Mislukte wafels

18-08-2019 11:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke keer mislukken mijn wafels.
Ik maak graag gezonde wafels bijv met havermout of boekweitmeel en gezoet met bananen. Maar elke keer mislukken ze. Ik dacht dat het aan het recept zou liggen maar ik heb nu verschillende geprobeerd. De mensen van wie het recept is krijgen wel goede wafels met dezelfde mix.
Ik heb een wafel/tosti apparaat van de action. Natuurlijk geen hoogstandje maar de tostis gaan prima. Zou ik een duurder apparaat moeten aanschaffen voor een beter resultaat? Wie heeft er ervaring?

Als ik het apparaat open doe blijft de onder en bovenkant plakken en trek ik steeds die hele wafel uit elkaar. Ik vet de platen altijd in.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al gevarieerd in waarmee en hoeveel je de platen invet? Want het klinkt mij alsof je ze niet vet genoeg zijn. Ik heb geen ervaring met die van de Action, dus idee of het aan die platen zelf ligt.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Bij mijn wafelijzer gaan mijn wafels stuk als ik het apparaat te vroeg open. Misschien iets langer bakken bij je volgende poging?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen teflon? De meeste apparaten zijn van zichzelf anti aanbak, dan heeft invetten niet het gewenste effect.
Ik heb zelf een heel goedkoop apparaat van de xenos.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Poging3 schreef:
18-08-2019 12:01
Bij mijn wafelijzer gaan mijn wafels stuk als ik het apparaat te vroeg open. Misschien iets langer bakken bij je volgende poging?
Langer erin laten zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook langer erin laten zitten. Ik zie op mijn gebruiksaanwijzing 2 á 3 minuten, dat is in praktijk te kort.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ik open dat ding als het lampje groen is, maar misschien moet ik inderdaad iets langer wachten. Dat is het proberen waard.

Geen idee of het anti aanbak is.
Alle reacties Link kopieren
Als het lampje groen is is niey je wafel klaar maar is het apparaat pas op temperatuur. Apparaat eerst heet laten worden. Lampje groen. Beslag erin en dan pas bakken.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
18-08-2019 12:32
Ik open dat ding als het lampje groen is, maar misschien moet ik inderdaad iets langer wachten. Dat is het proberen waard.

Geen idee of het anti aanbak is.
Dat betekent toch dat hij op temperatuur is en niet dat ze klaar zijn?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
18-08-2019 12:32
Ik open dat ding als het lampje groen is, maar misschien moet ik inderdaad iets langer wachten. Dat is het proberen waard.

Geen idee of het anti aanbak is.
Dan is het wafelijzer weer op temperatuur (vergelijkbaar met het lampje van je strijkijzer, dat gaat juist uit als ie heet genoeg is)
Alle reacties Link kopieren
:-D
Tijd voor een nieuwe poging TO. Veel succes en alvast eet smakelijk!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
En net als bij pannenkoeken pas beginnen als het apparaat/pan goed heet is. Zodat het eerste beslag direct stolt zodra het de plaat raakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de mislukte wel opeten :kwijl: , hoe ze uitzien maakt me niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Komt volgens mij door de suikers in de bananen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer ze een te bakken in een koekenpan. Dat is beter te reguleren als zo een wafelijzer.
Poker schreef:
18-08-2019 13:30
Komt volgens mij door de suikers in de bananen.
Dat zou geen probleem moeten zijn mits goed ingevet en het ijzer goed heet is. Ik bak regelmatig bananenwafels/pannenkoeken en heb nooit dat probleem.
Bladiebladiebla2016 schreef:
18-08-2019 13:40
Probeer ze een te bakken in een koekenpan. Dat is beter te reguleren als zo een wafelijzer.
Hoe bak jij wafels in een koekenpan? Dat wordt dan toch een pannenkoek?
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
18-08-2019 13:47
Dat zou geen probleem moeten zijn mits goed ingevet en het ijzer goed heet is. Ik bak regelmatig bananenwafels/pannenkoeken en heb nooit dat probleem.
Ik vet nooit in eigenlijk. Maar gebruik ook zo weinig mogelijk suikers.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-08-2019 13:54
Hoe bak jij wafels in een koekenpan? Dat wordt dan toch een pannenkoek?
Haha, ja ik snap het ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-08-2019 13:54
Hoe bak jij wafels in een koekenpan? Dat wordt dan toch een pannenkoek?
Uuhh gewoon... beetje invetten. Beslag erin en geduld hebben. Pannenkoek heeft een ander beslag.
Bladiebladiebla2016 schreef:
18-08-2019 15:50
Uuhh gewoon... beetje invetten. Beslag erin en geduld hebben. Pannenkoek heeft een ander beslag.
Dat wordt toch geen wafel in de pan? Hoe krijg je in de pan die vierkantjes van een wafel erin? Voor de wafelvorm heb je een wafelijzer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hebben de suikers in de bananen wel de juiste bakeigenschappen voor dat gerecht?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu langer gewacht en een cooking spray gebruikt om in te vetten en waarempel als ik hem open deed bleef de bovenkant niet plakken.
Ze zijn er niet allemaal helemaal heel uit gekomen want de onderkant bleef op enkele plekken nog wat plakken maar er zit verbetering in!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-08-2019 17:02
Hebben de suikers in de bananen wel de juiste bakeigenschappen voor dat gerecht?
Hmm geen idee, misschien ligt het Daar ook wel aan. Maar er zijn zoveel recepten te vinden met bananen erin en die wafels lijken allemaal te lukken, behalve bij mij.
Ik heb wel eens havermout-bananenwafels gemaakt, en die waren echt vreselijk smerig en raar zompig.
Andere wafels lukken bij mij wel altijd, dus ik heb destijds gewoon het recept de schuld gegeven ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven