Mislukte wafels

18-08-2019 11:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke keer mislukken mijn wafels.
Ik maak graag gezonde wafels bijv met havermout of boekweitmeel en gezoet met bananen. Maar elke keer mislukken ze. Ik dacht dat het aan het recept zou liggen maar ik heb nu verschillende geprobeerd. De mensen van wie het recept is krijgen wel goede wafels met dezelfde mix.
Ik heb een wafel/tosti apparaat van de action. Natuurlijk geen hoogstandje maar de tostis gaan prima. Zou ik een duurder apparaat moeten aanschaffen voor een beter resultaat? Wie heeft er ervaring?

Als ik het apparaat open doe blijft de onder en bovenkant plakken en trek ik steeds die hele wafel uit elkaar. Ik vet de platen altijd in.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al gevarieerd in waarmee en hoeveel je de platen invet? Want het klinkt mij alsof je ze niet vet genoeg zijn. Ik heb geen ervaring met die van de Action, dus idee of het aan die platen zelf ligt.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Bij mijn wafelijzer gaan mijn wafels stuk als ik het apparaat te vroeg open. Misschien iets langer bakken bij je volgende poging?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen teflon? De meeste apparaten zijn van zichzelf anti aanbak, dan heeft invetten niet het gewenste effect.
Ik heb zelf een heel goedkoop apparaat van de xenos.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Poging3 schreef:
18-08-2019 12:01
Bij mijn wafelijzer gaan mijn wafels stuk als ik het apparaat te vroeg open. Misschien iets langer bakken bij je volgende poging?
Langer erin laten zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook langer erin laten zitten. Ik zie op mijn gebruiksaanwijzing 2 á 3 minuten, dat is in praktijk te kort.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik open dat ding als het lampje groen is, maar misschien moet ik inderdaad iets langer wachten. Dat is het proberen waard.

Geen idee of het anti aanbak is.