Philips Airfryer XL, tussen de bomen het bos niet zien...

05-10-2019 18:24 24 berichten
Ik ben aan het kijken voor een Philips airfryer XL 1,4 kg en ik heb begrepen dat je verschillende sets hebt maar ik zie echt tussen de bomen het bos niet meer omdat verschillende winkels tegenstrijdige informatie geven bij welke set wat hoort.

In mijn onderzoek kwam ik het volgende tegen.
- De standaard (alleen met mandje?)
- Standaard+pan
- Standaard+panverdeler (maar zit daar dan ook die pan en dat mandje bij?)
- Standaard+roosters
- Standaard+grill rooster voor kip.

En dan zie ik nog iets staan wat de olie zou moeten opvangen maar geen idee of dat ook standaard is, neem aan van wel. En bij mediamarkt is de set met panverdeler goedkoper dan de set met pan. Maar wat het je aan die verdeler als je geen pan hebt?! Kortom...

Wie heeft zo'n ding? Wat zit er standaard bij? En als je een van de nieuwste hebt met iets extra's erbij. Welke set/type nummer was dat? Het lijkt mij het handigst als ik er een heb met een mandje en met de pan zodat ik er ook broodjes enzo in kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, haha. Ik heb er sinds een paar maanden één, met een uitneembare pan (neem aan dat ze dat zo noemen), met daarin een los roostertje. Hierop leg je de spullen die er in moeten.
Dat rooster ligt een aantal cms boven de onderkant vd pan zodat evt vet of kruimeltjes daarin verdwijnen. Dat maak je dan na afloop schoon.
Roostertje gaat in de afwas.
Alle reacties Link kopieren
Bij de blokker hadden ze er eentje voor 179 of 189 met mandje en grillpan. Dat is best goedkoop.

Broodjes kun je trouwens gewoon in het mandje doen.

Die met de extra opvang voor vet is dacht ik geen xl maar XXL..

Ik zie nu dat je voor 1,4 kilo zoekt dat is de XXL

Die bij de blokker is XL voor 1,2 kilo
Wij vonden de Princess beter dan de Philips de Princess gaat veel langer mee.
Ik zie nu dat ik verkeerd heb gekeken. Dat ding waarvan ik dacht dat het een pan was, is een bakvorm voor taart en dergelijke. Dan wordt die panverdeler ook meteen duidelijker. Dat is dus voor in het mandje. En ja ik bedoel de XXL. Al die verschillende termen.
Bij de mediamarkt stonden er ook zoveel toen ik daar ging kijken deze week.

En ik had in een test gezien dat Philips beter was getest en ik heb niet zulke hele goede ervaringen met Princess tot nu toe helaas. Dat ding ziet er ook mooi uit maar ik blijf denk ik gewoon bij m'n eerste keuze: Philips.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-10-2019 19:02
25.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tefal variant.
Scheelde een boel geld en patat/snacks gaat gewoon in de bak zoals je hem koopt. Geen extra accessoires.

Na elk gebruik doen we hem in de vaatwasser. Erg fijn IPV het schoonmaken van een frituurpan 👏
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
05-10-2019 18:38
Bij de blokker hadden ze er eentje voor 179 of 189 met mandje en grillpan. Dat is best goedkoop.

Broodjes kun je trouwens gewoon in het mandje doen.

Die met de extra opvang voor vet is dacht ik geen xl maar XXL..

Ik zie nu dat je voor 1,4 kilo zoekt dat is de XXL

Die bij de blokker is XL voor 1,2 kilo
Klinkt allemaal ingewikkeld. Bij mij kan en doe je alles gewoon in die uitneembare pan met uitneembaar rooster er in.
Wat is de toegevoegde waarde vna een mandje en een grilpan?
Ik vind een frituurpan echt niks, dat gespetter van het vet en het schoonmaken. Gebruik al jaren een Tefal Actifry maar die is aan vervanging toe en met een airfryer heb je dan net wat meer mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit de behoefte gehad om een accessoire erbij te kopen. Ik zet de te verhitten saucijzenbroodjes of loempia's wel op een stuk vetvrij papier of nog handiger een op maat geknipt stukje teflon folie. Ziet er zo ongeveer uit maar dan goedkoper:

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
05-10-2019 19:02
Klinkt allemaal ingewikkeld. Bij mij kan en doe je alles gewoon in die uitneembare pan met uitneembaar rooster er in.
Wat is de toegevoegde waarde vna een mandje en een grilpan?
De toegevoegde waarde van het mandje is dat de lucht overal goed bij kan dus dat patatjes gelijkmatig gaar en goudgeel worden.

De toegevoegde waarde van de grillpan is dat de pan schoner blijft. Bij sommige dingen blijft anders van alles tussen de draden van het mandje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de toegevoegde waarde van een air fryer als je ook een oven hebt?
Alle reacties Link kopieren
ik heb een oud model xl al paar jaar en is top. heb mandje en grillpan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 3 jaar een Philips airfryer XL ondanks dat we ook een oven hebben. Maar met 2 volwassenen en 4 groter wordende kinderen was een oven niet meer voldoende. Wij frituren nooit, maar doen dan snacks en pom duchesses in de oven en schijfjes of zoete aardappel friet in de airfryer.

In de airfryer zit standaard een bak waarin een draadmand zit. Die is handig voor alles. Friet en afbakbroodjes e.d. zo in de draadmand. Of een bakpapier met daarop drumsticks of tartaar e.d.
We hebben ook een grillpan, die komt wat lager ipv draadmand, voor gegrilde kip of gevulde afbakbrood.

Volgens mij komt de Philips Airfryer nog steeds als beste uit de test. Diepvriespatat is met 10 minuten al klaar en mooi bruin en lekker krokant.

Hij blijft tegenwoordig op het aanrecht staan, omdat we hem zeker 4 dagen per week gebruiken.

Mocht mijn XL kapot gaat dan ga ik direct een nieuwe halen maar dan een XXL met het oog op de kinderen die steeds meer gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn Philips kapot ging heb ik eentje van princess aangeschaft. De family xxl. Veeeeeel makkelijker schoon te maken, veel goedkoper en even goed. Merk echt 0 verschil in kwaliteit.
Accessoires gebruik ik eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een oven; slechts hooguit zeven keer gebruikt, maar gebruik alleen maar de airfryer.

Ik gebruik kleine hoeveelheden deeg om maar een of twee broodjes te bakken op het moment dat iemand trek heeft. Of vier cupcakes. Of een stuk pizza.

Als je thuis een heel elftal hebt aan kinderen dan is een oven handiger. Of er moet telkens een kind trek krijgen in iets anders. Dan weer een frikadel, dan weer wat kipnuggets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat een uitvinding die airfryer.
Daar heb je nou echt plezier van.
Waarom een airfryer als je een oven hebt? Werkt sneller en makkelijker en inderdaad er kunnen grotere porties in.

Ik denk dat ik gewoon voor de set ga met panverdeler want dat lijkt me wel handig als ik meerdere dingen tegelijk erin wil doen. Zoals een gedeelte frietjes en het andere gedeelte de snacks maar ik wil hem ook voor meer dingen gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Grote hoeveelheden gaan vermoedelijk wel ten koste van de baktijd. Uit het gedrag van de mijne heb ik begrepen dat zes kroketten een stuk langer duurt dan twee.

Als je haast hebt zijn twee airfryers sneller dan één. Dat moet je stroomsterkte wel aankunnen. Ik heb een Philips Viva en een budget-ding. Die tweede wordt vooral gebruikt met de kerstdagen. Hij is idd makkelijker te reinigen dan die van Philips.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
TsumTsum schreef:
05-10-2019 20:45
Waarom een airfryer als je een oven hebt? Werkt sneller en makkelijker en inderdaad er kunnen grotere porties in.

Ik denk dat ik gewoon voor de set ga met panverdeler want dat lijkt me wel handig als ik meerdere dingen tegelijk erin wil doen. Zoals een gedeelte frietjes en het andere gedeelte de snacks maar ik wil hem ook voor meer dingen gaan gebruiken.
Grotere hoeveelheden in een Airfryer dan een oven? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Het is met name sneller, en dus handig voor kleine hoeveelheden.
Op de bakplaat van de oven kunnen net 2 porties friet tenzij ik ze allemaal op elkaar gooi. Kan wellicht wel een bakplaat bij kopen maar dan nog is de airfryer sneller.

Wil er dan ook broodjes in gaan doen, vind het nu soms best stom om die hele oven aan te zetten voor 1 broodje of die ene kroket waar ik zin in heb. Dus dat doe ik eigenlijk nooit.
TsumTsum schreef:
05-10-2019 21:58
Op de bakplaat van de oven kunnen net 2 porties friet tenzij ik ze allemaal op elkaar gooi. Kan wellicht wel een bakplaat bij kopen maar dan nog is de airfryer sneller.

Wil er dan ook broodjes in gaan doen, vind het nu soms best stom om die hele oven aan te zetten voor 1 broodje of die ene kroket waar ik zin in heb. Dus dat doe ik eigenlijk nooit.
Daarom zeg ik: sneller voor kleine hoeveelheden.

Maar op twee bakplaten in mijn oven past toch echt veel meer friet dan in de Airfryer.
AngelEyes0192 schreef:
05-10-2019 19:34
Wat is de toegevoegde waarde van een air fryer als je ook een oven hebt?
Extra keukenkastvulling
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
05-10-2019 22:01
Extra keukenkastvulling
Precies; die van mij staat in het gootsteenkastje. Aangesloten en in bedrijf; dat wel.
Het kastje kan (met gesloten deurtjes) tenminste 10 minuten tegen de hitte. Langer heb ik nog nooit geprobeerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De actifry die aan vervanging toe was wordt minimaal 2-3x per week gebruikt. Maar ik ken inderdaad mensen bij wie dat ding puur een keukenkastje vult of staat stof te happen in de kelder. Gaat hier niet gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven