Fodmap

17-02-2020 22:18 5 berichten
Hallo,
Wie van jullie is bekend met fodmap dieet? Ik overweeg het te gaan volgen ivm hardnekkige PDS klachten!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het meevallen, terwijl ik er na veel gegoogle heel erg tegenop zag.

Diëtiste wist er wel te weinig van vond ik, heb veel online gevonden. Maar had wel graag willen overleggen met iemand, t was nu een hoop uitzoekwerk.

De app is ook fijn, ook de Nederlandse. Wordt goed aangevuld met nieuwe producten, echt handig bij boodschappen doen
Was de 4 euro wel waard.

Bij mij zijn de klachten verminderd, niet weg... Maar verminderd is óók al heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echte fodmappen eigenlijk alleen onder begeleiding van een diëtist doen.
Zelf doe ik soms wel de grote bakken melk van mijn lattes vervangen voor soyamelk, wanneer ik last van mijn darmen heb. Maar bijv. echt alle melkproducten uit mijn voedsel weglaten vind ik wat te gortig om zomaar te doen. Ik weet niet goed welke mogelijke tekorten er dan kunnen ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, goede ervaringen mee! Met verrassende uitkomst. Ik at bewust veel peulvruchten en volkorenproducten ivm laag ijzer en vegadieet. Dat blijken een enorme triggers! Heb nu wel een moeilijk dieet om buiten de deur te eten, maar het is thuis goed te doen. En vrijwel klachtenvrij :)
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook goede ervaringen. Het is idd een hoop uitzoekwerk, maar het resultaat de moeite waard. Heb veel gehad aan de site van Karlijns Kitchen. Veel ‘normale’ recepten en tips. Ook de app van Monash University is goed. Ik vond het trouwens ook een wake up call, de meest vreemde dingen zitten in producten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven