Citroen bewaren

01-10-2019 19:08 31 berichten
Ik drink regelmatig thee met een schijfje citroen er in. Heerlijk
Ik bewaarde de aangesneden citroen in een zakje op de fruitschaal, maar negen van de tien keer moet ik een deel van de citroen weggooien.

Hoe kan ik citroen het beste bewaren?
En is het handiger om per keer een stukje af te snijden of kan ik beter meteen allemaal stukjes snijden en die ergens bewaren?

Niet de belangrijkste vraag, maar ik bne benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Eraf snijden wat je nodig hebt en de rest in het groente/fruitvak in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg citroen met de snijkant naar beneden op een schoteltje in de koelkast. Blijft nog best een poos goed, en als het een beetje gaat schimmelen kun je die onderste plak er (ruim) afsnijden en is de rest nog goed. Natuurlijk dan wel een nieuw schoteltje pakken.
In plakjes invriezen?
Omgekeerd op een schotel in de koelkast. Of met vershoudfolie.

Maar wat noem je regelmatig dan? Bij mij gaat een citroen er in een week wel doorheen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 01-10-2019 19:12
41.51% gewijzigd
In de koelkast bewaren met folie eromheen.
Er is zelfs een speciale citroenbewaardoos bij xenos :D
In een foodhugger

Afbeelding

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... _new_app=y
Ik snijd citroenen in plakjes en met tussen elk plakje een klein stukje bakpapier vries ik ze in.
Ik doe een afgesneden stuk citroen ook wel eens even snel los in de koelkast, dat blijft ook lang goed.
PoesinBoots schreef:
01-10-2019 19:15
In een foodhugger

Afbeelding

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... _new_app=y
Die zien er altijd handig en leuk uit. Maar toch.... werkt het echt? De maten van de citroen of tomaat varieren altijd natuurlijk.
Rosalind schreef:
01-10-2019 19:19
Die zien er altijd handig en leuk uit. Maar toch.... werkt het echt? De maten van de citroen of tomaat varieren altijd natuurlijk.

Ja. En daarom heeft een set van die dingen verschillende maten.
En dan heb je wéér meer dingen in je huis.

Overigens, let bij de aanschaf van citroenen ook goed op. Soms zijn ze zelfs onaangebroken snel beschimmeld, omdat er ergens een plekje zat. Ik inspecteer ze altijd goed.
PoesinBoots schreef:
01-10-2019 19:20
Ja. En daarom heeft een set van die dingen verschillende maten.
Toch maar eens een setje bestellen dan :)
Alle reacties Link kopieren
Albert Hein heeft ook ingevroren citroenschijfjes. Ik zou die kopen of een verse citroen in schijfjes snijden en de rest invriezen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
01-10-2019 19:18
Ik doe een afgesneden stuk citroen ook wel eens even snel los in de koelkast, dat blijft ook lang goed.
Doe ik ook altijd. Dan komt er vanzelf een soort 'velletje" op, als je dan een dun schijfje eraf snijdt is de rest vaak nog prima.
Beter dan met de onderkant op een schoteltje, dat wordt een zompige toestand.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
01-10-2019 19:32
Doe ik ook altijd. Dan komt er vanzelf een soort 'velletje" op, als je dan een dun schijfje eraf snijdt is de rest vaak nog prima.
Beter dan met de onderkant op een schoteltje, dat wordt een zompige toestand.
Dit, werkt ook met limoen/alle citrus vruchten.
Moet je koelkast wel schoon zijn en de juiste temperatuur.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
01-10-2019 19:21
Toch maar eens een setje bestellen dan :)
Hoe zit het met weekmakers in dat plastic spul?
Gatinmijnsok schreef:
01-10-2019 19:24
Albert Hein heeft ook ingevroren citroenschijfjes. Ik zou die kopen of een verse citroen in schijfjes snijden en de rest invriezen.
Dit wilde ik ook zeggen.
Ik heb zelf een zak ingevroren citroenschrijfjes gekocht. Overgekiept in zo'n bewaarbakje met deksel. Ik doe zo'n bevroren schrijfje zo in m'n ice tea green. Dan is het meer een ijsklontje en een citroenschijfje in een. Je kunt ze natuurlijk ook van tevoren ontdooien.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
01-10-2019 19:24
Albert Hein heeft ook ingevroren citroenschijfjes. Ik zou die kopen of een verse citroen in schijfjes snijden en de rest invriezen.
Dat betekent dus dat je ook gewoon zelf je citroen in stukjes kunt invriezen.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
01-10-2019 20:22
Dat betekent dus dat je ook gewoon zelf je citroen in stukjes kunt invriezen.
Eh ja, dat schreef ik toch ook.
Alle reacties Link kopieren
Oh eh, ja dat klopt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
01-10-2019 20:11
Hoe zit het met weekmakers in dat plastic spul?
http://letmegooglethat.com/?q=weekmakers+foodhuggers
Ik ben soms verbaasd wat er allemaal kant en klaar in de diepvries te koop is!
Ik doe soms een week met een citroen, maar ook wel eens langer. Ligt er aan hoeveel ik thuis ben en of er andere citroen liefhebbers over de vloer komen.

Sowieso koelkast dus.
Invriezen is aan de ene kant handig, maar dan zit je ook met het ontdooien, bevroren citroen in hete thee lijkt mij niet echt handig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven