Keukenmachine

17-11-2019 14:42 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb mijn zinnen gezet op een keukenmachine. Om lekker deeg te maken, maar ook om te hakken enzo. Ik sta graag in de keuken, dus ik heb er best wat voor over. Maar wat is nu een goede? Waar moet ik op letten?

Dank!!
De enige echte kitchenaid?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook aan hoeveel geld je wilt uitgeven. Zo'n kitchenaid is prachtig maar super duur. Ik heb zelf de TEFAL Tefal Masterchef Gourmet QB515D. Die bevalt me prima.
Kitchenaid! Fantastisch ding. Ik gebruik hem ontzettend vaak!
Alle reacties Link kopieren
Die hakt toch niet, die kitchenaid. Die maakt alleen deeg enzo.
Ik heb hem ook, vind hem geweldig, maar is niet echt een keukenmachine die alles kan.
helena2 schreef:
17-11-2019 16:05
Die hakt toch niet, die kitchenaid. Die maakt alleen deeg enzo.
Ik heb hem ook, vind hem geweldig, maar is niet echt een keukenmachine die alles kan.
Met de juiste accessoires wel hoor
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-11-2019 16:29
Met de juiste accessoires wel hoor
Bedoel je die foodprocessor erbij van €200+ euro? Pfffft, ik vind hem kaal al duur, maar met al die dingen erbij wordt het helemaal een kapitaal....
Alle reacties Link kopieren
Magimix die kan alles, wat jij wilt. Ik heb hem, gebruikt hem zelden wat een klus om schoon te maken, de kwaliteit is top! . Wat dat betreft het geld waard.
Restaurant keukens hebben hem ook standaard, soms zelfs meerdere. Maar ja daar loopt meestal ook een afwasser rond. ;-)
tęssa44- wijzigde dit bericht op 17-11-2019 17:10
28.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, maar dan wel voor de combinatie deeg/hakselen- geen zin in verschillende apparaten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
helena2 schreef:
17-11-2019 16:33
Bedoel je die foodprocessor erbij van €200+ euro? Pfffft, ik vind hem kaal al duur, maar met al die dingen erbij wordt het helemaal een kapitaal....
Ja maar het kan dus wel ....
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
17-11-2019 16:58
Ik lees mee, maar dan wel voor de combinatie deeg/hakselen- geen zin in verschillende apparaten.
Magimix dus. Mooi apparaat hoor! 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Erg tevreden over de Bosch MUM :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
17-11-2019 16:33
Bedoel je die foodprocessor erbij van €200+ euro? Pfffft, ik vind hem kaal al duur, maar met al die dingen erbij wordt het helemaal een kapitaal....
De accessoires worden regelmatig tegen gereduceerde prijzen verkocht, oa bij de Bijenkorf, Westwing, Zalando Lounge en vergelijkbare sites.
Alle reacties Link kopieren
De magimix kan, zo uit mijn hoofd: hakken - kneden - sausen maken - sappen zoals bietensap appelsap wortelsap maken- jus d’orange persen - raspen - schijfjes maken grof en fijn. En vast nog wel meer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Magimix en ben er heel tevreden over. Ik gebruik ‘m vooral voor dingen als hakken, raspen, snijden, het maken van saus, currypasta, salsa, etc. Kneden kan ook, maar doe ik niet vaak. Het afwassen is wat werk, maar desondanks gebruik ik ‘m best vaak. Ik zou een Magimix zeker aanraden, tenzij bij jouw gebruik de nadruk meer zal liggen op mixen en kneden, dan is een Kitchenaid wellicht een betere keuze.
Alle reacties Link kopieren
Kan die magimix in de vaatwasser? Dat is wel een vereiste.
In ik wil hem in eerste instantie gebruiken voor kneden en mixen en liefst met een blender erbij.
In eerste instantie kijk ik eigenlijk niet jaar een kitchenaid want volgens mij is ie in verhouding duur met andere machines.

Waarvoor gebruiken jullie hem het meest? En staat ie standaard op het aanrecht?
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
17-11-2019 18:31
Kan die magimix in de vaatwasser? Dat is wel een vereiste.
In ik wil hem in eerste instantie gebruiken voor kneden en mixen en liefst met een blender erbij.
In eerste instantie kijk ik eigenlijk niet jaar een kitchenaid want volgens mij is ie in verhouding duur met andere machines.

Waarvoor gebruiken jullie hem het meest? En staat ie standaard op het aanrecht?
Ze raden het af om de kommen van de magimix in de vaatwasser te doen. Maar ik doe het wel eens ja.

Bij mijn staat hij op het aanrecht. Hij weegt 11 kilo, dus die wil ik echt niet vaak uit een onderkastje moeten sleuren.. Als zo'n apparaat op je aanrecht staat, gebruik je hem ook vaker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Kitchenaid ook gewoon mooi, dus hij staat op het aanrecht.
Ik gebruik hem vrij veel en heb de pastamaker als assessoire. Werkt erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
sjatje schreef:
17-11-2019 17:12
Erg tevreden over de Bosch MUM :cheer2:
Mag ik vragen waarom het de bosch is geworden en niet de kenwood? Welke opties gebruik je het meest?
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
17-11-2019 17:13
De magimix kan, zo uit mijn hoofd: hakken - kneden - sausen maken - sappen zoals bietensap appelsap wortelsap maken- jus d’orange persen - raspen - schijfjes maken grof en fijn. En vast nog wel meer
Gebruik je de magimix ook wel eens voor deeg? Of is het toch wel echt een hakmachine? En kun je er ook goed sap mee maken?
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
17-11-2019 19:26
Ze raden het af om de kommen van de magimix in de vaatwasser te doen. Maar ik doe het wel eens ja.
Kunnen de accessoires wel in de vaatwasser of moeten die ook met de hand?
Alle reacties Link kopieren
Overigens wil mijn man een sapcentrifuge, maar dat lijkt me zo'n onzinapparaat. Zeker met een goede keukenmachine. Iemand daar nog inzichten in :-)
Alle reacties Link kopieren
Hij staat bij mij standaard op het aanrecht. Het is een behoorlijk zwaar ding, dus die wil ik niet steeds uit een kastje moeten halen. Daarnaast gebruik ik ‘m zo ook vaker. Volgens mij wordt aangeraden om de verschillende onderdelen met de hand af te wassen. Dat doe ik altijd braaf, dus geen idee hoe ze op de vaatwasser reageren. Het lijkt mij bv onhandig om de messen of schijven in de vaatwasser te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
17-11-2019 19:49
Overigens wil mijn man een sapcentrifuge, maar dat lijkt me zo'n onzinapparaat. Zeker met een goede keukenmachine. Iemand daar nog inzichten in :-)
Dat schreef ik toch al, de Magimix, daar zit een sapcentrifuge bij.
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
17-11-2019 19:49
Overigens wil mijn man een sapcentrifuge, maar dat lijkt me zo'n onzinapparaat. Zeker met een goede keukenmachine. Iemand daar nog inzichten in :-)
Ik heb beiden. Met de keukenmachine kun je met het blender deel een smoothie maken oid. Dan haksel je het fruit zeg maar, Maar met de juicer kun je echt sap maken. Dingen als appels en wortel ed kun je niet echt in de blender doen. Kan wel, maar dan heb je stukjes.
De juicer perst echt. Ik vind het heerlijk, zo’n sapje. Maar een smoothie is ook heerlijk! Met meer vezels denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven