Broodbakmachine gezocht

31-10-2019 12:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al langere tijd willen we een broodbakmachine, maar wat is nou een goede?
Ik wil er graag eentje die ik van tevoren in kan stellen zodat er in de ochtend vers brood is.
Welke zouden jullie aanraden!!
Ik heb er geen verstand van, maar wil je wel een tip geven.
Bij Bol verkopen ze retourtjes voor een veel lagere prijs dan de oorspronkelijke. Het artikel is gewoon nieuw, maar er kan iets zijn met de verpakking.
Dus je kan de beste uitkiezen voor de prijs van een mindere. :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kringloopwinkel om de hoek staat een hele rij afgedankte broodbakmachines te wachten op een tweede leven. Voor minder dan een tientje heb je er één om te proberen of je 'm handig vindt.
https://www.besteproduct.nl/broodbakmac ... =11&page=1
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee!
Ook 9 pagina's vol op Marktplaats, nieuw voor 3 tientjes.
Ik heb al jaren (10+) een machine van de Lidl. Werkt perfect!
Alle reacties Link kopieren
Panasonic, alle modellen zijn top.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
31-10-2019 13:05
Panasonic, alle modellen zijn top.
Inderdaad de Panasonic, alleen het laatste model (de Croustina) met de mogelijkheid van de krokante korst is geen aanrader. Het is een heel dure machine, zelfs de duurste die er is, maar de mogelijkheden zijn veel beperkter dan die van de andere modellen. De recepten voor brood met een hardere korst zijn heel anders dan de gebruikelijke recepten die je op internet en in bakboeken voor broodbakmachines kunt vinden. Niet handig dus. Ook lastig is dat je de kleur van de korst niet kunt instellen en die is vrij donker.
Alle reacties Link kopieren
voor de meeste mensen, wanneer het alleen om broodbakken gaat en je het niet erg vindt dat er broodhaken in het deeg zit, is een goedkope machine meer dan voldoende.

Of wat stippensokken zegt, ga naar de kringloopwinkel of kijk op marktplaats
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
31-10-2019 13:33
voor de meeste mensen, wanneer het alleen om broodbakken gaat en je het niet erg vindt dat er broodhaken in het deeg zit, is een goedkope machine meer dan voldoende.

Of wat stippensokken zegt, ga naar de kringloopwinkel of kijk op marktplaats
Het verschil tussen een goedkope machine en een duurdere zit hem niet alleen in de broodhaak die in het brood blijft hangen. De structuur van het brood is bij de Panasonic ook beter dan die van de goedkope machines. Het is wel een goed idee om eerst een goedkope bij de Kringloop of Marktplaats aan te schaffen om te kijken of het zelf broodbakken iets voor je is en of je het ook blijft doen. Bij veel mensen staat zo’n ding uiteindelijk ergens te verstoffen in een hoekje.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
31-10-2019 13:39
Het verschil tussen een goedkope machine en een duurdere zit hem niet alleen in de broodhaak die in het brood blijft hangen. De structuur van het brood is bij de Panasonic ook beter dan die van de goedkope machines. Het is wel een goed idee om eerst een goedkope bij de Kringloop of Marktplaats aan te schaffen om te kijken of het zelf broodbakken iets voor je is en of je het ook blijft doen. Bij veel mensen staat zo’n ding uiteindelijk ergens te verstoffen in een hoekje.
Dit idd. Ik had eerst een princess en die stond idd stof te vangen. Ik heb hem gewoon naar de stort gebracht. Die Princess kon alleen maar brood bakken en je moest hem ook aanzetten en dan was het brood 3 uur later klaar. Bij mijn moeder stond een Tefal stof te happen en die heb ik nu. Daar kun je bijvoorbeeld ook Pizzadeeg in maken en die kun je met een timer instellen. Ik heb die tefal nu al vaker gebruikt dan mijn Princes in de 10 jaar dat ik hem gehad heb.
Afbeelding
Deze heb ik dus, heeft alle functies die TO wil
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een Panasonic gaan.
Eerst had ik een Inventum. Aardig brood, maar de Pana bakt toch wel stukken beter.

Hoewel het mij ook bij de Pana wel een paar weken heeft gekost om er het perfecte brood (luchtig met knapperige korst) mee te bakken.

Maar als je het vlgs de bijgeleverde receptuur doet, lukt het ook wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
31-10-2019 12:45
Bij mijn kringloopwinkel om de hoek staat een hele rij afgedankte broodbakmachines te wachten op een tweede leven. Voor minder dan een tientje heb je er één om te proberen of je 'm handig vindt.
Dit, of Marktplaats. Als één apparaat veel gekocht en toch niet gebruikt wordt is het de broodbakmachine wel. Echt zonde om nieuw te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
31-10-2019 14:14
Dit, of Marktplaats. Als één apparaat veel gekocht en toch niet gebruikt wordt is het de broodbakmachine wel. Echt zonde om nieuw te kopen.
Ik denk dat ze in de kast blijven omdat met de meeste modellen geen echt goed brood te bakken valt.
Richting baksteen.
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van een goede broodbakmachine is dat het brood veel lekkerder is dan van de bakker. Je gaat er, als je niet oppast, dus wel meer van eten.....
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
31-10-2019 14:14
Dit, of Marktplaats. Als één apparaat veel gekocht en toch niet gebruikt wordt is het de broodbakmachine wel. Echt zonde om nieuw te kopen.
De ijsmachine is hier bij de kringloop een goede tweede als het om afgedankte exemplaren gaat. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er minstens 8 staan.
Alle reacties Link kopieren
RMJ schreef:
31-10-2019 12:59
Ik heb al jaren (10+) een machine van de Lidl. Werkt perfect!
Idemdito. Geweldig ding...
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
31-10-2019 14:16
Ik denk dat ze in de kast blijven omdat met de meeste modellen geen echt goed brood te bakken valt.
Richting baksteen.

Wel of goed brood heeft, in mijn ogen, vooral te maken met het meel / broodmix wat je gebruikt.

Daarnaast is het weer een groot ding op de aanrecht, kost het tijd, zit er vaak een gat in je brood (mix haken) en moet je het snijden. Mensen vinden dit vaak te veel gedoe. Ik ga zelf door fases heen dat ik de broodbakmachine veel gebruik. En dan verhuist deze weer naar de kelder. En kan het maanden duren voordat ik weer zelf brood ga bakken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
31-10-2019 13:16
Inderdaad de Panasonic, alleen het laatste model (de Croustina) met de mogelijkheid van de krokante korst is geen aanrader. Het is een heel dure machine, zelfs de duurste die er is, maar de mogelijkheden zijn veel beperkter dan die van de andere modellen. De recepten voor brood met een hardere korst zijn heel anders dan de gebruikelijke recepten die je op internet en in bakboeken voor broodbakmachines kunt vinden. Niet handig dus. Ook lastig is dat je de kleur van de korst niet kunt instellen en die is vrij donker.
Daarom heb ik die én eentje uit een vorige serie met 30 programma's. ;-) De broden die je met de Croustina maakt zijn namelijk wel érg lekker. En zachte broden bak ik met die andere.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
31-10-2019 13:39
Het verschil tussen een goedkope machine en een duurdere zit hem niet alleen in de broodhaak die in het brood blijft hangen. De structuur van het brood is bij de Panasonic ook beter dan die van de goedkope machines. Het is wel een goed idee om eerst een goedkope bij de Kringloop of Marktplaats aan te schaffen om te kijken of het zelf broodbakken iets voor je is en of je het ook blijft doen. Bij veel mensen staat zo’n ding uiteindelijk ergens te verstoffen in een hoekje.
Nou inderdaad. Heb nog ergens zo'n oude IB50 of zoiets staan maar dat waren toch eerder betonblokken of poederdozen die eruit kwamen. Panasonic kneedt als een malle, zo goed.
Alle reacties Link kopieren
En het is superleuk om te experimenteren met maismeel, rogge, boekweit, spelt etc. etc.

Heb van de week bij de Lidl van die zakjes met een mix van gedroogde tomaten, olijf, knoflook, paprika, aubergine en courgette gekocht uit de Italiaanse week of zo. Ik koop daar ook zakken noten, amandelschaafsel, cranberry's, rozijnen, zonnebloempitten etc. Dat soort dingen doet het geweldig in een broodbakmachine.
Alle reacties Link kopieren
Ach dat maak je zó zonder machine. Het doseren van de ingrediënten is trouwens het belangrijkste en het mengen kan je met elke keukenmachine of met de hand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Weeg alle ingrediënten, ook het vocht tot op de gram, schrijf het op en zo krijg je het beste recept, mits je dezelfde partij meel gebruikt. Een andere partij, zelfs exact hetzelfde merk, kan een andere hoeveelheid vocht nodig hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Geen.
Je zit met dat deeghaakje wat dus een gat in het brood maakt. En ik vind het model niet fijn.
Uiteindelijk heb ik 'm staan, 4 x gebruikt en als ik bak doe ik het met deeghaken en in de over. Bolletjes zijn heel snel klaar. Dus aanzetten, douchen etc en warme broodjes eten.
Ik ga (zodra ik hem compleet heb (( diverse dozen door verhuizing)) op marktplaats zetten.
Onding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven