Kip ontdooien

06-10-2019 09:57 14 berichten
Gisterochtend heb ik kip in de vriezer gedaan maar wil ik eigenlijk vandaag eten.
Kan ik het nu uit de vriezer halen?
Met kip ben ik altijd heel voorzichtig vandaar mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het 3 weken nadat het in de vriezer ligt wel op kunnen eten, maar een dag erna niet? In de vriezer gaan de bacteriën niet echt bepaald dood. Ze kunnen zich alleen niet voortplanten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, kip moet je eerst minimaal drie jaar invriezen, anders word je er hondsberoerd van.
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je bang voor?
Ja, dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Als je zegt dat je heel voorzichtig bent, is het wel handig als je weet waarom dat is. Dan kun je vervolgens heel logisch zelf bedenken of je de kip weer kunt ontdooien.
Ik vraag me af of het nu genoeg is ingevroren om het weer te ontdooien
Inderdaad, waarom denk je dat het niet kan?
Ik koop altijd vlees en kip voor een paar weken en vries dat in. Een dag van te voren leg ik datgene wat ik morgen wil eten in de koelkast om te ontdooien.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat dit niet zou kunnen of zo.
marcaro schreef:
06-10-2019 10:59
Ik vraag me af of het nu genoeg is ingevroren om het weer te ontdooien
Hoe bedoel je, genoeg ingevroren? Je wil het juist ontdooien toch?
Overigens is het in een paar uur bevroren hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je had het trouwens gewoon in de koelkast kunnen bewaren. Voor 1 of 2 dagen hoeft het niet in de vriezer.

Maar je kunt beter eens iets lezen over voedselveiligheid en bewaarmethodes, dan snap je beter waarom bepaalde dingen wel of niet nodig zijn.
Bubbel, kip van de kippenboer moet od dezelfde dag of de dag erna gegeten worden anders invriezen heeft de kippenboer een keer gezegd. Ooit wilde ik het na 2 dagen eten en het stonk. Toen zei hij ook zonder vacuumverpakking is het maar 1 a 2 dagen houdbaar
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik nog nooit gehad.
Misschien verkoopt hij oude kip?
marcaro schreef:
06-10-2019 10:59
Ik vraag me af of het nu genoeg is ingevroren om het weer te ontdooien
Wat denk je dat er gebeurt met invriezen, dat bacterien die erin zaten doodvriezen ofzo?
Het idee van invriezen is dat de kwaliteit (bijna) hetzelfde is op het moment dat je het eruit als dat je het erin stopte.
In de kast of in de koelkast bederft het, in de vriezer niet.
Al haal je het na 2 uur alweer uit de vriezer, dan maakt het nog niet uit.
Zolang je het maar klaar gaat maken en niet opnieuw (rauw) invriest.
Alle reacties Link kopieren
Had je het nog ontdooit? Volgens mij kan dat gewoon zonder dat er rare dingen met het vlees gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven