Chiapudding tintelt

02-11-2019 12:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
#firstworldproblems

Ik dacht, ik doe ook eens hip. Op moment van schrijven zit ik in een of ander hippe lunchtent chiapudding te verorberen. Althans, ik doe een poging tot. Het spul prikt op mijn tong, alsof er prik in zit.
Het lijkt me niet dat het is gaan gisten, de smaak is wel goed en ik proef geen spoor van alcohol.

Is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Allergische reactie?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik heb nog nooit chiapudding op maar ik heb wel vaak chiazaad gebruikt in de havermout, yoghurt enzo en dit klinkt meer als een wellicht allergische reactie.
Zanahoria schreef:
02-11-2019 12:50
#firstworldproblems

Ik dacht, ik doe ook eens hip. Op moment van schrijven zit ik in een of ander hippe lunchtent chiapudding te verorberen. Althans, ik doe een poging tot. Het spul prikt op mijn tong, alsof er prik in zit.
Het lijkt me niet dat het is gaan gisten, de smaak is wel goed en ik proef geen spoor van alcohol.

Is dit normaal?
Het lijkt mij vooral heel erg vies :sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het sowieso terugsturen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ja was ik al bang voor. Bewijst maar weer dat ik niet geschikt ben voor het hipsterleven.
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
02-11-2019 12:54
Het lijkt mij vooral heel erg vies :sick:
Dat valt mee, er zit cacaopoeder doorheen en chocola overheen, dus het is net chocoladepudding.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-11-2019 12:55
Ja was ik al bang voor. Bewijst maar weer dat ik niet geschikt ben voor het hipsterleven.
Maar check het even bij de bediening. Misschien zit er knettersnoep in.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Vraag even of er szechuanpeper in de pudding zit, dat tintelt op je tong.
nounou
Zanahoria schreef:
02-11-2019 12:56
Dat valt mee, er zit cacaopoeder doorheen en chocola overheen, dus het is net chocoladepudding.
Dat klinkt iets beter. Maar ik ga liever voor echte chocolade pudding :proud:
Het is dus chocopudding met chiazaad, misschien komt het door de kruiden die men heeft gebruikt om het verder op smaak te brengen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
02-11-2019 13:03
Het is dus chocopudding met chiazaad, misschien komt het door de kruiden die men heeft gebruikt om het verder op smaak te brengen inderdaad.
Volgens mij wordt het pudding door het gewelde chiazaad, dus ik zou het toch omschrijven als chiapudding met cacao.

Maar het mysterie is toch opgelost, heb aan de bediening gevraagd of het vaker voorkomt dat het prikt aan de tong of dat ik allergisch ben. Zij herkende het, heeft het ook 1x gehad en dan is de pudding niet meer goed. Dus toch iets van een gisting.
Meteen verse gekregen en ik vond die andere niet vies, maar deze is toch wel lekkerder :) en prikloos.
Alle reacties Link kopieren
Het kan idd fermentatie zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
niet eten, fermentatie. Waarschijnlijk over de datum...
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je wel heel erg gemotiveerd worden door beloftes over gezondheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er iets in de pudding zit wat tintelt en dat de chiazaad daar niet verantwoordelijk voor is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zanahoria schreef:
02-11-2019 13:06
Volgens mij wordt het pudding door het gewelde chiazaad, dus ik zou het toch omschrijven als chiapudding met cacao.

Maar het mysterie is toch opgelost, heb aan de bediening gevraagd of het vaker voorkomt dat het prikt aan de tong of dat ik allergisch ben. Zij herkende het, heeft het ook 1x gehad en dan is de pudding niet meer goed. Dus toch iets van een gisting.
Meteen verse gekregen en ik vond die andere niet vies, maar deze is toch wel lekkerder :) en prikloos.
En verder vonden ze het heel normaal dat ze oude/niet meer goede pudding serveerden? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
03-11-2019 00:00
En verder vonden ze het heel normaal dat ze oude/niet meer goede pudding serveerden? :sarcastic:
Er staat wel een datum op, en ze hebben ervaring met chiapudding. Blijkbaar gaat het meestal of bijna altijd wel goed tot die datum, maar net deze keer niet (was ook echt goed tot die dag).
Maar ik dacht ook wel: hopelijk verkorten jullie de houdbaarheidsdatum met een dag.
Het was dus niet eens zelfgemaakt? Heel vreemd allemaal.
Rosalind schreef:
03-11-2019 19:14
Het was dus niet eens zelfgemaakt? Heel vreemd allemaal.
Nou dat. Niet echt hipster. En niet heel erg klantvriendelijk.

Wel goed dat je er naar gevraagd hebt!
Alle reacties Link kopieren
Jawel, wel zelfgemaakt, maar dan met een stickertje erop tot wanneer het nog goed is :) verpakt in een meeneembeker.
Oké, dan snap ik het. Wie zou die houdbaarheidsdatum bepalen?
Zoals hierboven al werd gezegd, is het gaan fermenteren. Dat prikkelende heb je ook wel eens bij kefir. Ik vind het niet lekker.
Phineas schreef:
03-11-2019 20:25
Zoals hierboven al werd gezegd, is het gaan fermenteren. Dat prikkelende heb je ook wel eens bij kefir. Ik vind het niet lekker.
Bij kefir is het toch juist de bedoeling dat er fermentatie plaatsvindt?
Bij chia pudding niet denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven