Visovenschotel opwarmen

23-09-2019 13:49 12 berichten
Voor morgen staat een visovenschotel op de planning. Vis met groente en aardappel allemaal in een ovenschotel. Crème fraiche en kaas erbij en dan de oven in.
Nu zitten we morgen krap qua tijd dus was ik aan het denken om hem vanavond te maken.
Ik kan hem vanavond maken onafgebakken in de ijskast zetten en morgen bakken of vanavond bakken en morgen opwarmen. Wat zou het beste idee zijn?
Nu klaarmaken en morgen opwarmen kan. Maar ligt een beetje aan de vis of dat lekker wordt als je het opwarmt. (of het niet overgaar wordt, zeg maar)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem nu afbakken.
Dan hoeft die morgen ook niet zo lang meer om gaar te worden. Als je dan al zo krap qua tijd zit. Dan is het gewoon een kwestie van even opwarmen in de oven.
Kabeljauw trouwens
Afbakken morgen is trouwens qua tijd geen probleem alleen het snijden van de groenten etc is krap. Normaal kookt dochter als ik laat ben maat die is druk met school deze week
lisbeth schreef:
23-09-2019 13:53
Kabeljauw trouwens
(klinkt lekker)

Ik zou het nu klaarmaken en dan oven goed voorwarmen en de schaal er pas erin zetten als die goed heet is. 15 minuten dan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
23-09-2019 13:56
Afbakken morgen is trouwens qua tijd geen probleem alleen het snijden van de groenten etc is krap. Normaal kookt dochter als ik laat ben maat die is druk met school deze week

Dan zou je dat snijden nu misschien kunnen doen en apart in bakjes in de koelkast zetten. Dan hoef je morgen alleen alles in de ovenschaal te doen.
Ik denk dat een (al gare) ovenschotel goed opwarmen net zoveel tijd kost als ´m te bakken.
Dus ik zou alles in de schaal doen, in de koelkast zetten, en morgen pas bakken.
gizzmo-returns schreef:
23-09-2019 13:56
(klinkt lekker)

Ik zou het nu klaarmaken en dan oven goed voorwarmen en de schaal er pas erin zetten als die goed heet is. 15 minuten dan denk ik.
Of die lekker wordt kan ik morgen melden. Wordt een eerste uitprobeersel
viva-life22 schreef:
23-09-2019 13:58
Dan zou je dat snijden nu misschien kunnen doen en apart in bakjes in de koelkast zetten. Dan hoef je morgen alleen alles in de ovenschaal te doen.
Dit! De groenten snijden, in bakjes bewaren en morgen alles in de ovenschotel mikken.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou de aardappels wel voorgaren, koken of in de magnetron. Als je rauwe aardappels tegelijk met vis in de oven doet is de vis veeeeel te gaar tegen de tijd dat de aardappels ns gaar zijn. Verder eens met samenstellen en morgen in één keer afbakken.
Gewoon een andere dag kiezen wanneer je meer tijd hebt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven