Wat eten we vandaag vegetarisch

06-10-2019 15:18 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben sinds ongeveer een jaar overgegaan op een vegetarisch eetpatroon. Inmiddels heb ik al een hoop leuke gerechten verzameld, want vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk als het lijkt! Maar soms mis ik toch wat inspiratie. Daarom zou ik graag gerechten uitwisselen met anderen die ook (vaker) vegetarisch of veganistisch willen eten. Ik trap af met een van mijn favoriete pasta recepten:

https://recepten.lidl.nl/Recept/Pasta-m ... it-de-oven
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vega. Ik heb gister paddenstoelen geplukt en ik eet schnitzel van grote parasolzwam en risotto met paddenstoelen. Niet in de winkel te krijgen. Ik ben ook bezig met zelf tempeh maken van zwart oog bonen. Daar heb je wel een starter voor nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kook kunst Viva Amber.
Heb je de paddenstoelen het bos geplukt? Lijkt me leuk om zelf tempeh te kunnen maken!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet vanavond dal van rode linzen met spinazie. Daarbij geroosterde knapperige zoete aardappel en mangochutney. Morgen eet ik een kikkererwtenstoofpot.
Gisteren had ik een grote wokpan vol verse groente (pompoenblokjes, bloemkoolroosjes, wortel, babymais, champignons, rode uien) met udon noodles en een woksausje gemaakt.
Gisteren vegetarische gado gado.
Vandaag Vega hamburgers. Morgen zuurkool. Man en ik zonder vlees, de kinderen willen er wel graag een worst bij.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
06-10-2019 15:42
Gisteren vegetarische gado gado.
Vandaag Vega hamburgers. Morgen zuurkool. Man en ik zonder vlees, de kinderen willen er wel graag een worst bij.
Gado gado was als kind mijn lievelingskostje. Inmiddels al heel lang niet meer gegeten. Je inspireert me om dit weer eens te maken!
Pokebowl: grote kom met plakrijst op tafel met daarnaast bakjes met bijvoorbeeld komkommer, biet, gedroogd zeewier, mango, wortel, pompoenblokjes, bonen en eventueel (gemarineerde en gebakken) tofu. Sojasaus en gember erbij als smaakmakers naar keuze.

Is zelfs vegan maar o zo lekker. Mijn kinderen eten dit ook heel erg graag.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, klinkt lekker allemaal wat jullie maken!👍
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Chili con carne, vanwege de peulvruchten en vegetarische gordon blue en wat aardappel puree.
Grote paddenstoelen : steeltjes eruitsnijden, fijn snipperen, mengen met fijngesnipperde bladspinazie (vers koken), kleine blokjes tomaat, eetlepel boursinkaas en enkele druppels citroensap.
De paddenstoelen opvullen met het mengsel, bovenop wat geraspte kaas strooien en enkele minuutjes in de oven verwarmen.
Smakelijk !
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niet vega, morgen eten we pasta met gestoofde aubergine (gegrilde als ik veel zin heb), tomaat en mozzarella. Een pepertje en wat gedroogde chilivlokken erdoor voor de bite en flink wat basilium en parmezaan erover.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
06-10-2019 15:48
Chili con carne, vanwege de peulvruchten en vegetarische gordon blue en wat aardappel puree.
Ik vind Gordon Bleu wel heel grappig klinken. Moest aan Gordon denken haha 😉 Maar vegetarische chili is erg lekker ja, dat maak ik ook vaak. Kan ook met zoete aardappels, ui, knoflook, kikkererwten, kidneybonen en een saus van yoghurt met avocado en bosui.
Do you want to be right? Or happy?
Een lekkere curry met naanbrood.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Moemoe en Maechtje, die gerechten ga ik ook eens proberen!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
06-10-2019 15:55
Een lekkere curry met naanbrood.
Lekker, ik maak deze curry wel eens:


Ik eet vandaag: Curry met bloemkool, basmatirijst & ananas-amandelsalsa #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1186979

Ik ga zo maar eens boodschappen doen, heb al een hoop inspiratie dankzij jullie 😁
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Dit en dit vind ik ook erg lekker trouwens (en nee, ik heb geen aandelen in die website).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -currysaus

In plaats van amandelen doen wij er Seroendeng (pinda's met kokos) overheen, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanavond hartige taart met pompoen en feta. https://uitpaulineskeuken.nl/2018/01/po ... -feta.html
Deze, alleen dan met crème fraiche ipv kwark omdat ik nog wat crème fraiche in de koelkast heb liggen die op moet.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Zoete aardappels in de oven, mais erbij, paprika, crème fraiche. En een paar nachos. Met kaas en guacamole.
Ik ga straks nasi goreng maken :)
Alle reacties Link kopieren
Pizza met 4 soorten kaas en walnoten. Met salade erbij (gisteren).

Pasta bolognaise met vega gehakt.

Rijst of naan met curry met aubergine en shi takes en bosui en ei (gekookt of als omelet).

Gekookte of geroerbakte groenten met rijst en pindasaus.

Pastasaus van cherry tomaten, paprika, knoflook en zeer kort meegebakken rucola met vega spekjes erbij.
Ik maak ook vaak couscousrecepten / tabouleh, bijvoorbeeld:

Couscous koken en af laten koelen, komkommer, bosui en veel munt versnipperen en erdoorheen roeren met het sap van een uitgeperste limoen. Een flink blok feta in blokjes snijden en erdoorheen mengen. Ondertussen een aubergine en een courgette in plakken snijden en in de oven roosteren. Die schep je over de couscous.

Laat de feta weg en ook dit recept is veganistisch. Maar ik moet zeggen dat de feta voor mij dit recept wel af maakt.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
06-10-2019 15:46
Pokebowl: grote kom met plakrijst op tafel met daarnaast bakjes met bijvoorbeeld komkommer, biet, gedroogd zeewier, mango, wortel, pompoenblokjes, bonen en eventueel (gemarineerde en gebakken) tofu. Sojasaus en gember erbij als smaakmakers naar keuze.

Is zelfs vegan maar o zo lekker. Mijn kinderen eten dit ook heel erg graag.
Ja dat is lekker.

Voor een winterse dag als deze maak ik nog weleens linzensoep zoals erwtensoep. Eigenlijk gewoon linzen met een erwtensoep groentepakketje en bouillon. Supersimpel, maar mijn schoonzus heeft weleens het recept gevraagd, dus ik ga er vanuit dat niet alleen ik het lekker vind.

Of een stevige minestronesoep. Ik hou van dikke gevulde soepen.
Mijn man heeft vorige week vega bruinebonensoep gemaakt maar dat was geen succes, zullen we maar zeggen. Terwijl ik wel gek ben op peulvruchten. Ik zal eens vragen wat hij er allemaal in had gegooid ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven