Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zalm en groene asperges uit de oven en mini aardappeltjes
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic :hello: dank Dolf

Lekker recept voor de slowcooker. Ik sla hem op, Dolf.

Ik zou vanavond met een vriendin uit eten gaan maar die is ziek. Lief is ook op stap dus ik denk dat ik simpel een eitje bak.

Gisteren aten we k&k ravioli con funghi met kastanjechampignons, aspergebroccoli, zongedroogde tomaat en een klodder creme fraiche.

Irma, de bulgur goreng was herhaling vatbaar. Lag me wat minder zwaar op de maag dan met rijst.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
07-02-2020 16:29
Happy new topic!

Apiejapie, gooi er een blikje kokosmelk bij. Is heeeeeeerlijk in linzensoep en het neemt een deel van de hitte weg.

Ik denk dat wij voor de yoga een restje flied lice van gister eten en misschien zet ik voor erna wel even linzensoep op ook. Goed idee!
Grappig dat je dit zegt, ik stond met een blikje kokosmelk in mijn hand (altijd in huis, vind het heerlijk), maar omdat er morgen meerdere mensen van eten en er toch best wel wat mensen zijn die niet van kokos houden, heb ik het maar achterwege gelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ha, dank je wel dolfje ! Het plaatje past mooi bij wat ik op de planning had staan voor vanavond, maar toch niet doorgaat.

We eten stokbroodje met paté, verschillende kazen, houmous. En nog gevulde peperbells, olijfjes, augurken erbij. En dat glas wijn en die Flikken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Irma zo’n soort tapas-achtig maaltje.

Mijn teriyaki was ook lekker, was in eerste instantie te zout dus heb een aardappel laten meekoken en er wat extra honing in gedaan en toen was het goed. En nog 2 porties voor in de diepvries. Ik had de paprika uit het recept achterwege gelaten en er meer wortel in gedaan.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-02-2020 14:52
Ik heb de slowcooker weer eens uit de kast gehaald en daar zit nu dit in:
https://marielleindekeuken.nl/2020/01/2 ... lowcooker/
Oehhhhh dit lust ik!!! :cheer:

Ik ga zo een bietenwrap met zoete peper smeersel, salade en pittige falafel maken.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Heel attent vsn je Apiejapie. Ik had het er niet om gelaten (behalve als ik zeker wist dat er iemand echt een grafhekel aan kokos had) ;-D

Mijn linzensoep (eigenlijk meer een iets dunnere dahl) was heerlijk. Ultiem comfortfood.
Brood staat in de oven en aangezien het ding nu toch warm is, gooi ik er zo nog even een plaatje granola in waar ik vanmiddag al de noten (hazel en wal) voor heb gekraakt. Heerlijk huiselijk dagje zo.
Alle reacties Link kopieren
Wrap met kipschnitzel en chilisaus en een blaadje sla natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :cheer2:

Hoe lang moet je lief op de uitslagen van zijn tentamens wachten Teig?

Gisteren heb ik uitgebreid buiten de deur geluncht, een salade met verschillende soorten vis en coquilles, erg lekker, dus gisteravond een broodje. Ik denk dat ik voor vanavond een maaltijd van de toko scoor dat is al even terug. En dan heb ik meer tijd om te gamen
:yes:

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
07-02-2020 15:21
Heb ik laatst nog proberen te maken.
Compleet mislukt. :cry:
Wat is er mislukt dan?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vandaag voor pannenkoeken. Heb ik al sinds we het er van de week in het oude topic over hadden zin in.
Met spek en kaas.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat kikkererwten- amandel curry op de planning vanavond. Een ovengerecht. Ik ben erg benieuwd.

En het vocht van de kikkererwten wil bewaren om vegan meringues te maken. Iemand al eens gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Althans een vegan lemon-merengue-pie. Het lastigste is om peulvruchten te vinden waar geen (of niet teveel) zout aan is toegevoegd, dan blijft de merengue nl toch merkbaar naar bonen smaken. Bij minder zout vocht heb je dat niet.
Het opslaan gaat prima, beetje magisch wel vind ik ;-) het bleef wel wat minder mooi staan op de taart dan ei-merengue, maar bij zo’n taart gaar je het schuim ook niet (alleen met de brander er overheen) Als je ze gewoon in de oven bakt heb je dat probleem niet.

Ik ben wel geïnspireerd geraakt door jullie Aziatische stoofvlezen. Misschien haal ik zo wel even wat sucadelappen.
:hello: Happy New Topic!

Donderdag at ik ook fried rice met bloemkool, champignons, shii take en courgette. Het was een beetje simpel, maar ik was laat thuis en het was verder prima.

Gisteren at ik met Brown bij een aziatisch restaurantje hier in de buurt. Ik was er al een keer eerder geweest en toen vond ik het ook al goed, maar gisteren was het echt super. Deelden verschillende dim sum (garnalen, groente), ceviche (aziatische variant met tonijn, limoenblad, radijs, koriander, tomaatjes, ingemaakte komkommer en granaatappelpitjes, was waanzinnig lekker), okonimiaki met bonito vlokken (ook super lekker), spicy mosseltjes en bao met aubergine met tonkatsu saus met rauwkost en pinda. Alles was echt heel goed. Top tentje.

Vandaag maak ik denk ik een pastaatje. Nog even kijken met wat.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje. Waarom gebruiken jullie meestal de onvoltooid verleden tijd ipv de voltooid tegenwoordige tijd?

Gisteren at ik ..., ipv gisteren heb ik ...gegeten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Calladin schreef:
08-02-2020 11:28
Hier staat kikkererwten- amandel curry op de planning vanavond. Een ovengerecht. Ik ben erg benieuwd.

En het vocht van de kikkererwten wil bewaren om vegan meringues te maken. Iemand al eens gemaakt?
De beste aquafaba voor zoete gerechten, komt van zelfgekookte kikkererwten. Hier ervaring met oa mokka-merengues en sorbet-ijs.

Van het wat zoutere vocht uit blik maak ik liever toum/aïoli.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-02-2020 13:10
Even een vraagje. Waarom gebruiken jullie meestal de onvoltooid verleden tijd ipv de voltooid tegenwoordige tijd?

Gisteren at ik ..., ipv gisteren heb ik ...gegeten?
Ik ben me er niet van bewust. Is het een beter dan het ander?
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips voor een goede, zelfgemaakte pizzabodem? Gisteren hebben mijn oudste en ik zelf pizza gemaakt, inclusief deegbodem (00 bloem gebruikt), maar de bodem werd best hard. Pizza was lekker, daar niet van, maar een zachtere bodem onder het belegde gedeelte was lekkerder geweest.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, ik maak me er tegenwoordig makkelijk vanaf door deeg van Tante Fanny van de supermarkt te gebruiken.
Voorheen maakte ik het in de broodbakmachine en gebruikte ik de normale goedkoopste bloem van de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren uit eten geweest bij een tapas restaurant. We hadden o.a. garnalenkroketjes met citroenmayonaise, spareribs, nacho's met cheddar, guacamole en zure room, champignons met blauwschimmelkaas.

Vanavond iets met vis.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-02-2020 13:10
Even een vraagje. Waarom gebruiken jullie meestal de onvoltooid verleden tijd ipv de voltooid tegenwoordige tijd?

Gisteren at ik ..., ipv gisteren heb ik ...gegeten?
Het is correcter:
Het perfectum plaatst de werking in (een periode in) het verleden, zonder die duidelijk aan een moment te koppelen; het imperfectum doet dat laatste wel. Vergelijk: ‘Al zijn broers hebben de waterpokken gehad’ (ooit, in het verleden) en ‘Al zijn broers hadden de waterpokken’ (bijvoorbeeld in het najaar van 2003).

(Bron: onze taal)

Ik heb een keer vis gegeten, gisteren at ik vis.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zonder dat ik had gezien dat daGama iets met vis ging eten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
08-02-2020 16:06
Het is correcter:
Het perfectum plaatst de werking in (een periode in) het verleden, zonder die duidelijk aan een moment te koppelen; het imperfectum doet dat laatste wel. Vergelijk: ‘Al zijn broers hebben de waterpokken gehad’ (ooit, in het verleden) en ‘Al zijn broers hadden de waterpokken’ (bijvoorbeeld in het najaar van 2003).

(Bron: onze taal)

Ik heb een keer vis gegeten, gisteren at ik vis.
Gisteren hebben we vis gegeten of gisteren aten we vis.

Het eerste vind ik lekkerder lezen.

Gisteren heb ik vis gegeten of gisteren at ik vis. Het tweede klinkt niet vind ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag aten wij soep met brood:

zelfgemaakt pizzabrood, met een iets dikkere bodem van glutenvrij deeg met tomatensaus,
salami-mozarella-ui. Uit de oven wat rucola en olijfolie er overheen.

En
Aardappel-prei soep met room en gerookte zalm.

En de rest van de room staat mijn lief nu te kloppen voor op de hopjesvla.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
08-02-2020 13:16
De beste aquafaba voor zoete gerechten, komt van zelfgekookte kikkererwten. Hier ervaring met oa mokka-merengues en sorbet-ijs.

Van het wat zoutere vocht uit blik maak ik liever toum/aïoli.
Heb je een recept hiervan? Aioli vind ik wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven