Kerstdiner voor 1 persoon

17-11-2019 17:54 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een post op fb over kersttradities, bedacht ik dat ik dit jaar met kerst wel iets bijzonderders wil eten dan pizza.

Hebben jullie leuke ideeën voor een kerstdiner voor 1 persoon? Het mag van mij best luxe/veel werk/uitgebreid zijn, als ik maar geen halve kalkoenen overhou zeg maar. Ik ben benieuwd!
Kaasfondue? Gourmetten? Chocoladefondue als toetje? Volgens mij zijn er legio mogelijkheden.
Ik haal met kerst vaak een rijsttafel voor 1-2 personen. Mijn vriend moet vaak werken met kerst, dus eet dan alleen. Wat overblijft eten we de volgende ochtend als ontbijt.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 17:57
3.91% gewijzigd
Waarom maar voor 1 persoon? Waarom ben je alleen met Kerst?
Kaasfondue wou ik ook zeggen.
Je kan een eenpersoonsquiche of lasagne maken met een lekker gevulde salade erbij.
Gevulde kipfilet (of varkenshaas of...) uit de oven.
Toe een eenpersoonstiramisu of gewoon lekker ijs.
PhiIae schreef:
17-11-2019 17:57
Ik haal met kerst vaak een rijsttafel voor 1-2 personen. Mijn vriend moet vaak werken met kerst, dus eet dan alleen. Wat overblijft eten we de volgende ochtend als ontbijt.
Oh ja ook lekker.
Of sushi of tapas.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-11-2019 17:57
Waarom maar voor 1 persoon? Waarom ben je alleen met Kerst?
Eerste kerst vier ik met familie, tweede kerst ben ik thuis. Niet zielig hoor, heerlijk juist! En zin om lekker te koken voor mezelf.
Ik heb een keer bij de authentieke Chinees dimsum en allemaal hapjes gehaald. Ik had me voorgenomen twee films te kijken (was een tijd terug, voor Netflix) dus eindigde met een hapje van mijn lievelingsgerecht, niet gelijk te zwaar.
Dit soort eten is nu makkelijker te verkrijgen, ook de ingrediënten als je zelf wil maken.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 18:03
7.26% gewijzigd
Wat leuk dat je zo goed voor jezelf zorgt! Hoop op goede tips voor je.
Alle reacties Link kopieren
teuneke schreef:
17-11-2019 18:02
Wat leuk dat je zo goed voor jezelf zorgt! Hoop op goede tips voor je.
Lief!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl omdat sommige mensen gewoon alleen zijn met kerst.
Ik dus ook,omdat mijn ouders niet meer leven,dus moet je het er beste van maken.

Ik lees mee ..... 1 persoons .

Chinees lijk me wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-11-2019 18:02
Ik heb een keer bij de authentieke Chinees dimsum en allemaal hapjes gehaald. Ik had me voorgenomen twee films te kijken (was een tijd terug, voor Netflix) dus eindigde met een hapje van mijn lievelingsgerecht, niet gelijk te zwaar.
Dit soort eten is nu makkelijker te verkrijgen, ook de ingrediënten als je zelf wil maken.
Dit is wel een beetje de kant die ik op wil, maar dan zelf bv dimsum maken... thanks voor het idee!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-11-2019 17:57
Waarom maar voor 1 persoon? Waarom ben je alleen met Kerst?
Omdat Robert daar niet op de stoep staat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gehoord, niet getest: bij de AH kun je een kerstdiner bestellen en blijkbaar kost dat een x bedrag per persoon. Je krijgt dan wat je nodig hebt. Dus als je voor een recept één ei nodig hebt, krijg je gewoon één ei.

Je zult vast iets overhouden, maar zoiets lijkt me handig in jouw geval.

Hm. Even googelen leert dat je die box bestelt voor vier personen. Daar heb je dus niks aan.
ceylon wijzigde dit bericht op 17-11-2019 18:06
13.86% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Een klein ovenschaaltje vullen
Geruld gehakt met ui
Rozijntjes appel zuurkool aardappel puree en kaas erop

Krieltjes met haricots verts en een goed biefstukje van een goeie slager

Zalm met Philadelphia en spinazie in bladerdeeg in de oven met oven frietjes

Er is genoeg te koken toch? Maak je een steelpannetje soep als voorgerecht en een koop je een luxe toetje
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
17-11-2019 18:05
Omdat Robert daar niet op de stoep staat
Misschien kan ik die nog bestellen 😄
Als ik alleen eet en ik wil mezelf even lekker verwennen dan bestel ik mijn meest favoriete gerecht: sushi! Komt aan de deur en je kunt precies uitzoeken wat je lekker vindt. Van tevoren lekker douchen en in mijn pyjama duiken en dan eten, wijntje erbij :flirting:

Is je favoriete eten bestellen iets? Ik heb de luxe van wonen in een stad, misschien jij niet..
Alle reacties Link kopieren
Als ik alleen zou eten met kerst dan zou ik mijzelf trakteren op allerlei lekkere tapas, kant en klaar gekocht bij special zaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang alleen kerst gevierd omdat mijn man beide kerstdagen moest werken in de zorg. Vaak maakte ik gewoon een pan verse soep en nam daarbij lekkere hapjes: stokbrood met diverse lekkere kaasjes en/of salades, gevulde tomaatjes, paar gevulde eieren, olijven, enz. en dan stalde ik alles op de salontafel uit, nam er mijn kop verse soep bij en terwijl ik van de soep en de hapjes genoot, keek ik een fijne film. Kerstboom, brandende kaarsjes en zo had ik een heerlijke avond. Als mijn man dan rond 23.30 uur thuis kwam, was er meestal nog wel wat stokbrood over en wat stukjes kaas en hapjes, en dan dronken we samen nog een glaasje wijn erbij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Airecolette1 schreef:
17-11-2019 18:07
Misschien kan ik die nog bestellen 😄
Dan toch liever alleen, ik heb nog geen idee wat ik ga doen, bij iemand eten, of iemand bij mij. maar alleen is ook geen probleem, zorg wel dat er genoeg lekkers in de vriezer zit.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
LAgirl82 schreef:
17-11-2019 17:57
Waarom maar voor 1 persoon? Waarom ben je alleen met Kerst?

Waarom niet? Ik ben ook zo vaak alleen met de Kerst. Heerlijk!
Ik heb toch al niets met de Kerstdagen en eet dan vooral lekker makkelijk. Maar heb je een vriesvak TO? Dan kun je toch bijvoorbeeld een stoofschotel maken en een paar porties invriezen?
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 18:13
32.08% gewijzigd
Airecolette1 schreef:
17-11-2019 18:00
Eerste kerst vier ik met familie, tweede kerst ben ik thuis. Niet zielig hoor, heerlijk juist! En zin om lekker te koken voor mezelf.

Oke, was gewoon een vraag hoor.
Je kan misschien ook restjes meenemen of verwerken de volgende dag?

Wil je een drie-gangenmenu of niet?
Je kan zelf iets klaar maken, maar iets gaan halen bij de Chinees is ook wel eens lekker.

Of kaasfondue met een leuke kerstfilm.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
17-11-2019 18:07
Als ik alleen eet en ik wil mezelf even lekker verwennen dan bestel ik mijn meest favoriete gerecht: sushi! Komt aan de deur en je kunt precies uitzoeken wat je lekker vindt. Van tevoren lekker douchen en in mijn pyjama duiken en dan eten, wijntje erbij :flirting:

Is je favoriete eten bestellen iets? Ik heb de luxe van wonen in een stad, misschien jij niet..
Ja zeker, en sushi is ook zeeeeeker favoriet! Bestellen vind ik dan wat saai, misschien ga ik zelf wel lekkere sushi maken... goeie tip dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-11-2019 18:08
Ik heb jarenlang alleen kerst gevierd omdat mijn man beide kerstdagen moest werken in de zorg. Vaak maakte ik gewoon een pan verse soep en nam daarbij lekkere hapjes: stokbrood met diverse lekkere kaasjes en/of salades, gevulde tomaatjes, paar gevulde eieren, olijven, enz. en dan stalde ik alles op de salontafel uit, nam er mijn kop verse soep bij en terwijl ik van de soep en de hapjes genoot, keek ik een fijne film. Kerstboom, brandende kaarsjes en zo had ik een heerlijke avond. Als mijn man dan rond 23.30 uur thuis kwam, was er meestal nog wel wat stokbrood over en wat stukjes kaas en hapjes, en dan dronken we samen nog een glaasje wijn erbij.
klinkt super!
LAgirl82 schreef:
17-11-2019 18:12
Oke, was gewoon een vraag hoor.
Je kan misschien ook restjes meenemen of verwerken de volgende dag?

Wil je een drie-gangenmenu of niet?
Je kan zelf iets klaar maken, maar iets gaan halen bij de Chinees is ook wel eens lekker.

Of kaasfondue met een leuke kerstfilm.

Ik heb mijn post nog even aangepast. Klikte per ongeluk te vroeg op verstuur,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven