Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Veel plezier met je dagje yette! De pasta gisteravond was heerlijk, vonden de andere eters ook. Al zei frut I even "ik hou niet van pompoen" maar toen ze het natuurlijk toch moest proeven (strenge ouders zijn wij!) reageerde ze verbaasd met dat déze pompoen lekker was. Ik ga het zeker vaker maken, bedankt voor je recept!

Lief is vanavond niet thuis, eet bij een vriend. Ik maak vis saltimbocca, ovenfrietjes en broccoli, allemaal dingen die de frutjes graag lusten en het is nog lekker makkelijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Wij eten vanavond kippenpoten (iemand een goed recept?) met krieltjes en ik denk sla, maar de groente kan ik nog aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een lekker dagje Yette, veel plezier.
Wij doen niet veel. Beetje pokemon spelen, blokje om. We hebben ieder nog een kom erwtensoep ( en een bak in de diepvries)en denk dat we friet gaan bakken. Man een frikandel, ik een kroket.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben osso bucco aan het maken. We gaan vanmiddag nog voor het eerst bij de ouders van de nieuwe vriendin van onze zoon op bezoek, en dan moet ik vanavond alleen maar opwarmen
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
21-11-2020 10:39
Ik ben osso bucco aan het maken. We gaan vanmiddag nog voor het eerst bij de ouders van de nieuwe vriendin van onze zoon op bezoek, en dan moet ik vanavond alleen maar opwarmen
Heerlijk. En dan het merg ook opeten natuurlijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jynta1981 schreef:
21-11-2020 09:10
Goedemorgen!
Wij eten vanavond kippenpoten (iemand een goed recept?) met krieltjes en ik denk sla, maar de groente kan ik nog aanpassen.
Kippenpoten mét vel, neem ik aan? Inwrijven met zout, peper, paprikapoeder, wat knoflookpoeder. In een braadpan een flinke kluit roomboter, op hoog vuur laten smelten en als het bruisen van de boter vermindert, de kippenbouten erin, aan beide kanten goudbruin aanbraden, scheutje water erbij, vuur lager, en met deksel op de pan een uurtje laten stoven, halverwege even de bouten omkeren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Geen zin om te koken gisteren. Dus soep uit de vriezerT getrokken. Wel lekker evengoed. Gegrilde artisjokken gaan dus naar vandaag. Met risotto erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga stoofperen maken.
Met gluhwein is dat trouwens lekkerder ipv gewone wijn :)
Wat aardappels erbij en vegetarische groente schnitzel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal ‘into’ stoven en puree. Stoofpeertjes zijn mijn favoriet niet eens, maar het ruikt zo lekker in huis en ik had rode wijn over. Het wordt:

Groene kool in mosterdsaus, gebakken runderlever met sumak en rauw uitje, gekookt zuurkoolspek, aardappelpuree een stoofpeertjes.

Crème brûlée toe.

Met de buitenste bladeren van de groene kool heb ik koolpakketjes gemaakt. Gevuld met in de keukenmachine gemalen mix van: bloemkool, ui, linzenmeel, knoflook, komijn en gedroogde/geweekte paddestoelen. Die zijn voor morgen.
mermedina wijzigde dit bericht op 21-11-2020 13:37
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
21-11-2020 12:59
Ik ga stoofperen maken.
Met gluhwein is dat trouwens lekkerder ipv gewone wijn :)
Wat aardappels erbij en vegetarische groente schnitzel
Haha zelfde idee!
Alle reacties Link kopieren
Hm, die koolpakketjes klinken interessant Mermedina.

Wij aten bij vrienden en degene die kookte schoot vreselijk uit z’n slof met 3 Chinese visgerechten, gestoomde forel met blackbean/sojasaus, gebakken zalm met lente-ui en een wat lichtere saus, en grote garnalen met een soort zoetzure tomaten-uien-prut. Oh, en egg drop soup voor ernaast. Was allemaal schandalig lekker.
Ik had me bedacht. Ipv risotto maakte ik lauw-warme salade van aardappel met witlof, peterselie en kappertjes voor bij de artisjokken. En de artisjokken waren echt waan.zin.nig. Ik vond het altijd wel lekker, maar voorheen kookte of stoomde ik ze. Dit recept was de bom. Voortaan doe ik het zo. En eigenlijk wil ik morgen weer artisjok. :D
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 10:11
2.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
19-11-2020 07:25
Ik heb een baan aangeboden gekregen bij mijn favoriete opdrachtgever (voor de derde keer al, maar ik dacht t nu toch maar ns aan te nemen ;-D ),
Het is toch bij de hockey/voetbal velden?

Ik ga dit voorjaar een keer komen lunchen met het kleine droppie....

@Mermida, wat eet je fantastische dingen deze week als ik zo terug lees!

@GB, die artisjokken, ik wil het! Nu! Dat is dus jammer genoeg wel zo'n ding wat de kinderen niet eten en ik teveel werk vind om nu alleen voor ons te maken.

@Yette, klinkt als een heerlijk dagje (200km) weg

Hier aten we vandaag restjes. De rest van het huis had de hele week last gehad van de buik, dus het was een beetje gekke week qua eten.

Gisteren aten we nacho grande omdat Yette dat altijd zo lekker maakt.
Donderdag aten we een pasta uit de groene bakplaat (of de gewone, ik heb ze allebei liggen en kan het even niet terughalen), dat viel wat tegen. Het was met prei, creme fraiche en broodkruim en het was vooral echt een baksteen op de maag en de prei moet je gewoon stoven in veel boter om lekker te laten zijn. Maar goed wel weer eens wat geprobeerd.


Verder weet ik het al niet meer, de weken vliegen voorbij hier.
Alle reacties Link kopieren
De link doet t niet bij mij GB, ik ben nu wel erg nieuwsgierig..

Kaaaaat, ja, daar inderdaad :) Leuk als je ns langs komt!

Wat is de groene bakplaat? Ik heb zo’n gevoel dat het een autocorrectje is, maar ik kan niet verzinnen wat er dan moest staan.
Prei stoven ga ik morgen denk ik alvast doen, voor maandag. Ware het niet dat de boter bijna op is bedenk ik me nu... damn. Nou ja, met half olie half boter zal t ook wel gaan (en dan maandag bij het opwarmen gewoon meerrrrr boter erbij ;-D )
Morgen brood- en pizzadag. Als het goed is komt de bepaalde vriend die al 2 keer eerder zou komen eten maar dan toch niet, nu wel. En zo niet, dan eten we met zn tweeen pizza. Komt ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
21-11-2020 22:29
De link doet t niet bij mij GB, ik ben nu wel erg nieuwsgierig..
Er staat idd twee keer http in de link van GB, maar ik kon het er wel uitknippen toen ik het in de browser had staan
Kaaaaat, ja, daar inderdaad :) Leuk als je ns langs komt!
Gaan we doen!
Wat is de groene bakplaat?
Kookboek ;).

https://www.bol.com/nl/p/de-groene-bakp ... oductTitle:
@Kaaaaaaaatje: oh dat heb ik ook regelmatig, dat ik enthousiast iets nieuws probeer en dan denk mwah, niet nog een keer. Van de week nog, met parelgerst met bloemkool en kip.

Vanavond wordt het in Brugse Tripel gemarineerde kipdijfilet, met geroosterde wortelen en aardappelen. Flink de oven aan het werk zetten dus, het is verder weinig werk. Ik denk dat ik de wortelen ga roosteren met oa tijm en chili en beetje bruine basterdsuiker.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Teig!

Kaat ik heb ook dat de weken voorbij vliegen en dat terwijl we niet veel meer doen dan werken, een keertje sporten en Netflix. Jaar is voorbij gevlogen.
Ik weet nog niet wat we vandaag eten. Misschien wel de gyoza die ik vrijdag in de toko heb gekocht. Komende week eten we een aantal keer uit de diepvries want kan niet meer vooruit koken want diepvries zit vol.
Alle reacties Link kopieren
@Dolf, ach mijn weken zijn ook wel vol met 4 dagen werken, jonge kinderen, sporten, het huishouden, een keer buiten wandelen met iemand en proberen een keer een boek te lezen.

Wat mij betreft hoort het er wel bij, maar zo af en toe vraag ik me wel af waar de tijd gebleven is.

Vanavond eten we bij mijn schoonzusje, die was gisteren jarig. Ze krijgt de groene bakplaat, want we vinden het meestal wel echt lekkere recepten uit het boek.
Ik heb de link aangepast!
Alle reacties Link kopieren
Hoei, dat ziet er goed uit idd. Misschien toch ns een artisjok in de tuin gaan zetten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een soort van nasi goreng zoals van de Chinees aan het maken en dat eten we dan met de gyoza. Meteen een bak nasi voor later in de week bij de rendang of kip ketjap wat nog in de diepvries ligt.
Oh ja, de Groene Bakplaat (ik kende het alleen als the Green Roasting Tin). Ben je een beetje blij met dat boek, Kaat? Ik moet het eens inkijken, het is wel een leuk concept. Hoewel ik in de praktijk niet zo vaak uit een kookboek kook.

Vandaag wordt het Indiase koelkast restjes groente curry en dahl met basmati rijst. Ik heb veel gemaakt, dus in elk geval genoeg voor de lunch morgen en mss nog een maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
Stoofpotje van wild zwijn, knolselderijstamppot, zuurkoolfritatta en rode kool.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, heel verhaal geschreven, is het niet geplaatst.

Nog maar een keer de ingekorte versie :)

Gisteren aten wij bij mijn zus een thuismenu van een heel goed restaurant, was heel erg lekker: gepekelde zalm, kerrie, rettich
gebakken scholfilet, beurre blanc van salie, aardappel mousseline
kalfstournedos, crème van geroosterde knolselderij, koningszwam , pommes fondant
mousse van karamel chocolade, hangop van yoghurt, passievrucht

Vandaag aten we risotto met gevulde Portobello.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven