Wat te eten na een middagfeestje?

10-12-2019 20:57 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zijn middagfeestjes hier een hit, ben er zelf persoonlijk niet zo’n fan van en wel om de volgende reden; omdat je nooit weet of de catering uitbundig of karig is, en je soms voor het avondeten wordt weggestuurd, is het lastig in te schatten of je nog voor wat eten moet zorgen. Tosti en soepje is altijd in huis, maar ben ik een beetje beu. Wat hebben jullie in huis voor deze situatie wat lang houdbaar is en enigszins gezond? Want soms hoeven we na een feestje niets meer te eten en dan moeten we het wel op een later moment kunnen eten. Alvast dank!

Ps; discussie wel/niet gastvrij hoeft niet, graag alleen tips!
Alle reacties Link kopieren
Kook de avond ervoor voor twee keer. Is er eten op het feestje, dan heb je voor de dag daarna vast eten. En anders warm je je prakkie van de vorige avond op.
anoniem_110984 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 20:59
1.62% gewijzigd
Hallo?!
Hoe vaak heb je dan zo'n feestje?

Ik heb altijd wel wat eten in huis dus als het eten op het feestje karig warm ik iets op uit de vriezer. Daar zit altijd wel macaroni oid in.

Maar goed, ik heb misschien 2x per jaar zoiets.
Ik heb altijd wel iets in de vriezer, dus dat warmen we dan op (lasagne, soep, rendang of foe yong hai) en dan maak ik er vaak iets bij zoals pasta, rijst, bonen of brood als dat er niet in zit. Als ik ongezond heb gegeten op het feestje kies ik voor een salade erbij en weinig koolhydraten, anders krijg ik zo'n opgezette buik, maar goed, dit hoeft niet voor een ander te gelden. Sowieso eet ik graag salade in de avond na een feestje, dan weet ik tenminste dat ik mijn groenten binnen heb gekregen. In de zomer kan dat ook een combi van groenten en fruit zijn (komkommer/meloen/feta-salade ofzo, of iets met lekker veel groene kruiden).
Alle reacties Link kopieren
Soep en tosti's is ook wat wij dan meestal eten. Soms een pizza, die delen we dan tot iedereen genoeg heeft.
Alle reacties Link kopieren
Broodje hamburger
Pasta pesto
Rijst, satesaus, eitje, roerbakgroente uit de diepvries
Broodje gebakken ei met spek

Of ik haal een patatje
- broodje hamburger of shoarma
- salade met Turks brood en smeersels of toastjes
- gewoon iets uit de vriezer
- quiche of andere hartige taart die al eerder gemaakt is

Ik zou zelf wat avond eten klaar hebben (Bv rijst en roerbakgroente of een pasta), dat kan je altijd de volgende dag nog eten als het niet op komt die avond of in de vriezer stoppen.

Of gewoon een patatje halen op de terugweg als je nog honger hebt erna :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd voor een dag of 3 eten in huis, maak ik iets niet dan schuift het door naar de volgende dag. Na een feestje heb ik vaak geen zin om te koken en dan rijden we op de terugweg langs de turk/chinees/griek/friettent. Verder heb ik altijd wel een zak rosti, erwtjes en bijvoorbeeld vissticks in de vriezer.
Celaena_Aelin schreef:
10-12-2019 21:06
Broodje hamburger
Pasta pesto
Rijst, satesaus, eitje, roerbakgroente uit de diepvries
Broodje gebakken ei met spek

Of ik haal een patatje
😄 ik tik ondertussen bijna hetzelfde.

Hamburger en patat dus! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Zo’n zak bonenschotel van hak, rijst erbij koken en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot nu toe! Hier kan ik zeker wat mee 😃
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
10-12-2019 20:59
Hoe vaak heb je dan zo'n feestje?

Ik heb altijd wel wat eten in huis dus als het eten op het feestje karig warm ik iets op uit de vriezer. Daar zit altijd wel macaroni oid in.

Maar goed, ik heb misschien 2x per jaar zoiets.
Hier een hype, dus 1 à 2 keer per maand...
trachemys schreef:
10-12-2019 21:12
Hier een hype, dus 1 à 2 keer per maand...
Hoe laat begint dat dat? En krijg je dan lunch of...?
Het is hier nog niet doorgedrongen denk ik ;-D
Wij hadden altijd pasteibakjes en blikjes champignonragout in huis. Tja, het is nogal kerstig en ook weer niet supergezond, maar ik was er stapel op.
Paddestoelenragout kan je goed zelf maken en invriezen.


En verder heb ik soep in kleine porties ingevroren in de vriezer.

Je kan eens andere soepen maken dan je normaal gesproken doet.
Zoals
wortel-pindasoep
Harira
Broccolisoep
Linzensoep
Erwtensoep
Ramen Tortillasoep -> die heb je gegarandeerd nog nooit gegeten.
http://www.degroenemeisjes.nl/soep-appr ... more-34387


En ook ideaal voor in de vriezer: risotto.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 21:19
0.09% gewijzigd
Als je nog zin hebt om te koken: broccolifetaburgers
- Feta (voorverpakt) is minstens 2 jaar houdbaar, dus die ligt standaard in mijn koelkast
- Een pak diepvries-broccoliroosjes ligt altijd in de vriezer.
- Bloem staat in je keukenkastje. (Sommige recepten gebruiken paneermeel of amandelmeel.)
Tig recepten op internet voor broccoliburgers. Bijvoorbeeld deze:
https://chickslovefood.com/recept/festi ... i-en-feta/
Alle reacties Link kopieren
Grote quiche maken en in stukken in de vriezer stoppen, afhankelijk hoeveel honger je hebt haal je er een x aantal stukken uit
Alle reacties Link kopieren
Hier in zo’n geval noedelsoep al dan niet met een gebakken ei op brood.
Of saucijzenbroodjes. Net waar we zin in hebben maar ik ga niet meer echt koken in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
10-12-2019 21:21
Grote quiche maken en in stukken in de vriezer stoppen, afhankelijk hoeveel honger je hebt haal je er een x aantal stukken uit
Nice! Goed idee.

Wij hebben idd na zo'n feestje of geen honger meer of we halen wat uit de vriezer/ bij de pizzaria.
- pizza bodems:
Je kan bij de supermarkt een steenoven pizza bodem kopen (in het versvak).
Als je nog honger hebt beleg je die met wat je in huis hebt en anders kan je de bodems in de vriezer gooien en een andere keer gebruiken.
Super snel klaar en best een ok hapje.

- Pita broodjes met kant en klare falafel.
Salade, rosbief/biefstukje/hamburgers, en lekker kant en klaar stokbroodje.
Pasta salade, afbakpizza met verse bodem. Stamppotje eerder gemaakt, kan gewoon bewaard worden.
Ovenschotels kan je eerder maken en een dagje later ook nog wel eten als nodig is. Ect ect.

Snap dit probleem niet helemaal.
Hier ook regelmatig middagfeestjes, soms krijgen we patat of pannenkoeken als avondeten en andere keer is het feestje om 17.30 afgelopen.
Ik heb altijd vers gekookte groenten en aardappelen in de koelkast, potje doperwten in de kast en kliekjes of iets kant en klaar in de vriezer. Meestal eten m'n peuters wat groenten gewoon koud uit de koelkast, evt een toetje of wat fruit.
Ik vind het geen ramp m'n avondeten keer over te slaan.

De middagfeestjes zijn meestal kinderfeestjes hier overigens.
Gewoon brood met gebakken ei (eventueel met kaas, spek, champignons, tomaat etc). Da's snel gemaakt en altijd lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sowieso altijd sla/rauwkost/kaas/ in huis voor een salade want daar lunch ik iedere dag mee. Eitje erbij, klaar.
Broodje ei kan ook, of een soepje met stokbrood. Iets lichts i.i.g.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk allemaal hoor broccoliroosjes en fetablokjes... maar wij zijn de laatste keer naar de friettent geweest. Groot succes. :hyper:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Uitsmijter Ham.Rosbief.Kaas.
Broodje met iets warms als kroket.of n blikje ragout.
Pannenkoek is zo gebakken. laat iets bezorgen.of neem onderweg iets mee voor thuis. Of ga n hapje eten onderweg.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven