Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gisteren at ik vegan Moussaka, vandaag wordt het AGV: kipschnitzel met gebakken aardappeltjes en roerbakgroente.
Maandag gingen we uit eten. Restaurantje waar ik ook ooit met Moos een keer heb gegeten en waar ze voornamelijk kleinere groente gerechten hebben die je kunt delen. We hadden knolselderij met eekhoorntjesbrood, geroosterde bloemkool met miso en hazelnoot, bonen met spruitjes en citroen en gestoomde oesters met saffraan beurre blanc (maar dit was eigenlijk meer een soort saffraanbouillon (dashi achtig) vond ik). Het was erg goed.

Gisteren aten we witlofstamppot met gerookte zalm.

Voor vandaag nog geen idee. Moet nog iets bedenken.
Wij aten vanavond groentelasagna met mozzarella.
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog een keer macaroni cupcakes gemaakt omdat we héél veel macaroni hadden gekookt. Ik maakte er een salade bij (ijsberg, paprika, ui).

Verder nog een afbakbroodje met falafel plus nog wat ijsbergsla (andere helft :biggrin: ) maar deze keer alleen met knoflooksaus er overheen. Ik eet daar altijd teveel van, zo lekker falafel maar het vult zó... het klotste een beetje naar boven tijdens het sporten vanavond. Lekkere knoflookwalm :whistle: .
Alle reacties Link kopieren
De vegan brewpub waar ik gister was bleek erg lekkere bitterballen (van de Vegetarische Slager) en nacho’s te hebben. Mijn hoofdgerecht was helaas minder, een berg bruine rijst met een aardpeerpuree die vooral heel erg naar miso en five spice smaakte, en gebakken oesterzwammen met veel pimenton. Mja. Ik snap dat je umami moet toevoegen aan vegan eten, maar dit was wel erg onsubtiel.
Alle reacties Link kopieren
Teriyaki
Alle reacties Link kopieren
Vanavond een pasta ovenschotel met penne en veel groente.

@Moosey dat hoofdgerecht klinkt niet echt lekker nee. Nachos jummie! Hadden ze vervanging voor de kaas?
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag mijn “soort van” paella , gele rijst met boontjes en chorizo. Spaanse nasi goreng :P en ik heb zin in een gebakken ei dus dat erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hier gekookte aardappelen met jus, appelmoes, sla en speciaal voor man had ik een rollade gebraden.
Wij aten vanavond tagliatelle met champignons, spinazie, salie, Parmezaan en amandelen. Was heel lekker.
Heb aan frut I gevraagd wat ze wil eten vanavond, lief is niet thuis dus ik wilde het mezelf makkelijk maken. Ik kreeg als antwoord patatjes (heb kreukelfriet gekocht en die gooi ik straks in de oven), met broccoli en vis. Nou prima, dat eten we dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de frietpan aangeslingerd, ben te moe.
Alle reacties Link kopieren
Het was makreel in pittige zoet-zure ketjapsaus, zoet-zure ingelegde komkommer, zilvervliesrijst en sperziebonen.

En
Sperziebonen, ui, chinese kool, broccoli en pindasaus (beetje ketjapsaus voor gebruikt met pindakaas) en gekookte eitjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag een flammkuchen met crème fraiche , ontbijtspek en gebakken champignons erop.
Ik krijg trek van je mermedina. Vind makreel heerlijk! Helaas denkt lief daar anders over.

Ik maak vanavond quinoa met halloumi en in de oven geroosterde kikkererwten en pompoen. Eroverheen granaatappelpitjes en peterselie.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond was het weer tijd voor de heerlijke steenovenpizza hier uit het durp. Ik had er 1 met salami, champignons, mozzarella en veel knoflookolie.

Vanavond maak ik, geinspireerd door GB, witlofstamppotje met gerookte zalm.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ropa vieja. Met zilvervliesrijst en/of in slablad of wrap. Met sla, salsa, zure room, guaca. Gouden kiwis toe.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft vandaag de ramen gelapt. We hebben gewoon 20% meer licht :O
Alle reacties Link kopieren
irmaladouce schreef:
15-02-2020 18:31
Man heeft vandaag de ramen gelapt. We hebben gewoon 20% meer licht :O
Dat zou hier ook wel zo kunnen zijn maar met dit weer heeft het geen zin dus laat ik het tot ik eens vrij ben en het een mooie dag is.

Wij eten vandaag wantansoep met paksoi en taugé en ik heb laatst bij de toko een soort bapao gekocht. Ze zijn kleiner en geloof ik met champignons erin. Konden we toen proeven en was lekker dus gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Pindasoep met taugé

En, om de allerlaatste gekookte macaroni op te krijgen, macaronisalade. Met bleekselderij, paprika, ui, yoghurtdressing, kerrie, gerookte kip en groninger metworst.
Alle reacties Link kopieren
Broccoli-kaas-stamppot.
Met iets (nep)vlezigs erbij.

Lekker simpel.
irmaladouce schreef:
15-02-2020 18:31
Man heeft vandaag de ramen gelapt. We hebben gewoon 20% meer licht :O
Wat fijn, een klus met zoveel resultaat!

Ik lunchte vandaag buiten de deur en dat was erg lekker én gezellig, maar wel een nogal ruime portie. Had brood met oesterzwamkroket en mosterdmayonaise (die voor mij wat meer naar mosterd had mogen smaken). Denk dat ik zo meteen niet zoveel hoef te eten. Ik had al een (variatie op) quiche lorraine gebakken, met broccoli en bloemkool, dus die gaat zo in de oven om op te warmen. De frutjes houden erg van quiche dus dat is mooi. En wat overblijft is lunch voor mij voor morgen.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
16-02-2020 17:41
Wat fijn, een klus met zoveel resultaat!
Ja zeker Teigera. Daarom doen we dat maar zo'n 2 keer per jaar :$ Dan hebben we er tenminste plezier van ...

Wij aten - man en ik dan - ook een quiche. Met spinazie en geitenkaas. Erg lekker. Puber at door hem zelf gemarineerde kalkoen, met broccoli en zilvervliesrijst. Opnieuw kiwis toe.
Alle reacties Link kopieren
Wortelstamp met spekjes en rookworst . Heb ik zin in.
Alle reacties Link kopieren
Bomvolle nacho grande.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven