hapjes trends?

02-11-2019 12:03 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar wat hapjes maar iets anders dan bv enkel een kaasblokje /augurk op prikker ;-) .
Zodat ik wat lekkers op tafel kan zetten , variatie en toch simpel.
Zijn er "trends" en wat is "in" nu ?
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
https://www.verjaardaghapjes.com/borrelhapjes/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat “ in “ is, ligt ook nogal aan de kring waar je in zit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat in is of wat lekker is?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
02-11-2019 12:07
Wat “ in “ is, ligt ook nogal aan de kring waar je in zit.
Geen aardappels in de keel groep :)
Je kon't altaid nog bakker worre
https://www.missethoreca.nl/cafe/artike ... 1572693056
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
02-11-2019 12:10
Geen aardappels in de keel groep :)
Brandnetelsokken en tofuthee mutsen ? :-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik gooi hem er maar in : wraps.
Alle reacties Link kopieren
Rauwe groente en humus om in te dippen.
Ik zou bitterballen op prijs stellen. Heb je ook als 'veggie'.
Ik vind dit een intrigerende vraag..

Mag ik hieruit concluderen dat je tot nu toe altijd kaasblokjes en augurk op een prikker hebt geserveerd en ook bij anderen dit altijd krijgt?
Is een wrap dan al niet heel exotisch?
Nooit inspiratie op gedaan bij anderen op feestjes?
Alle reacties Link kopieren
Toch doen de blokkies kaas het wel altijd erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd wat ik lekker vind en waar ik zin in heb, van te voren dus, en dan opwarmen. Surinaamse bladerdeeghapjes. Turkse gehaktbroodjes, maar zou je ook bij een Turkse bakker kunnen kopen, daar hebben ze veel lekkere dingen zoals gozleme of burek.

Laatste keer ook wat van die knoflookbroden gekocht, was direct op. De gevulde eieren en gehaktballetjes doen het ook altijd goed. En natuurlijk toastjes/ Turks brood met (zelfgemaakte) salades zoals tonijnsalade/ eisalade, gerookte kipsalade. Dit jaar wil ik ook toastjes met scamorza en tomatenkaviaar serveren.

Oh ja...bitterballen en chips erbij,,,beetje gewoontjes maar erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Oh...en de taco chips met cheddar kaas er op is ook altijd zo weg hier.
Druiven, cherrytomaatjes, fuet, parmaham, mozzerella, blauwe kaas, amsterdams uitje, mini augurkjes, garnalen, surimi.

De trend hier is losse kale producten. Geen in elkaar gedraaide hapjes mini-gerechtjes.

Zoek op borrelplank, dan kom je genoeg tegen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 02-11-2019 12:33
21.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je de trends wil weten, kijk dan eens op de website van een cateraar.Genoeg inspiratie. Ik kom trouwens niet verder dan dingen die ik zelf lekker vind, zodat ik na afloop niet met allerlei spul zit dat ik weg moet gooien omdat ik het zelf niet eet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
02-11-2019 12:29
Ik maak altijd wat ik lekker vind en waar ik zin in heb, van te voren dus, en dan opwarmen. Surinaamse bladerdeeghapjes. Turkse gehaktbroodjes, maar zou je ook bij een Turkse bakker kunnen kopen, daar hebben ze veel lekkere dingen zoals gozleme of burek.

Laatste keer ook wat van die knoflookbroden gekocht, was direct op. De gevulde eieren en gehaktballetjes doen het ook altijd goed. En natuurlijk toastjes/ Turks brood met (zelfgemaakte) salades zoals tonijnsalade/ eisalade, gerookte kipsalade. Dit jaar wil ik ook toastjes met scamorza en tomatenkaviaar serveren.

Oh ja...bitterballen en chips erbij,,,beetje gewoontjes maar erg lekker.
Ooooh... dank je wel voor deze reactie! De volgende verjaardag worden het dit soort hapjes!
Alle reacties Link kopieren
Blokjes kaas niets mis mee, kaas van de Aldi is prima en die hebben ook borrelhapjes zat...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Zelfgemaakt flatbread met hummus en aioli om te dippen. (Broodmix wit van de supermarkt, kort laten rijzen, uitrollen 1 cm dik, met je vingers deukjes erin, paar olijven erin drukken, kruiden erover) 20 min in de oven en klaar. In reepjes of blokjes snijden. Dip erbij.

Tortillachips met zelfgemaakte guacamole. 2 avocado's prakken, 2 ontvelde tomaten in blokjes, teentje knoflook, zout, peper en drupje citroensap naar smaak. Even mengen, chips erbij.
Alle reacties Link kopieren
Gut, ik was laatst op een verjaardag waar ze nou juist eindelijk weer eens de ouderwetse hapjes serveerden: blokjes kaas met een zilveruitje, stukjes worst met augurk, snoepgroente met een dipsausje en dergelijke. Lekker joh! Ik hoopte eigenlijk dat dat weer de nieuwe trend zou worden.

(wraps komen inmiddels mijn neusgaten uit)
Druiven
Kerstomaatjes
Snackworteltjes

Als je eens andere kaas wil: mosterdkaas, truffelkaas, Halloweenkaas (No kidding, heb ik vandaag gekocht)

Nachochips met guacemole

Als je zelf iets wil maken: tapas

Als je trends wil: google op 'vegan snacks'
Er zijn talloze lekkere veganistische hapjes te koop of te maken.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
02-11-2019 12:14
Ik gooi hem er maar in : wraps.
Gatver. Echt gewoon gatver. Tenzij warm. Maar die koude meuk met zalm/kip en roomkaas, brrrr.
Alle reacties Link kopieren
Die wraps komen ook mijn neus uit inderdaad . Ik heb standaard kaasblokjes en
augurk in kipfilet gerold bij feestjes op tafel staan , die gaan altijd op maar wil ook wat anders op tafel zetten ,leuk om te maken en steeds wat anders dan wat onze vrienden en familie op tafel zetten : vind ik leuk en zij ook om te proeven .thnx v/d link en tips surinaamse bladerdeeghapjes, turkse gehaktbroodjes dat soort dingen ; heerlijk !
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Bladerdeeghapjes idd, zooo lekker
Kleine gehaktballetjes

blokjes kaas met een druif erop
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
02-11-2019 12:14
Ik gooi hem er maar in : wraps.
Zeker niet hip
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
02-11-2019 12:22
Ik vind dit een intrigerende vraag..

Mag ik hieruit concluderen dat je tot nu toe altijd kaasblokjes en augurk op een prikker hebt geserveerd en ook bij anderen dit altijd krijgt?
Is een wrap dan al niet heel exotisch?
Nooit inspiratie op gedaan bij anderen op feestjes?
Jij mag dat maar zo is het niet .
Ik hoef niet persé trendy dingen , ik vraag of die er zijn zoals inderdaad die wraps een tijd " in " waren ,dat was wel een hit. Gewoon om inspiratie op te doen , het verschilt volgens mij ook per regio .
Ik wil gewoon tips voor hapjes geen diepgaand gesprek :)
Je kon't altaid nog bakker worre

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven