Wat is je signatuur gerecht?

26-08-2019 18:19 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het hoe heb je leren koken topic:

Welk gerecht maak jij het lekkerst klaar? Naar welk gerecht wordt regelmatig gevraagd door gezin, familie of vrienden?

Dus wat is jouw signature dish?

En graag met recept (als je wilt) ;-)
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 26-08-2019 18:25
2.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Mijn eigen lasagne:

Uitje snipperen en bakken samen met knoflook. 500 gram gehakt rullen en na een tijdje italiaaanse groenten toevoegen. Als die geslonken is passata er bij. Ik kruid meestal met peper en zout, italiaanse kruiden, oregano. Ook maar net wat ik voor handen heb.

Daarna de schaal opbouwen met saus en bladen en eindigen met een laag saus. Daarboven op doe ik ananas, geraspte kaas en Mozarella.

30-40 minuten in de oven op 180 graden.

Mijn zoon eet nooit door elkaar gehusselde gerechten, maar de lasagne wel. Dan zit de saus tot achter zijn oren. :heart:

Mijn man maakt het ook wel eens, maar die van mezelf vind ik beter. Ik waag me niet aan zuurkool stamppot, want dat kan man veel lekkerder.
Ajam opor en bapao.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel Iglo Ping&Klaar
Karl_Marx schreef:
26-08-2019 18:26
Toch wel Iglo Ping&Klaar
Heb je daar het recept van? ;-)
Gewokte linquini met knoflook en harissa, afgemaakt met parmezaanse kaas. Daarbij gereserveerd een frisse salade met een honing mosterd dressing.
Alle reacties Link kopieren
Huisgemaakte bitterballen, pesto en tapenade. Ik ben heel gewild bij borrels :proud:

En vriend vraagt altijd om Shepperds Pie
Ovenloempia’s
Alle reacties Link kopieren
Pasta Carbonara. De simpelste pasta ooit.

Spaghetti koken, tegelijk pancetta (of gewoon spekblokjes) uitbakken in grote hapjespan.

2 eieren en 1 eigeel mengen in een kom met een goede hoeveelheid parmazaamse kaas en zwarte peper.

Als de spaghetti al dente is, afgieten en in de hapjespan kieperen. Vuur uit en een klein beetje af laten koelen. Hier het mengsel van ei, kaas en peper overheen gieten. Even snel doorroeren en meteen serveren met extra parmazaam en peper naar smaak.

Het is zo simpel, maar iedereen denk t dat ik echt kan koken.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
26-08-2019 18:28
Gewokte linquini met knoflook en harissa, afgemaakt met parmezaanse kaas. Daarbij gereserveerd een frisse salade met een honing mosterd dressing.
Moet je linguine wel goed schrijven natuurlijk ;-)
Bloemkool met een papje en cremeaardappeltjes en een schouderkarbonaadje. :love:
Stamppot zuurkool met een kuiltje jus, ook met een schouderkarbonaadje. :flirting:
Spaghetti Bolognese.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag:

Ik kan niet één antwoord geven, ieder heeft hier zijn favo. Jongste vraagt regelmatig om de wraps met tonijn uit de oven, een supersimpel recept. Pa vindt het niet lekker, dus het is ons geheime genoegen als pa niet mee eet en de uitwonende student (vegetariër) er ook niet is. K maak dan het hele recept, want de restjes zijn dan een fijne lunch. Engelstalig recept vind je hier: [url] /https://www.google.nl/amp/s/www.bbcgood ... %3famp[url].

Als de man een verzoek mag indienen, vraagt hij om mosselen op Marokkaanse wijze, van de Allerhande site.
Alle reacties Link kopieren
Ananas in warme gerechten, met uitzondering van desserts, zou verboden moeten worden.

Geen signature dish per se, wel wordt er vaak om stoofpotten, pies en chili gevraagd.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
26-08-2019 18:29
Huisgemaakte bitterballen, pesto en tapenade. Ik ben heel gewild bij borrels :proud:

En vriend vraagt altijd om Shepperds Pie

Moet jij shepherd's pie goed schrijven ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Oudste, de vega, eet graag gado-gado. Verschillende gekookte groentes, gekookte rijst, eitje, aardappel, dunne pindasaus. En ik zelf eet het liefst stoofvlees. Op zijn Nederlands (met patatjes!) of als rendang, bij rijst of als osso bucci, met linguine
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-08-2019 18:35
Moet jij shepherd's pie goed schrijven ;-)
Haha touché
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
26-08-2019 18:37
Haha touché

Maar goeie voor het weekend. Tijd niet gegeten :heart:
Honey, you should see me in a crown
AnAppleADay schreef:
26-08-2019 18:30
Moet je linguine wel goed schrijven natuurlijk ;-)
Ik wist niet dat dit een taaltopic was
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-08-2019 18:33
Ananas in warme gerechten, met uitzondering van desserts, zou verboden moeten
Eens!
Eurus schreef:
26-08-2019 18:33
Ananas in warme gerechten, met uitzondering van desserts, zou verboden moeten worden.

Geen signature dish per se, wel wordt er vaak om stoofpotten, pies en chili gevraagd.
Excuse you!

Pizza met champignons en ananas is zalig. 😋
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
26-08-2019 18:27
Heb je daar het recept van? ;-)
Nou dat heb ik zeker:

Benodigdheden;
- Boodschappentas
-Fiets (lopend kan ook/met de auto, ligt eraan hoe ver de Jumbo of de AH is)
-Portemonnee met pinpas/cash
-Bonuskaart (als je naar de ah gaat)
-Magnetron
-Vork

Je stalt je eventuele vervoersmiddel op de daarvoor aangewezen plekken en loopt de winkel in. Stap 2 is dat je of een mandje, of een karretje pakt, afhankelijk van wat je nog meer nodig hebt. Als je alleen voor de iglo ping en klaar gaat is het goed om te weten dat je deze in het vriesvak kan vinden, waar nog veel meer heerlijke maaltijden zijn die je in een handomdraai kan klaar maken. Eenmaal bij het vriesvak aangekomen staat de iglo ping en klaar vaak op ooghoogte, maar soms ook op de bovenste plank. Bij gebrek aan lengte kan je altijd hulp vragen van een medewerker of mede klant.
Als eenmaal de iglo ping en klaar ligt te sudderen in je winkelmandje ga je naar de kassa toe. Het pak wordt gescand of je scant het zelf, daarna pak je de bonus kaart en scan je deze mee. Tot slot reken je af.

Eenmaal thuis haal je de maaltijd uit het pakket en prik je daar een aantal gaatjes in met je vork. De maaltijd zet je op 900 watt voor 8 minuten in de mangetron/combi oven. Daarna haal je het plasticje eraf en smullen maar!
Preiquiche.
Alle reacties Link kopieren
Conimex! Zeer calorierijk pakje (bijna net zoveel als in schenkstroop) maar wel goed van smaak. Veel te duur betaalde glucosestroop maar allà. Gemak dient de mens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Karl_Marx schreef:
26-08-2019 18:44
Nou dat heb ik zeker:

Benodigdheden;
- Boodschappentas
-Fiets (lopend kan ook/met de auto, ligt eraan hoe ver de Jumbo of de AH is)
-Portemonnee met pinpas/cash
-Bonuskaart (als je naar de ah gaat)
-Magnetron
-Vork

Je stalt je eventuele vervoersmiddel op de daarvoor aangewezen plekken en loopt de winkel in. Stap 2 is dat je of een mandje, of een karretje pakt, afhankelijk van wat je nog meer nodig hebt. Als je alleen voor de iglo ping en klaar gaat is het goed om te weten dat je deze in het vriesvak kan vinden, waar nog veel meer heerlijke maaltijden zijn die je in een handomdraai kan klaar maken. Eenmaal bij het vriesvak aangekomen staat de iglo ping en klaar vaak op ooghoogte, maar soms ook op de bovenste plank. Bij gebrek aan lengte kan je altijd hulp vragen van een medewerker of mede klant.
Als eenmaal de iglo ping en klaar ligt te sudderen in je winkelmandje ga je naar de kassa toe. Het pak wordt gescand of je scant het zelf, daarna pak je de bonus kaart en scan je deze mee. Tot slot reken je af.

Eenmaal thuis haal je de maaltijd uit het pakket en prik je daar een aantal gaatjes in met je vork. De maaltijd zet je op 900 watt voor 8 minuten in de mangetron/combi oven. Daarna haal je het plasticje eraf en smullen maar!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Niet specifiek één gerecht, maar wat ik het liefste maak voor familie en vrienden is een grote schaal met Italiaanse gerechten: vitello tonnato, biefstuk tagliata, zelfgemaakt ciabatta met smeersels, vijgen met geitenkaas en balsamico, jagerskip, risotto kroketjes, etc. Wat gorgonzola, burrata en taleggio erbij...
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven