Yoghurtvervanger

06-10-2019 11:19 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede yoghurtvervanger, zonder dierlijke melktoevoegingen. Ik houd over het algemeen van wat dikkere yoghurt, niet te waterig. Ik eet de yoghurt voornamelijk met fruit en granola. Iemand aanbevelingen?

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Soyayoghurt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kokosyoghurt?
Alle reacties Link kopieren
Cocos yoghurt. Soja zit vol hormonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
https://www.simplyvegan.nl/review-3x-kokosyoghurt/

Volgens deze tester is die van huismerk Albert Heijn vrij dik, dus wat jij zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
06-10-2019 11:25
https://www.simplyvegan.nl/review-3x-kokosyoghurt/

Volgens deze tester is die van huismerk Albert Heijn vrij dik, dus wat jij zoekt.
Ik zie dat de bovenste ook soja is, met een beetje kokos. En een hele hoop andere rare toevoegingen.
impala wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:29
9.28% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Soja, amandel, kokos yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme opmerking, maar yoghurt is toch per definitie een zuivelproduct? Dus yoghurt zonder zuivel bestaat toch niet? Net zoals goud zonder goud erin niet bestaat, zeg maar?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-10-2019 11:28
Misschien een domme opmerking, maar yoghurt is toch per definitie een zuivelproduct? Dus yoghurt zonder zuivel bestaat toch niet? Net zoals goud zonder goud erin niet bestaat, zeg maar?
Je hebt haske gelijk. Daarom ook al die rare toevoegingen, om iets wat geen yoghurt is daarop te laten lijken. Lekker gezond allemaal (not).
.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-10-2019 11:28
Misschien een domme opmerking, maar yoghurt is toch per definitie een zuivelproduct? Dus yoghurt zonder zuivel bestaat toch niet? Net zoals goud zonder goud erin niet bestaat, zeg maar?
Klopt, denk ik. Vroeger was yoghurt zuivel (van dieren) tegenwoordig bestaan er gewoon andere variaties (niet van dieren).
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-10-2019 11:22
Soja zit vol hormonen.

Overdrijf niet zo zeg.

https://www.vegetariers.nl/gezond/veelg ... a-ongezond

Ook het Voedingscentrum rept er met geen woord over.
Maar ze zullen allemaal wel liegen he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-10-2019 11:22
Cocos yoghurt. Soja zit vol hormonen.
Het is echt verschrikkelijk achterhaalt dat soja slecht voor je is. Het zit al helemaal niet vol hormonen. In soja zitten isoflavonen. Dat is een groep oestrogeenachtige plantenstoffen (fytohormonen) die lijken op het menselijke hormoon estradiol. Maar die hebben geen negatieve invloed op een mens zijn eigen hormoonhuishouding.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
06-10-2019 11:36
Het is echt verschrikkelijk achterhaalt dat soja slecht voor je is. Het zit al helemaal niet vol hormonen. In soja zintten isoflavonen zitten, Dat is een groep oestrogeenachtige plantenstoffen (fytohormonen) die lijken op het menselijke hormoon estradiol.
Ze hebben ook hetzelfde effect. Dus je eet wel degelijk een soort van hormonen, ook al zijn ze plantaardig. Daarom mogen borstkankerpatienten ook geen soja. Of heel weinig. Voor mannen lijkt het me ook geen aanrader.
impala wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:42
8.55% gewijzigd
.
yoghurt is zuivel, alles wat geen zuivel is maar toch yoghurt heet is nep. Het minst ongezonde is yoghurt vervangen door soya maar daar zitten wel suikers in. Het allerslechtst is kokosyoghurt, dat is moddervet (vooral verzadigd vet) en zit vol suiker je kan nog beter een pakje boter eten.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-10-2019 11:38
Ze hebben ook hetzelfde effect. Dus je eet wel degelijk een soort van hormonen, ook al zijn ze plantaardig. Daarom mogen borstkankerpatienten ook geen soja. Of heel weinig.

Van de vegetariërsbond:

Borstkanker
Studies naar het effect van fyto-oestrogenen op onder andere borstkanker zijn verre van eenduidig. Langdurige blootstelling aan oestrogeen zou kunnen leiden tot borstkanker en daarom wordt inname van soja-supplementen bij hormoongevoelige borstkanker in elk geval afgeraden. Maar bij niet-hormoongevoelige borstkanker zou het consumeren van enkele sojaproducten per dag juist gunstig zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
06-10-2019 11:41
Van de vegetariërsbond:

Borstkanker
Studies naar het effect van fyto-oestrogenen op onder andere borstkanker zijn verre van eenduidig. Langdurige blootstelling aan oestrogeen zou kunnen leiden tot borstkanker en daarom wordt inname van soja-supplementen bij hormoongevoelige borstkanker in elk geval afgeraden. Maar bij niet-hormoongevoelige borstkanker zou het consumeren van enkele sojaproducten per dag juist gunstig zijn.
Ja had moeten zeggen : hormoongevoelige borstkanker. Het werkt in elk geval ongeveer net zo als gewone vrouwelijke hormonen.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-10-2019 11:38
Ze hebben ook hetzelfde effect. Dus je eet wel degelijk een soort van hormonen, ook al zijn ze plantaardig. Daarom mogen borstkankerpatienten ook geen soja. Of heel weinig. Voor mannen lijkt het me ook geen aanrader.
Ook niet waar.

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds heeft tot nu toe onvoldoende wetenschappelijk bewijs gevonden dat aantoont dat de consumptie van soja of sojaproducten de kans op borstkanker vergroot. De consumptie van sojaproducten, zoals sojamelk of tofu, past binnen een gezond voedingspatroon. Soja bevat veel vezels en eiwitten en is een goede plantaardige vervanger voor rood vlees.

Vrouwen die na de diagnose sojaproducten eten, hebben zelfs mogelijk betere overlevingskansen hebben dan vrouwen die geen sojaproducten eten.

https://www.wkof.nl/nl/kanker-voorkomen ... er-wat-het
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-10-2019 11:41
yoghurt is zuivel, alles wat geen zuivel is maar toch yoghurt heet is nep. Het minst ongezonde is yoghurt vervangen door soya maar daar zitten wel suikers in. Het allerslechtst is kokosyoghurt, dat is moddervet (vooral verzadigd vet) en zit vol suiker je kan nog beter een pakje boter eten.
In al die nepyoghurts zit idd suiker en/of dextrose (=ook suiker) .
impala wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:45
1.77% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ik dit allemaal lees, kan ik het hele idee van yoghurt, of welke vervanger dan ook, maar beter helemaal opgeven. En op zoek gaan naar een ander ontbijt. :-D :-D.

Om gezondheidsredenen is mij aangeraden om zo min mogelijk melkproducten te eten. Maar al die toevoegingen aan andere producten, lijken me ook niet heel gezond voor een lichaam.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-10-2019 11:41
yoghurt is zuivel, alles wat geen zuivel is maar toch yoghurt heet is nep. Het minst ongezonde is yoghurt vervangen door soya maar daar zitten wel suikers in. Het allerslechtst is kokosyoghurt, dat is moddervet (vooral verzadigd vet) en zit vol suiker je kan nog beter een pakje boter eten.
Ik houd van vet.....Dan maar aan de haver yoghurt: https://www.ekoplaza.nl/producten/product/haveryoghurt
Tenzij granen ook niet mogen.

Je kan het ook zelf maken dan weet je wat er in zit: http://www.plantaardigheidjes.nl/2014/0 ... ghurt.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
06-10-2019 11:27
Ik zie dat de bovenste ook soja is, met een beetje kokos. En een hele hoop andere rare toevoegingen.
Klopt, daarom heb ik het ook over de middelste ;) En die is volgens de tester vrij dik, en TO geeft aan dat ze dat zoekt.
Maar dan alsnog met dextrose en tapiocazetmeel voor smaak en structuur. Echt “pure” namaakyohghurt is denk ik niet te vinden.
naatje2000 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:49
18.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
06-10-2019 11:44
Ook niet waar.

Het Wereld Kanker Onderzoek Fonds heeft tot nu toe onvoldoende wetenschappelijk bewijs gevonden dat aantoont dat de consumptie van soja of sojaproducten de kans op borstkanker vergroot. De consumptie van sojaproducten, zoals sojamelk of tofu, past binnen een gezond voedingspatroon. Soja bevat veel vezels en eiwitten en is een goede plantaardige vervanger voor rood vlees.

Vrouwen die na de diagnose sojaproducten eten, hebben zelfs mogelijk betere overlevingskansen hebben dan vrouwen die geen sojaproducten eten.

https://www.wkof.nl/nl/kanker-voorkomen ... er-wat-het
Niet erg overtuigend allemaal.
Dat rood vlees ook niet erg gezond is, is wel duidelijk. Maar of het vervangen door soja minder ongezond is, dat is niet duidelijk.
impala wijzigde dit bericht op 06-10-2019 11:50
7.87% gewijzigd
.
Er is niets dat yoghurt kan vervangen.

Yoghurt bevat unieke melkzuurbacteriën (heel gezond voor je darmen) en gezonde, snel opneembare eiwitten.

Ik zou zeggen: koop goede, biologische yoghurt. Zelf vind ik de biologische volle yoghurt van Campina heel erg lekker! En vrijwel alle soorten Griekse yoghurt met 10% vet. Goede Griekse yoghurt is sowieso dik.
Boxje schreef:
06-10-2019 11:45
Nou, als ik dit allemaal lees, kan ik het hele idee van yoghurt, of welke vervanger dan ook, maar beter helemaal opgeven. En op zoek gaan naar een ander ontbijt. :-D :-D.

Om gezondheidsredenen is mij aangeraden om zo min mogelijk melkproducten te eten. Maar al die toevoegingen aan andere producten, lijken me ook niet heel gezond voor een lichaam.
ik ken eigenlijk maar 1 aandoening waarbij je zuivel moet beperken en dat is lactoseintoleratie. Veel mensen weten niet dat zure zuivel en harde kaas wel kan bij lactoseintolerantie. Dus yoghurt kan je gewoon eten. Daarbij is het heel erg gezond voor je darmflora
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-10-2019 11:49
ik ken eigenlijk maar 1 aandoening waarbij je zuivel moet beperken en dat is lactoseintoleratie. Veel mensen weten niet dat zure zuivel en harde kaas wel kan bij lactoseintolerantie. Dus yoghurt kan je gewoon eten. Daarbij is het heel erg gezond voor je darmflora
Precies. Dus wat is de reden dat je geen yoghurt zou willen of mogen eten?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven