Ineens aversie van/behoefte aan bepaalde voedingsmiddelen?

25-08-2019 20:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar..? Dat je ineens een aversie van of juist een behoefte aan bepaalde voedingsmiddelen hebt? Ik ben niet zwanger, dus daar kan het sowieso niet door komen, maar het lijkt alsof mijn smaak echt radicaal aan het veranderen is, en ik vind het zo raar... Eerst at ik 's ochtends elke dag volle yoghurt, maar nu wordt ik al misselijk bij de geur... Zijn er anderen die dit ook hebben ervaren?
Nee nooit
Alle reacties Link kopieren
Nee. Behalve tijdens mijn zwangerschappen dan. Maar als jij dat niet bent zou ik het ook niet weten waardoor dit opeens zo is.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, toen ik leverfalen had luste ik de dingen die ik normaliter at niet meer.
En wilde hele rare combinatie eten, en producten die ik nooit at.
Kan sinds dien ook geen bruin brood meer verdragen.
Had wit beslag op tong, en ook erg misselijk .
Ik herken dit wel een beetje.
Vroeger toen ik klein was lustte ik absoluut geen geitenkaas.
Echt geen idee waarom maar nu ben ik er echt dol op.
Alle reacties Link kopieren
Alleen toen ik een enorm ijzertekort had kreeg ik enorme behoefte aan gehakte ijsklontjes. Leek toen alleen vreemd, achteraf las ik dat het toch ernstig is.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... bloed.html
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, ik schrik wel dat het door orgaanfalen/tekorten kan komen... Ik heb voor zover ik weet geen tekorten (enkele weken geleden mijn bloed nog laten checken en dat was in orde), maar ik heb wel gezondheidsproblemen, plus ondergewicht, waardoor ik me nu toch wel een beetje zorgen begin te maken... Toch maar afspraak maken met de huisarts misschien?
Ja, tijdens de overgang.
AccioAvocado schreef:
25-08-2019 20:49
Oh jeetje, ik schrik wel dat het door orgaanfalen/tekorten kan komen... Ik heb voor zover ik weet geen tekorten (enkele weken geleden mijn bloed nog laten checken en dat was in orde), maar ik heb wel gezondheidsproblemen, plus ondergewicht, waardoor ik me nu toch wel een beetje zorgen begin te maken... Toch maar afspraak maken met de huisarts misschien?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Even bellen en overleggen met de huisarts (assistente)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijdje een aversie tegen vlees en nee ben geen vegetariër en heb altijd graag, dagelijks vlees gehad en het staat me opeens heel erg tegen. Geen idee waar het vandaan komt.

Het lijkt me sws goed even naar de ha te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet dat er een virus op mijn lever zat, maar kwam erachter dat ik na een goede week griep niet opknapte, eerste stap was breed bloedbeeld bepalen ,
En toen kwam daar ziekte van Pfeiffer uit met leverfalen.
Tijd erg ziek geweest, pas weken later keelontsteking .
Had ook nog blaasinfecties, zonder klachten bleek :there:
Alle reacties Link kopieren
Had dat niet kunnen bedenken op mijn 56 ste :O
LadyLola schreef:
25-08-2019 21:01
Ik heb sinds een tijdje een aversie tegen vlees en nee ben geen vegetariër en heb altijd graag, dagelijks vlees gehad en het staat me opeens heel erg tegen. Geen idee waar het vandaan komt.

Het lijkt me sws goed even naar de ha te gaan.
Ik heb veel meer behoefte aan rood vlees gekregen terwijl ik normaal meer kip at, dat eet ik nu nauwelijks meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, soms eet ik een tijd elke dag iets als kwark of yoghurt, en dan heb ik er opeens weerzin tegen (al word ik dan niet misselijk van de geur).
Tijd voor iets anders, denk ik dan.

Krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen?
Met ondergewicht en aversie tegen bepaald voedsel moet je misschien oppassen als je echt geen trek in eten meer hebt.
nounou
Ik was vroeger gek op ravioli, kon het echt meerdere keren per week eten. Maar nu eet ik het bijna niet meer omdat de structuur me vaak wat tegen gaat staan.
En soms wil je nu direct nu een avocado? ;)

Ik denk dat je lichaam dan idd tekort of behoefte aan iets heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bij eten wat heel typisch smaakt misschien wel. Bijvoorbeeld in warme landen. Ik kan me herinneren dat ik salmonella had en toen straalmisselijk was als ik warm eten rook. Dat duurde dan een week en daarna kon ik het eten wel binnenhouden maar daar was alles mee gezegd.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Mijn lichaam doet het heel goed op dierlijke producten (vlees, vis, kaas, zuivel, ei). Pas dan heb ik een voldaan gevoel en hoef ik urenlang ook niet te eten.

Als ik dat een paar dagen niet heb gehad, merk ik dat ik veel minder energie heb en ongelofelijke trek krijg in vooral vlees en kaas.

Ik heb een aversie tegen brood. Ik krijg er een onregelmatige huid van en de ochtend erna word ik wakker met een katergevoel en lijk ik 3 maanden zwanger.

Dit is overigens sinds een paar jaar, hoewel ik die onregelmatige huid al vanaf mijn 10e had. Toen ik stopte met brood op doktersadvies (voor andere klachten) was het binnen een week over. Zo gauw ik brood eet, komt het terug.
malibu82 wijzigde dit bericht op 25-08-2019 21:23
Reden: Aanvulling
20.18% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-08-2019 21:03
Ik heb veel meer behoefte aan rood vlees gekregen terwijl ik normaal meer kip at, dat eet ik nu nauwelijks meer.
Het begon ermee dat ik inderdaad meer kip ging eten, maar ook dat staat me nu tegen.
Ben altijd een rood vlees eter geweest, alle vlees lustte ik wel.

Merkte wel tijdens een heel lange nare menstruatie van een paar weken dat ik wel heel erg trek had in een steak en heb daar ook aan toegegeven en prompt voelde ik me ook echt beter. Je lichaam vraagt toch om bepaalde stoffen als er bepaalde tekorten zijn of ontstaan.

Misschien is het tijdelijk hoor geen idee, ik luister maar gewoon naar mijn lichaam, voel me verder prima.
Ik herken dit wel. Zo heb ik bv om de zoveel tijd trek in lever op brood of bepaalde fruit vis of groenten die ik normaal zelden eet. Ik ga er maar van uit dat mijn lichaam dan bepaalde voedingsstoffen nodig heeft en geef er aan toe. Behalve als ik snak naar ben&jerrys half baked. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet toevallig aan de pil begonnen?
Toen ik voor het eerst de pil slikte lustte ik een tijdje geen kaas. Werd al misselijk bij dw gedachte. Terwijl ik juist dol was op kaas. Op een gegeven moment lustte ik het ook weer, maar dat heeft wel een jaar geduurd.
Ja, best vaak. Hele tijden trek in een ding en daarna eventje meer kunnen luchten of zien. En dan is het weer wat anders. Groene appels, kwark, avocado, sambal smeerkaas, kaas, pasta, melk.

Ineens echte afkeer van dingen heb ik ook, meestal komt dat niet meer goed. :-D

Nu heb ik al jaren allerlei klachten mbt vitamine tekort en gedoe met suiker en schildklier dus zou daar van kunnen komen. Geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven