Stokbrood kruidenboter zonder oven

07-10-2019 18:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oven is stuk. Hij zou gerepareerd worden, maar dat wordt pas volgende week. Voor aankomend weekend had ik stokbrood met kruidenboter bedacht voor bij soep.

Ik vond net dat je het stokbrood in folie kan wikkelen en op de bbq kan leggen. Zou dit ook in een pan kunnen? Iemand tips hoe ik het misschien toch klaar kan maken?

De magnetron en grill-functie doet het nog wel.
Ik zal wel te moeilijk denken hoor. Maar je kunt toch gewoon bij de winkel een afgebakken stokbrood kopen en kruidenboter?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n brood gekocht waar de boter al tussen zit. En laat ik daar met mijn zwangerschapshormonen nou ook echt ontiegelijk zin in hebben. ;-D
Tosti-apparaat? Grill? Evt in broodrooster als je die kruidenboter eraf haalt en die er dan later opleggen, op het getoaste brood.
Grill kan prima
Alle reacties Link kopieren
voor die 69 cent zou ik geen pan op het vuur met een in folie gewikkeld stokbrood riskeren.

Maar als je hormonen op hol slaan en je het moét, dan zou ik vragen of het bij de buren in de oven mag.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
07-10-2019 18:48
Grill kan prima

Zou ik dat dan met folie moeten/kunnen doen?

Voor morgen gooi ik pita broodjes in de grill. Die hoeven toch maar een beetje warm te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis die oven echt. Er liggen ook al weken afbak broodjes in de voorraadkast. Nu hij stuk is, merk ik pas hoe vaak ik hem gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem in een tosti-ijzer doen (bij voorkeur wel zo een grillgeval), als je het echt perse wil eten. Wordt dan wel wat platter, maar ach. Dat gaat met pitabroodjes met kaas en dergelijke ook heel goed namelijk.
Alle reacties Link kopieren
En als je gewoon iets anders eet?
Pitabroodjes kunnen in de broodrooster.

Dat stokbrood zou ik in de folie doen voor de baktijd min 3 minuten en dan de laatste 3 minuten zonder folie voor de kleur. Maar waarschijnlijk is dat nergens voor nodig :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Geesina schreef:
07-10-2019 18:54
En als je gewoon iets anders eet?

Dat zou kunnen. Maar ik dacht, misschien is er een mogelijkheid dat ik het nog wel kan klaarmaken.

Tosti-ijzer heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
gifgroen schreef:
07-10-2019 18:55
Pitabroodjes kunnen in de broodrooster.

Dat stokbrood zou ik in de folie doen voor de baktijd min 3 minuten en dan de laatste 3 minuten zonder folie voor de kleur. Maar waarschijnlijk is dat nergens voor nodig :bonk:

Top! Dank je wel.

Broodrooster heb ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ook geen airfryer? Kan die zo in! :P
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon in de pan leggen. Zacht vuurtje eronder. Geregeld draaien en een deksel erop. Zo doen wij het met camperen. Gaat prima. Ik zou zelf geen folie gebruiken om eten in te verwarmen.
Heb je wel zo'n contactgrill met boven en onderkant? Dan wordt het een soort panini. Lekker hoor.
Ik ga dan gewoon naar de jumbo, leg een stokbrood in de snijmachine en reken 1 euro af.
Pak een bakje kruienboter voor 60 cent en klaar.

Bewaar de afbakstokbrood voor een andere keer.
Dit is voor over vijf dagen?

Nondeju.

Als je 't dolgraag wilt, koop je een klein oventje. Als je 't iets minder graag dan dat wilt, laat je 't lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
Als je grill functie nog ok wat is er dan stuk? De ovenfunctie gebruikt hetzelfde verwarmingselement als de grill namelijk.
Mocht je het hebben over een losse oven, kan prima onder de grill. 3 minuten en even omdraaien en de andere kant ook nog 1 minuut.
Alle reacties Link kopieren
Kan dat stokbrood niet even in de oven bij de buren?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem zelf gewoon tussen de tosti ijzer zetten.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, meen je nou serieus dat je je nu al druk maakt over wat je over 5 dagen bij de soep eet ?! :| Dat gaat wat mij betreft best ver!

Ik zou het eens proberen los te laten. Zaterdag eet je geen soep maar iets anders. Goeie oefening!
Maar wat wij daar van vinden was de vraag niet he.
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
07-10-2019 19:29
Jeetje, meen je nou serieus dat je je nu al druk maakt over wat je over 5 dagen bij de soep eet ?! :| Dat gaat wat mij betreft best ver!

Ik zou het eens proberen los te laten. Zaterdag eet je geen soep stokbrood uit de oven maar iets anders. Goeie oefening!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel 1 keer per week boodschappen, die zijn vandaag geleverd. Oven zou vandaag gerepareerd worden, maar dat kon niet.

We hebben zoon dit weekend uit besteed, dus we zijn voor het eerst een weekendje met z’n tweeën. En ik had dus een menuutje bedacht, plus nog wat hapjes voor ‘s avonds.

Ik ben niet van het loslaten, maar ik probeer wel mogelijkheden te zoeken met wat ik heb. Ik heb zin in dit weekend. In mijn soepje met mijn stokbroodje. :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven