Teveel goulashsoep

06-09-2019 16:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb dit recept vandaag x 2 gemaakt: http://www.soeprecepten.eu/soep+recepten/goulashsoep
Ik heb alleen een foutje begaan en dat is dat ik niet goed gelezen heb dat dit recept me x 1 al 2.5 liter soep oplevert.
Alle ingredienten zitten nu in een 5.5 liter pan maar er mist alleen nog 1.5 liter water.
De soep lijkt waterig genoeg te zijn om niet aan te branden de komende 2 uur.
Kan ik de soep straks met nog een andere ketel erbij aanlengen met de 1.5 liter water die mist?

Dit is de eerste keer dat ik goulashoep maak/niet in de pan past. :mrgreen:

Groetjes
Waarom het water er niet nu al bij dan (dus recept x2)?
Suðri schreef:
06-09-2019 16:31
Waarom het water er niet nu al bij dan (dus recept x2)?
Pan is vol.
Lijkt me geen probleem hoor TO
Alle reacties Link kopieren
Omdat de 5.5 liter pan tot de nok toe vol zit en ik geen rekening heb gehouden met vocht van ingredienten.
Alle reacties Link kopieren
Proef straks eerst even voor je hem aanlengt. ( aanlengen kan prima, normaal gesproken ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
herfstappeltaart schreef:
06-09-2019 16:32
Pan is vol.
Ah tuurlijk. Misschien tijdens het indikken steeds een scheutje erbij.
Ik zou even afwachten of die 1.5 liter water nog wel nodig zijn. Misschien is een halve liter ofzo genoeg.
Ik heb een soep graag wat dik.

Maar zou je toch het recept willen volgen: de helft in een andere pan en dan bij elke pan 750 ml water.
Alle reacties Link kopieren
er zitten wel al 4.5 runderbouillion blokjes van de maggi minder zout in. Maar anders kan ik er desnoods nog een saus van maken voor bij de rijst ofzo. Of is dat niet gebruikelijk?
iloveyouthemost schreef:
06-09-2019 16:38
er zitten wel al 4.5 runderbouillion blokjes van de maggi minder zout in. Maar anders kan ik er desnoods nog een saus van maken voor bij de rijst ofzo. Of is dat niet gebruikelijk?

Als jij het lekker vind is het toch goed? Gewoon even proeven en de soep gebruiken zoals je wil.
Alle reacties Link kopieren
iloveyouthemost schreef:
06-09-2019 16:38
er zitten wel al 4.5 runderbouillion blokjes van de maggi minder zout in. Maar anders kan ik er desnoods nog een saus van maken voor bij de rijst ofzo. Of is dat niet gebruikelijk?
https://www.kookfans.nl/kooktips/zo-tra ... pastasaus/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de geruststelling en tips! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een gedeelte eruit scheppen, en dat onverdund apart houden.
Dat is veel gemakkelijker te bewaren in koelkast of vriezer.
Of denk je dat het allemaal opgegeten wordt?
nounou
Alle reacties Link kopieren
We zijn maar met zijn 2tjes. Ik wilde er vanavond gewoon van eten. Vanavond later als de temperatuur het toelaat in de koelkast zetten en morgen beginnen met invriezen idd (smaak zou optimaler worden van een nacht in de koelkast). Maar het is misschien wel een goeie om het zo in te vriezen en als we een bakje willen opeten het water dan pas naar smaak in de pan erbij doen. Ik merk dat ik soms te zwart wit denk maar daar is soms dit forum heel handig voor dus thanks! :D (Ik heb ook een vorm van autisme wat niet mee zal helpen).
Alle reacties Link kopieren
iloveyouthemost schreef:
06-09-2019 17:04
We zijn maar met zijn 2tjes. Ik wilde er vanavond gewoon van eten. Vanavond later als de temperatuur het toelaat in de koelkast zetten en morgen beginnen met invriezen idd (smaak zou optimaler worden van een nacht in de koelkast). Maar het is misschien wel een goeie om het zo in te vriezen en als we een bakje willen opeten het water dan pas naar smaak in de pan erbij doen. Ik merk dat ik soms te zwart wit denk maar daar is soms dit forum heel handig voor dus thanks! :D (Ik heb ook een vorm van autisme wat niet mee zal helpen).

Vijf liter soep met zijn tweeën :lol:
IJsblokjes erbij in plaats van water uit de kraan, dat helpt echt! Scheelt zo een uur.
nounou
Eerst maar proeven, als ik een recept volg begin ik sowieso met minder water, daar wordt het naar mijn idee al snel te waterig van.
Alle reacties Link kopieren
Net al stiekem even geproeft en het zit er al niet heel ver naast, hoe goulash-soep moet smaken. Misschien wel een beetje zout maar ik heb er net nog een half liter water bij kunnen doen. Ik ga het niet meer verdelen in nog een ketel. Het had zo moeten zijn. Misschien dat er dadelijk nog een half liter water bij gaat na het proeven maar anders blijft het erbij. Smaak is iig al goed! :D O en buurman komt straks ook even meeproeven. ;)
Misschien hoeft het vocht er niet bij, en is het zo al goed, oppassen dat het niet te waterig wordt. Je kunt ook saus ervan maken met maizena of roux. Lekker bij rijst.
9 van de 10x als ik een recept precies volg qua water/vocht wordt het naar mijn idee juist veel te waterig of duurt het veel langer om in te dikken dan beschreven staat en daar heb ik ook vaak geen zin in. Kortom ik zou straks even proeven en kijken of er die 1,5 liter echt bij moet.
Alle reacties Link kopieren
De soep was heerlijk! Uiteindelijk tijdens het indikken die anderhalve liter water nog erbij gekregen. De smaak was perfect voor een goulashsoep! :D Ik was wel door alle stress nog de cayennepeper vergeten maar ondanks dat was het alsnog erg geslaagd. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven