Ideeën voor kippie-,borrel- of hapjespan

08-10-2019 22:13 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het bezit van een hapjespan. Nu heb ik in het verleden al verschillende gevulde pannen gemaakt. Waaronder verschillende kip en vleeshapjes, spareribs,pasta en noedels, stampot, shoarma en warm vlees. Nu wil ik graag iets anders uitproberen.

Hebben jullie leuke ideeën en/ of recepten ?
Sta je open voor vegetarische gerechten?
Of moeten er dode beesten in de pan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,ik sta zeker open voor vegetarische gerechten,graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat ik per ongeluk 2 maal op verzenden heb gedrukt. Waardoor twee maal geplaatst.

Ik heb aan de moderators gevraagd om 1 te verwijderen.
Een Aziatische pan? Misschien een groentenpan (geen idee of dat kan). Lekkere Indiase hapjes?
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
08-10-2019 22:17
Sta je open voor vegetarische gerechten?
Of moeten er dode beesten in de pan?
Dode beesten zijn wel zo lekker!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
08-10-2019 22:24
Dode beesten zijn wel zo lekker!

En vol met goede voedingsstoffen :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
On topic: inderdaad Indiase gerechten?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Champignonrisotto (snelrecept)

Oeps. Copyright
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 00:32
88.47% gewijzigd
Caribisch rijstgerecht (snelrecept)
Oeps. Copyright
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 00:32
85.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo bijzonder aan zo’n pan? Ik heb het aan google gevraagd maar wat is er anders aan dan een braadpan?
Mermedina schreef:
08-10-2019 22:33
Wat is er zo bijzonder aan zo’n pan? Ik heb het aan google gevraagd maar wat is er anders aan dan een braadpan?
De happiepan is (voor zover ik weet) een initiatief van slagers die een pan plus schaal met vleesjes aanbieden.
De pan kan je daarna weer retourneren bij de slager.
Als je een feessie hebt, bestel je vier pannen.
Of je houdt de pan (tegen betaling) en dan koop je steeds opnieuw vulling.

Je kan hem gebruiken als hapjespan, voor eenpansgerechten.

Maar... je kan je gasten natuurlijk ook verwennen met lekkere humus, gegrilde aubergine en andere veggie traktaties. En daarmee lief zijn voor de planeet. :idee:
malibu82 schreef:
08-10-2019 22:27
On topic: inderdaad Indiase gerechten?
Indiase curry: smullen!

Voordeel: kinderen die geen trek hebben in groenten, lusten vaak wel curry die boordevol groenten zit.
Mermedina schreef:
08-10-2019 22:33
Wat is er zo bijzonder aan zo’n pan? Ik heb het aan google gevraagd maar wat is er anders aan dan een braadpan?
Is gewoon een hoge koekenpan met deksel volgens mij.
Huh, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Je vult een pan toch sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
08-10-2019 22:42
De happiepan is (voor zover ik weet) een initiatief van slagers die een pan plus schaal met vleesjes aanbieden.
De pan kan je daarna weer retourneren bij de slager.
Als je een feessie hebt, bestel je vier pannen.
Of je houdt de pan (tegen betaling) en dan koop je steeds opnieuw vulling.

Je kan hem gebruiken als hapjespan, voor eenpansgerechten.

Maar... je kan je gasten natuurlijk ook verwennen met lekkere humus, gegrilde aubergine en andere veggie traktaties. En daarmee lief zijn voor de planeet. :idee:
Bedankt voor je uitleg.

Daarnaast moet mij van het hart dat ik niet zo gesteld ben op “hel en verdoemenis”-klimaat/dier evangeliepreken. Dat kan wel een tandje minder, dan heb je bij mij meer kans dat je boodschap wordt aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kippie.nl/kippiepannen/?gcl ... hYQAvD_BwE

Ik weet niet hoe ik plaatjes moet plakken.
Huh, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Je vult een pan toch sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet de zoveelste variant op de Smulsteen?


eten/smulsteen/list_messages/216409
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
[quote=Snoesje666 post_id=30473914 time=1570568111 user_id=28398]
Is dat niet de zoveelste variant op de Smulsteen?


Het lijkt er wel een beetje op. Echter moet de smulsteen in de oven om het te garen. Bij deze pan is alles eigenlijk al gaar,meer een soort warmhoudplaat.
Maar wat is nu je vraag precies? Welke pan je voor het volgende feestje bij de slager moet bestellen of zoek je ideeën om je eigen pan te vullen? Voor een gewone maaltijd of als hapjes, voor een feestje?
Want ik gebruik mijn hapjespan (een soort van koekenpan met hoge rand en deksel) vrijwel dagelijks, om vlees, vis, groente etc in te bakken.
Odense2 schreef:
08-10-2019 22:42
De happiepan is (voor zover ik weet) een initiatief van slagers die een pan plus schaal met vleesjes aanbieden.
De pan kan je daarna weer retourneren bij de slager.
In mijn tijd heette die dingen nog gewoon smulsteen :rofl:
Mermedina schreef:
08-10-2019 22:47
Bedankt voor je uitleg.

Daarnaast moet mij van het hart dat ik niet zo gesteld ben op “hel en verdoemenis”-klimaat/dier evangeliepreken. Dat kan wel een tandje minder, dan heb je bij mij meer kans dat je boodschap wordt aangenomen.
De 'boodschap' was vijftig jaar geleden al bekend. Iedereen kan de krant lezen, het nieuws kijken. Zelfs op Netflix staan documentaires zoals Cowspiracy, over de collectieve keuze om de aarde te beschadigen en te vervuilen.
Iedereen maakt eigen keuzes.
Bijvoorbeeld de keuze dat je smaaktpapillen belangrijker zijn dan de toekomst van je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
08-10-2019 23:13
Maar wat is nu je vraag precies? Welke pan je voor het volgende feestje bij de slager moet bestellen of zoek je ideeën om je eigen pan te vullen? Voor een gewone maaltijd of als hapjes, voor een feestje?
Want ik gebruik mijn hapjespan (een soort van koekenpan met hoge rand en deksel) vrijwel dagelijks, om vlees, vis, groente etc in te bakken.
Ik zoek ideeën om mijn eigen pan met lekkere hapjes te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
08-10-2019 23:37
De 'boodschap' was vijftig jaar geleden al bekend. Iedereen kan de krant lezen, het nieuws kijken. Zelfs op Netflix staan documentaires zoals Cowspiracy, over de collectieve keuze om de aarde te beschadigen en te vervuilen.
Iedereen maakt eigen keuzes.
Bijvoorbeeld de keuze dat je smaaktpapillen belangrijker zijn dan de toekomst van je kinderen.
Uhuh. Dit bedoel ik dus met “preken”.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven