

13-08-2019 14:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van een bbq verse huzarensalade over van de slager. Nu weet ik dat het gebruikelijk is om deze op te maken op een schaal met diverse groenten, ei, ham etc.
Alleen heeft er iemand een recept of idee om dit op een andere manier als diner te eten?
Weggooien kan altijd nog, maar zou ik zonde vinden aangezien het geen bbq weer meer is.
Alle reacties Link kopieren
Huzarensalade is een gerecht wat af is en geen ingredient voor een ander gerecht.

Dus waar ben je naar op zoek?
En waarom overweeg je het weg te gooien?

Gewoon opeten als lunch of als avondeten. En je kan er bij serveren wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Op een geroosterde boterham..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon als bijgerecht?

Je kunt het ook bij de lunch eten op brood. Erg lekker.
Soepje erbij en op brood?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de huzaren salade zien als de koolhydraten (rijst, pasta, aardappelen) en eventueel eiwit (wanneer er ei en vlees inzit) van de hoofd maaltijd.

- Je kunt er verder een groene salade bij doen en wat extra eiwit (kip, sate, karbonade, beenham, etc)
- huzarensalade op brood is ook lekker
- wat eet je anders bij de bbq? dit kan je er ook bij doen, alleen dan veel en veel minder vlees en saus. Heb je nog vlees/vis over van de bbq? Dit even in de pan, oven of airfryer
- ook lekker als lunch
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Op brood nog nooit geprobeerd, dus dat ga ik doen!
En misschien vanavond dan als bijgerecht een stukje vlees bakken en wat sla erbij.
Thanks!
Je vraag is wat vreemd. Je kunt het toch gewoon eten, bv als lunch?
Of vind jij dat je huzarensalade bij de bbq kan eten?
Dan bak je er een hamburger of wat worstjes bij en eet je het als "binnen-bbq-maaltijd".
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
13-08-2019 14:17
Je vraag is wat vreemd. Je kunt het toch gewoon eten, bv als lunch?
Of vind jij dat je huzarensalade bij de bbq kan eten?
Dan bak je er een hamburger of wat worstjes bij en eet je het als "binnen-bbq-maaltijd".
Ik vind de huzarensalade alleen eten na 3 happen al vervelen, dus ik eet er graag iets bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een stukje vlees bakken en het er gewoon bij opeten.
Op een hard broodje! Augurken erbij snijden, stukje bacon of ontbijtspek knapperig opbakken en er boven op. Lekkere combi!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op brood een ‘rare’ optie. Je doet toch ook geen aardappel op brood? Bij huzarensalade op brood beleg je je brood (koolhydraten) met koolhydraten. Ik zou daar nooit voor kiezen....
Gewoon huzarensalade eten met een stukje vlees of vis erbij en eventueel een groene salade.
Ik vind het lekker op een cracker.

Kopje soep erbij.
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
13-08-2019 15:24
Ik vind op brood een ‘rare’ optie. Je doet toch ook geen aardappel op brood?
jawel hoor, dat heet een 'slaatje', niks raars aan

(maar goed, mijn oorsprong ligt in het land van de Chip Butty, mmm)
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
13-08-2019 15:24
Ik vind op brood een ‘rare’ optie. Je doet toch ook geen aardappel op brood? Bij huzarensalade op brood beleg je je brood (koolhydraten) met koolhydraten. Ik zou daar nooit voor kiezen....
Gewoon huzarensalade eten met een stukje vlees of vis erbij en eventueel een groene salade.
Ik mik huzarensalade altijd op brood, gekookt eitje of een tomaat in plakjes erop.
En gebakken aardappels kunnen ook op brood hoor! :-9
"I love not Man the less, but Nature more..."
biekoe schreef:
13-08-2019 15:24
Ik vind op brood een ‘rare’ optie. Je doet toch ook geen aardappel op brood? Bij huzarensalade op brood beleg je je brood (koolhydraten) met koolhydraten. Ik zou daar nooit voor kiezen....
Gewoon huzarensalade eten met een stukje vlees of vis erbij en eventueel een groene salade.
Ik vind het juist raar om vlees bij een “vleessalade” te eten. Ieder zijn ding...
PimPom schreef:
13-08-2019 16:07
Ik mik huzarensalade altijd op brood, gekookt eitje of een tomaat in plakjes erop.
En gebakken aardappels kunnen ook op brood hoor! :-9
Mijn vader gooide vroeger altijd overgebleven stamppot op brood, meestal eerst even opgebakken.
Vond ik lekkerder dan gewoon stamppot eten, maar ik maak eigenlijk nooit stamppot voor mijzelf, en om het nou alleen voor de restjes te maken vind ik ook weer niks.

Huzarensalade op brood is ook lekker, liefst geroosterd brood.
Maar gewoon een schep bij de warme maaltijd kan ook.
Mijn oma maakte vroeger trouwens wel eens tomaten gevuld met huzarensalade, dus kapje van tomaat, uithollen, dan huzarensalade er in.
Eet het makkelijkst met niet te grote tomaten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 15:45
jawel hoor, dat heet een 'slaatje', niks raars aan

(maar goed, mijn oorsprong ligt in het land van de Chip Butty, mmm)


Dat is heerlijk op brood.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er verse rauwkost bij serveren zoals sla, tomaat, komkomer. Geen dressing want dat zit al in de huzarensla.
Een hamburger/kipburger of andere grilvlees in een pannetje bakken voor erbij.
Dan heb je idd een binnen bbq maaltijd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven