Pannen op tafel tijdens warme maaltijd, of niet?

12-02-2020 20:19 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo maar uit nieuwsgierigheid. Gaan bij jullie de pannen op tafel tijdens de warme maaltijd, of schep je in de keuken alles op de borden die je daarna op tafel zet?
Ikzelf schep de borden op, de pannen blijven in de keuken. Ik heb het altijd al lelijk en ongezellig gevonden die pannen voor mijn neus als ik zit te eten.

Zet jij de pannen op tafel?

Totaal aantal stemmen: 507

Ik zet de pannen op tafel (39%)
Ik schep de borden op in de keuken (38%)
Ik doe alles uit de pannen in bakjes en dan op tafel (5%)
Ik eet meestal kant en klare maaltijden (2%)
Ik eet voornamelijk van Thuisbezorgd (1%)
Ik eet meestal buitenshuis Geen stemmen
Het wisselt per dag (13%)
Iets anders, (3%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat verschilt.
Soms zetten we de pannen op tafel, maar meestal scheppen we het in de keuken op. We zijn maar met z'n tweetjes.
Van thuis uit ken ik 'de pannen op tafel'. Niks mis mee.
Ik schep in de keuken op. Wij hebben niet zo'n grote eettafel en met 2 kleine kinderen die alles zelf willen doen vind ik hete pannen in hun bereik niet zo'n prettig idee.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-02-2020 20:44
Borden?
Net als de aardappeleters ieder met zijn vork in dezelfde pan prikken!
Meestal borden opmaken in de keuken, maar het kan ook gebeuren dat ik alleen het vlees opdien en dat iedereen zelf de aardappels, pasta, rijst en groenten vanuit een schaal of kom opschept. Soms ook het vlees in een schaal, het hangt een beetje af van wat ik heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hangt van het gerecht af. Soms schep ik op (als het bv een pokébowl is, wat ik tegenwoordig nog al eens maak), soms gaat het in schalen/potjes (bij bv wraps met allerlei bijgerechtjes of Indisch) en soms pannen. Pannen wel vaker dan de rest.
Bij mijn moeder is dat daarentegen echt not done. Daar gaat alles in schalen.
Ik schep het op in de keuken.

Ik vind pannen op tafel persoonlijk 'armoedig' en ouderwets.
Fizz schreef:
12-02-2020 20:53
Net als de aardappeleters ieder met zijn vork in dezelfde pan prikken!
En met de aardappel dubbeldippen in de jus.
SallySpectra* schreef:
12-02-2020 20:42
Meid toch
Maar voor jou wil ik wel opscheppen hoor.
Nee joh, toppunt van tokkie dat gezeul met de pannen.
Voor de mensen die wel pannen op tafel doen, dan ook álle pannen?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
12-02-2020 20:54
Ik schep het op in de keuken.

Ik vind pannen op tafel persoonlijk 'armoedig' en ouderwets.
Dan zijn wij erg armoedig en ouderwets. Lekker hoor, ik hou ervan.
ik geef mn bek ook maar een douw
SallySpectra* schreef:
12-02-2020 20:31
Wtf is een treefje?

Pejeka weet dat wel (niet alles gelezen) en ik ook...

Is een onderzettertje voor op het gas, dit verspreidt de warmte beter en zo kun je met het gas op de laagste stand het eten goed warm houden.

Ik heb werkelijk nog nooit pannen op tafel gehad trouwens, een brug te ver... Vind het echt geen porum (zal wel met mijn opvoeding te maken hebben) maar het komt ook niet in mij op, al houd ik wel van gemak...
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 12-02-2020 21:01
17.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Door de weeks de pannen op tafel.
In het weekend eten we meestal pasta of bami/nasi of soep en dat wordt opgeschept in de keuken en op de bank opgegeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen dus kook en schep m’n bord op in de keuken, om vervolgens bij de tv te eten.
Als ik bij m’n ouders ben (1x per week) dan gaan alle pannen op tafel en m’n moeder schept voor iedereen het bord vol. Als je daarna nog iets wil eten dan mag je gewoon pakken.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
12-02-2020 20:58
Voor de mensen die wel pannen op tafel doen, dan ook álle pannen?
Als het pannen is, is het inderdaad ook vaak niet alle pannen. Dus wel groenten en aardappels/rijst maar niet vis of vlees omdat ik dat al op de borden leg. Maar als het pasta met een saus is, gaan wel weer alle pannen op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik schep in de keuken op beide borden een acceptabele portie die we dan vervolgens aan tafel of op de bank opeten. Ook een tijdje de pan op tafel gehad, maar dan ging soms de hele pan leeg en dat ging best aantikken. Nu gaat dat wat overblijft na het opscheppen de koelkast in (tenzij iemand uitzonderlijkerwijs nog honger heeft na de eerste ronde).
Ik dek altijd de tafel en we eten ook altijd aan tafel.
En dan zet ik de pannen op tafel zodat iedereen zelf kan opscheppen en niemand hoeft op te staan tijdens het eten.
Bij speciale gelegenheden of als er bezoek is dan doe ik alles in serveerschalen.
Alle reacties Link kopieren
Stelletje opscheppers, hier op Viva. :biggrin:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
95% van de tijd schep ik in de keuken op. De overige 5% vind ik het handiger om de pannen op de tafel te zetten. Ikzelf doe het alleen dan vaak nog wel in schalen.

Na al die jaren weet ik heus wel hoeveel mijn man wil eten. Vroeger vroeg ik nog wel eens of hij veel of weinig honger had maar zelfs dat is niet meer nodig. Bovendien op is op en over is over.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Moreina schreef:
12-02-2020 20:58
Nee joh, toppunt van tokkie dat gezeul met de pannen.

Laat je innerlijke tokkie stralen.
Ja, alle pannen op tafel. Soms zet ik er ook nog extra pannen bij. Gewoon, voor de vol.

Ik vind het hilarisch dat iets als pannen op tafel zetten al aanleiding kan zijn voor opmerkingen als armoedig of tokkie. Je doet het ook niet gauw goed.
Madeliefjees schreef:
12-02-2020 20:59
Dan zijn wij erg armoedig en ouderwets. Lekker hoor, ik hou ervan.
Idem
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
12-02-2020 20:58
Voor de mensen die wel pannen op tafel doen, dan ook álle pannen?
Ja, soms wel. Een pan macaroni/nasi/bami kan prima op tafel. Of een pan aardappels, een pan groente, een schaaltje/bord vlees en een kommetje jus. Vlees haal ik eigenlijk wel altijd uit de pan.
abc wijzigde dit bericht op 12-02-2020 21:07
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op feest/vrije dagen = in dekschalen op gedekte tafel of in dekschalen op het lange gedekte buffettafel.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
12-02-2020 21:04
95% van de tijd schep ik in de keuken op. De overige 5% vind ik het handiger om de pannen op de tafel te zetten. Ikzelf doe het alleen dan vaak nog wel in schalen.

Na al die jaren weet ik heus wel hoeveel mijn man wil eten. Vroeger vroeg ik nog wel eens of hij veel of weinig honger had maar zelfs dat is niet meer nodig. Bovendien op is op en over is over.
Als ik alles nog in schalen ga doen, dan moet de afwasmachine 2x draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven