Wat eet je op dit moment deel 18

23-12-2019 07:35 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het nieuwe "wat eet je op dit moment" topic.
Het 18e deel alweer wat we weer gezellig gaan volkletsen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Mogge. gefeliciteerd coetje met je vriend.
Hoop dat je vanaf nu .alleen maar opknapt.

Inderdaad.het verlies van mijn zusje heeft er flink ingehakt.eerst het verdriet dat ze zo vreselijk ziek is.met al dat hopen en bidden (ja in nood bid je weer) .dan is er steeds heel veel verdriet, en als ze dan is overleden is er het gemis.❤️
Er is niks zo eigen als n zus.wij waren vriendinnen en zussen.

Ja H.B. tegenwoordig eet de mensheid ook insecten..ik persoonlijk moet er niet aan denken. Maar er stond bij n winkel waar ze verkocht werden .n bord buiten met n hele mooie spreuk .waarom je het niet zou doen. Maar die ben ik natuurlijk weer vergeten. :blond:
Verder wens ik iedereen n fijne zondag. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Verder geen broers of zussen, Chris?

Ik at rode kool met appelmoes. En aardappel en wat geroosterde kip.

Kleindochter heeft er weer een grote beker bij! Met paardrijden gewonnen. En terecht, wat een mooie amazone, een plaatje!!
Alle reacties Link kopieren
Ook al n broer van mij overleden zenzeo . ook erg jong nog .52 pas. Heb nu nog een broer. En twee schoonzussen.De vrouw van mijn overleden broer blijft natuurlijk mijn schoonzusje.

Gegeten hebben we biefstuk.sla en gebakken aardappels .caramel vla .als toetje.

Gezellige avond. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van kleindochter Zenzeo!

Chris,wat een gemis moet dat zijn. :hug:

Hier toch nog best wat visite geweest,ik heb wel rustig aan gedaan,oudste heeft het meeste werk verricht :P
We hebben grieks afgehaald en nu nog even hangen op de bank.
Morgenvroeg eerst met vriend naar cardioloog en dan wil ik toch gaan werken,als het niet gaat kan ik altijd weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je coetje. Ja soms is het leven erg hard. En toch gaat het weer door. Zo raar is dat..
Wat prachtig zenzeo .mooi meisje op n mooi paard.
Ik kan toch zo genieten van paarden in de wei. Vind ze zo mooi. En vooral die veulentjes .ben ik helemaal lyrisch van.als ze dan voor het eerst op die slanke benen staan. Terwijl ik nooit gereden heb. Ook nooit die behoefte gehad. Maar paarden zijn gewoon mooi,
Als wij straks weer gaan rijden. Als het weer wat beter wordt .dan zie je vaak in de wei.die pasgeboren veulentjes .kan er uren staan kijken.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Coetje nog gefeliciteerd met je vriend!
Hoop dat je morgen helemaal oké bent.

Ja, Chris, nog even, dan is het weer voorjaar. Ik kijk er ook ontzettend naar uit.

Nu nog een boterham met brie.
Alle reacties Link kopieren
Coetje gefeliciteerd met je vriend! Fijn dat er toch nog wat bezoek is geweest en dat het gezellig was. Lief van oudste dat ze zo meehelpt nu jij nog niet fit bent!
Chris wat verdrietig dat je je zus en broers al hebt verloren, knuffel voor jou want dat zal niet altijd makkelijk zijn.. gelukkig heb je wel nog steeds goed contact met je nichtjes, lief dat ze je bij hun groepje betrokken hebben.
Zenzeo wow wat goed van je kleindochter, terecht dat je trots op haar bent! :-)
Ik begin morgen weer met lessen, ben benieuwd wat ik nog weet en kan en of ik er nog weer vanaf kan komen na de les.. anders moet ik dinsdag maar te paard naar het werk, dan zit er niks anders op ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dank je Liz.
Als jij op het paard op kunt komen .kom je er zeker weer af.😅wel ontzettend leuk om weer op te pakken.succes.

Ik ben ook zo aan het voorjaar toe zenzeo. wat zullen we gaan genieten .

Alweer de hele morgen bezig met ander zaken dan ik doen wou.
Nog steeds dat geduvel met dat rijbewijs en de gezondheids verklaring van mij man .
Of bij het c.b.r. zijn ze gestoord .of ik gestoord. En als ik het nog niet ben .dan binnenkort wel.
Of de huisarts heeft het niet goed gedaan ..mijn man heeft al de hele morgen met m gebeld .en ik dat gedoe op de computer.
Ik ga zo huilen 😥😥😥😥
Ontbijt was n klein rozijnenbolletje. Hals broodje kaas .en half broodje osseworst .
Fijne dag
Had de boodschappen willen doen .maar komt ook niks meer van .dus morgen ,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Frustrerend! Het zal wel goedkomen, maar er gaat zoveel tijd mee heen.

Hier dikke boterham met kaas en tuinkers.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stom gedoe Chris! Vandaag nog wel verder gekomen of morgen er weer mee aan de slag?

Liz,leuk dat je het paardrijden weer oppakt! Veel plezier!

Vannacht weer koorts dus vandaag toch naar huisarts geweest,foto laten maken,heb een longontsteking dus nu aan de prednison en niet gaan werken.
Vriend moet morgen een fietstest van de cardioloog.

Vriend maakt chili con carne,ik heb nog steeds niet echt trek dus neem wat bouillon en een beschuitje.
Alle reacties Link kopieren
Ach, Coetje, wat rot :rose: .
Sterkte, beterschap en een dikke kus!
Alle reacties Link kopieren
ZZ, wat jammer dat het in de rijstkoker niet goed ging. Heb je het nog kunnen wokken de volgende dag? Geweldige prestatie van kleindochter zeg, gefeliciteerd!! Wat zal jij ook trots zijn!!

Chris, wat gezellig dat jouw nichtjes donderdag komen. Mooi concept zo een zussendag, daar heb je als je elkaar verder niet zoveel ziet, in mijn ogen meer aan. Een verjaardag is nooit geschikt om eens lekker bij te praten. Mooi gebaar van hun, om jou zo op te vangen. Het lijkt mij verschrikkelijk om een broer of zus te verliezen. Helemaal als je hem/haar eerst zo ziek ziet zijn en dan overlijd. Balen dat het met het CBR nog steeds niet geregeld is. Niet gaan huilen hoor, laat je niet gek maken. Ja dat met die verzekering, ik ken mensen die gewoon een extra spaarrekening openen, op naam van huisdier. Dat lijkt mij ook verstandiger, er zullen vast allerlei addertjes onder het gras zitten met zo`n verzekering .

Honing, haha in principe zou je kunnen denken, als mijn huisdier er niet aan dood gaat ...... maar allee heb je de meelwormen nog geprobeerd? Teddy is een nachtbraker dus, overdag snurken en dan in de nacht ....los!

Coetje, nog gefeliciteerd met je vriend. Fijn dat oudste zo goed hielp en jullie toch nog een feestje hebben kunnen vieren. Hoe ging het vandaag bij de cardioloog? En hoe voel jij je ondertussen?

Liz, hoe zijn jouw lessen gegaan? Hahaha ze zullen je zien aankomen op je werk met een paard. Zingen ze daarna de hele dag, er staat een paard in de gang ;-) het beste beestje moet toch gestald worden dan en uiteraard binnen.

Hier gaat het goed, het weekend niet veel bijzonders gedaan. Lekker van elkaar als gezin genoten en lekker thuis gebleven (op een wandeling in het bos en even naar de speeltuin uitgezonderd). Vandaag weer gewerkt, middelste had het moeilijk toen ik haar weg bracht en daar reageerde de jongste ook op. Ik moest twee huilende kinderen achter laten, dat vond ik heel rot. Gelukkig zijn ze daar in goede handen en kreeg ik later op de ochtend een foto dat ze lekker aan fruit en drinken zaten. Vanavond aten we rodekool ovenschotel en hadden we weer een heel (eigen) wijs gesprek met oudste dochter. Hoe zij soms uit de hoek kan komen, ik vind het geweldig. Man is aan het sporten en ik zit aan een verse munt thee en er ligt een chocolade reep erg naar mij te lonken.
Alle reacties Link kopieren
ohh cross post met jou Coetje. Longontsteking is niet niets, hoop dat de kuur snel aanslaat en dat je je snel weer wat beter mag voelen. Neem je tijd maar even om helemaal te herstellen :there: ! Beterschap en sterkte ook voor vriend. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Nou coetje daar ben je weer klaar mee. Longontsteking.
Niet leuk.en je mag ook nog niet werken. Bah.
En n fietstest iis dat n normale procedure als je hart patiënt bent?

Vervelend huilende kinderen achterlaten.ga je zelf bijna mee huilen.😢
Wel leuk dan later weer zo.n kwebbel aan tafel. Die dan van die rake dingen kan zeggen,dat maakt je dag weer goed.

Ja erg vervelend dat gedoe met die formulieren. En steeds weerziens anders.
Gezondheids verklaring.onderzoek arts. Nu nog weer naar de oog arts..moet gewoon terwijl mijn man nog geen bril heeft. Hij leest de krant nog zonder bril.hij ziet van veraf beter zonder bril .dan ik met.maar het moet, En het is hier 20€. voor Daar 70€. Voor. En de keuring bij de oogarts ook .weer iets van 80€. En wat er nog meer zo bij komt. Mag wel gaan stelen 😅
Fijne avond. Lekker lezen nu.📖📖📖
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Viva, ja, ze zijn daar in goede handen (en thuis zullen ze ook wel eens huilen).

Nee, ik heb de rijst niet opgebakken. Weggegooid.
Het leven is te kort om niet lekker te eten.
Vandaag at ik in het zh, ook geen feestje: een natte kledder spinazie met een laf omeletje en een paar smakeloze piepertjes. Soit.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de beterschapswensen! :smooch:

Wat een geld allemaal Chris! Belachelijk dat dat allemaal zoveel moet kosten.

Viva,niet leuk om je kindjes huilend achter te laten al weet je dat dat maar even duurt.Leuk is dat he als ze zich steeds beter kunnen verwoorden,eigenwijze praat die er dan uitkomt.

Zenzeo,jij al bij je eigen arts geweest na de 2nd opinion?

Liz,ben je blijven zitten? :P en al spierpijn?

De fietstest is omdat vriend bij inspanning nog steeds pijn op zijn borst heeft,ben benieuwd morgen.
Er gaat een vriend mee en daarna mogen ze een waslijst die ik net gemaakt heb met boodschappen halen.
De kasten zijn aardig leeg en ik ga de deur niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh coetje wat naar, beterschap! daar ben je wel even zoet mee. Niet te snel weer gaan werken hoor, ik heb het zelf vorig jaar ook gehad en je moet het echt goed uitzieken.
Chris wat een gedoe ook he met al die burocratie, hopelijk is het nou snel een keer goed en kun je het achter je laten.
Viva niet leuk 2 huilende kinderen achter laten maar gelukkig waren ze later wel weer goed te pas. fijn dat ze jou dat dan ook laten weten dmv een foto! ☺
Hb wat leuk dat je een hamster hebt, gezelig hoor zo'n beestje in huis! Alleen wel jammer dat hij snachts zo actief is, hopelijk word dat nog minder zodat jullie weer goed kunnen slapen.
Zenzeo wat jammer van de rijst, maar goed nu weet je iig dat de rijstkoker geen succes is. Weer wat geleerd 😉

Ik ben dus toch nog van het paard afgekomen, dus kan morgen gewoon met de auto naar het werk 😅 gelukkig maar. Ik heb wel spierpijn nu in mijn bovenbenen en voel mijn enkels en rug, dat zal morgen ook nog wel zo zijn..
Alle reacties Link kopieren
De rijstkoker is op zich echt een succes, hoor!
Alleen deze combi met groente niet. Te doorgekookt.

Ja, heb mijn eigen arts intussen gesproken.
Hij vroeg er meteen naar, dus hij wist het.

Welterusten, allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Chris, jeetje ook je broer. Wat een gemis. En erg jong 52.

Viva, nee donderdag zijn ze er weer. Maar we gaan voor gedroogde. Het staat mij niet aan om levende wormen te geven, dan kan zo'n wormpje niet eerlijk weg. Hahahahaha nee ik ga ze echt niet eten! Gewoon het principe... 🤭

Coetje van harte nog voor je vriend! En beterschap! Longontsteking is niet niets!

Liz, leuk paard rijden! Ja daar krijg je spierpijn van. Ze is 8 weken, maar wij denken dat ze jonger is. Ze slaapt wel erg veel. Ze heeft in d'r buis geslapen, opgerold als een balletje en dan plakken die pootjes tegen haar aan, zo schattig!

Oke nu ontbijt; dat is geworden.... 4 boterhammen met roomboter, allemaal met mozzarella. 2 plakjes ontbijtkoek ook met roomboter. Beker koffie met koffiemelk en een beker thee.

Gisteren heeft Teddy, rijst, ei en witlof gekregen. Haar etensbakje is groter dan zij is en heeft gewoon over haar brokjes geplast. Heb het voer weg gedaan en bakje verschoond, als dit vaker gaat gebeuren, koop ik een kleiner bakje. Ze gedraagt zich verder als Mol en heeft gangen aangelegd.

Goed het is echt mega stom weer vandaag en Chris, the blues heb ik er nu ook van! Ik wil nu ☀️ en voorjaar! Ben het beu!

Fijne (werk)dag.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ontbijt, broodje half kaas half osseworst .heel klein rozijnenbolletje .lijkt of ze steeds kleiner gebakken worden.

Over z.n eigen eten plassen .ik heb geen idee misschien doen ze dat gewoon. .
Maar proberen met n kleiner voeder bakje.

Verder geen nieuws .moeten vandaag toch echt weg om n paar boodschappen te halen.
Prachtig weer.grijs grauw en regen. Maar ik heb afgelopen zondag n documentaire gezien over de Noordpool en dan is het hier toch net iets beter .
Je zal daar maar geboren zijn .
Maar inderdaad H.B. ik ben er ook zo zat van . Ik omarm de eerste lentedag.

Goed bevallen Liz het paardrijden dus. Ga je door?

coetje hoop dat de fietstest n goeie uitslag geeft.en dat jij ook snel opknapt .

Fijne dag allen .tot later. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Chris, ja voelt gewoon even vervelend. Maar zo'n foto stelt mij dan weer gerust. En inderdaad heerlijk zo'n kwebbel aan tafel. Wat een bedragen moeten jullie betalen. Het zal je ook een keer gemakkelijk gemaakt worden. Doe maar even een goede plof kraak haha, houd je misschien nog wat over ook ;-).

ZZ, je hebt helemaal gelijk. Geniet van het leven zo lang het kan. Het kan zomaar voorbij zijn. En gezondheid is ook niet vanzelfsprekend.

Coetje, zet die mannen maar aan het werk! Kunnen ze hun spierballen weer even tonen. Oudste word groot, verschil is goed merkbaar door de jongste en dat zij nu naar school gaat. Mijn vader zei van het weekend nog dat ze een kopie van haar moeder is.

Liz, dat is wel weer een voordeel van al die moderne techniek. Ja, die spierpijn zal nog wel even blijven. Maar dat is niet erg. Auto is met dit weer ook wel een stuk aantrekkelijker denk ik.

Honing, ik verbaas mij telkens weer over jouw grote eetlust in de ochtend. Het trekt mij ook niet hoor, voedsel van dieren te proberen. Plassen over het eten, ik ben geen dieren kenner, maar klinkt wel apart.

Chris, de lente kunnen we nog wel even vergeten. Ik hoorde dat het in het Noorden van het land sneeuwt (natte). Hoop dat je er toch even uit bent geweest.

Thee, ik denk aan je. Gaat het al een beetje beter met

Vanmorgen heeft man de kinderen weg gebracht. Ik weet niet waar hij met zijn gedachten was. Maar ik ben zowel door school als de opvang gebeld dat er dingen vergeten waren. Dus dat kon ik eerst nog regelen voor ik moest werken.

Ontbijt was havermout met banaan en een kop thee. Op het werk koffie en eeb roggenbrood met kaas. Nu thuis een cup a soep tomaat en twee bruine boterhammen met jam. Straks in één keer de kinderen ophalen. Oudste is donderdag en vrijdag vrij omdat de scholen staken. Dus zij heeft vanmiddag al weekend (woensdag is al een vrije dag).
Alle reacties Link kopieren
HB, ben je niet je zes eieren vergeten :biggrin: ?
Hey, Viva, bellen ze dan niet naar je man of kon dat niet.

Even een kop Japanse thee.
Alle reacties Link kopieren
zo dan heeft je oudste een kort weekje viva. 2 dagen.. zou mij ook wel passen maar ja de boel moet ergens van betaald worden he dus er zal dan wel gewerkt moeten worden. had je man slecht geslapen dat hij de helft vergeten is mee te geven ofzo? gelukkig kon jij dat nog rechttrekken voordat je aan het werk moest maar dat zal wel stressvol voor je zijn geweest lijkt me.
hb jakkes wat raar dat Teddy over zijn eten plaste, dat lijkt me toch niet de bedoeling. goed idee om een kleinere voerbak te proberen.
chris ik ga zeker wel door met rijden maar niet daar, daar gebeurd niet veel meer en is het verval echt wel ingetreden jammer genoeg maar goed, ik had sowieso volgende week maandag al een afspraak staan bij een andere manege omdat ik vergelijkingsmateriaal wil hebben voor ik definitief ergens blijf. bij beide maneges heb ik een losse priveles geboekt, zonder verplichtingen. de les van gisteren was wel een beetje saai, ik heb alleen figuren gereden in stap en niet gedraafd ofzo. de spierpijn is dan ook alweer weg. ik hoop wat dat betreft dat het volgende week wat spannender word bij die andere manege. maar het rijden op zich vond ik wel weer heel fijn om te doen!
Alle reacties Link kopieren
ZZ, ja ze bellen man ook hoor, maar die zat in een overleg. En als ze ons mobiel niet te pakken kunnen krijgen, dan kunnen ze naar de centrale bellen (zowel bij man als bij mij). En onze ouders zijn als het echt een noodgeval is, ook nog te bereiken.

Liz, mannen hè ;-) als er een pak luiers naast de tas voor de opvang staat, snapt hij niet dat hij dat daar moet afgeven. En hij had de verkeede tassen op de opvang achter gelaten, dus oudste had geen fruit en brood en drinken.

Ik baalde wel, moest mij ineens erg haasten en dat kostte behoorlijk wat tijd. Maar goed, ik heb man nog niet gesproken. Hij zal wel denken, ik geef even niet thuis aan viva (nee, grapje).

De feestdagen en stakingen geeft een kind wat net naar school gaat, niet veel ruimte om te wennen. Maar ze mag bij mijn zwager en zus logeren, als ze dat wil.

Wat goed dat je bij twee verschillende maneges gaat proberen. Hopelijk bevalt de tweede wel. Maar leuk om te lezen dat je er veel plezier aan hebt beleefd.
Alle reacties Link kopieren
Fietstest ging niet zo oke,zijn hart ging weer op hol dus hij moest stoppen.Nu volgende week weer een afspraak.
Ze hebben ook nog de boodschappen gedaan.Heel fijn! Nu ligt hij op bed,denk dat ie ook de griep krijgt.Ik voel me redelijk,geen koorts iig maar ook geen energie.

Viva,man was dus een beetje verstrooid,gelukkig kon jij het oplossen!
Hier is jongste ook vrij vanaf morgenmiddag,en a.s dinsdag dan weer een studiedag.

Hb,als teddy nog zo jong is weet ze misschien nog niet goed waar ze moet plassen ofzo?

Liz,hopelijk bevalt de andere manege beter.

Zenzeo,fijn dat je arts er zelf over begon! Misschien snapt ie nu beter waarom je het hebt gedaan en wordt je nu zelf beter geholpen.

Kinderen eten aardappels,snijbonen en een karbonade,ik eet wat soep want nog steeds niet veel trek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven