Ravioli zelf maken

22-03-2020 22:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik van thuis mag werken door de coronacrisis, valt er veel pendeltijd weg.
Die besteed ik met veel plezier aan het koken :)

Ik wil daarom zelf nog eens ravioli maken, dit is al even geleden en herinner ik me vooral als een hoop gedoe en frustratie! Daarom wilde ik het nu anders aanpakken en een hulpmiddel bestellen, maar welk? Er bestaat zoveel .... Ohja, zonder pastamachine, ik ga het deeg rollen met de deegroller. Hoe maken jullie ravioli? Ervaring ?

#1: https://www.amazon.de/28440-Ravioli-Mau ... =UTF8&th=1 of https://www.amazon.de/dp/B01CF7LCSY/ref ... 0486D&th=1

#2:https://www.amazon.de/dp/B007LYE0KY/ref ... B004P8J3DI

#3: https://www.amazon.de/dp/B07Q8T83ND/ref ... hen&sr=1-5


Bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kitchenaid én een pastaroller, en alsnog vind ik het veel gedoe en frustratie. Dus helemaal met de hand lijkt me nog veel frustrerender...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb #1 en dat werkt bij mij niet.

#3 Heb ik ook een dat gaat al een stuk beter.

Maar uiteindelijk sta je nog elke ravioli met de hand af te werken, omdat ze gewoon niet goed dichtgaan als er ook maar een piepklein beetje vulling tussen de rand komt.... dus bereid je voor op hoe dan ook heel erg veel werk :)

Mijn favoriet: ricotta en spinazie vulling, en dan serveren met salieboter.
Goddelijk!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, een pastaroller heb ik ook en die vind ik dan weer onmisbaar....

Ik vouw en rol het deeg talloze keren door de machine (dubbelvouwen, uitrollen, dubbelvouwen, uitrollen,...... x100) , dan wordt het pas goed elastisch.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
wat ik doe: goed kneden en uitrollen met een dunne deegroller (oklava).
if we all light up, we can scare away the dark...
als je pastadeeg met deegroller mm of 3 maakt kun je er rondjes uitsteken... dan bolletje vulling in het midden van een rondje doen. Nu komt de beste ravioli-tip ever!: Als je dan opgeklopt ei langs de rand van het rondje doet en er een ander rondje oplegt kan de vulling er nooit uit gaan lekken. Wel zorgen dat er geen lucht meer inzit.
Vulling van paddestoelen, ui, knoflook, italiaanse kruiden, room en gemalen kipfilet is goddelijk (stolt door de kip als je het kookt).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Alle hulpmiddelen helpen dus niet als ik het hoor, gewoon zelf uitsteken misschien nog het beste ... heb dresseerringen die wel zouden kunnen dienen! En het opgeklopte ei natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tweede en heb meestal halverwege al spijt dat ik eraan begonnen ben.

Wist je trouwens dat je sinds kort ook amazon.nl hebt?
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
23-03-2020 00:12
Ik heb de tweede en heb meestal halverwege al spijt dat ik eraan begonnen ben.

Wist je trouwens dat je sinds kort ook amazon.nl hebt?
Ja! Echter vaak duurder dan Amazon de ...
Alle reacties Link kopieren
Ik kneed met de hand, rol het uit en steek met een glas rondjes....die vul ik en vouw ze dicht.... Heb je geen dure machines voor nodig!
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
23-03-2020 07:31
Ik kneed met de hand, rol het uit en steek met een glas rondjes....die vul ik en vouw ze dicht.... Heb je geen dure machines voor nodig!
Mijn pasta machine komt van de Aldi voor €15.. toch wel een aanwinst hoor, voor dat geld! :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
23-03-2020 07:41
Mijn pasta machine komt van de Aldi voor €15.. toch wel een aanwinst hoor, voor dat geld! :)
Ik heb het ooit geprobeerd bij mijn ouders met een duurdere machine maar vond het lastig hoor ... Dun en mooie rechthoek zonder gaten kwam er toch niet snel uit ...
Alle reacties Link kopieren
Een pastamachine is voor mij onmisbaar om het deeg goed dun te krijgen. Je moet er bijna doorheen kunnen kijken, anders krijg ik dikke randen na het koken.

Voor het uitsteken gebruik ik een simpele ronde kookring.

En vulling: rode puntpaprika’s grillen in de oven, pellen en mengen met ricotta (staafmixer); en de andere helft van de ravioli vulling van doperwten en ricotta; salieboter saus en wat grof geraspte oude kaas! Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Jamie-Lee schreef:
23-03-2020 08:32
Een pastamachine is voor mij onmisbaar om het deeg goed dun te krijgen. Je moet er bijna doorheen kunnen kijken, anders krijg ik dikke randen na het koken.

Voor het uitsteken gebruik ik een simpele ronde kookring.

En vulling: rode puntpaprika’s grillen in de oven, pellen en mengen met ricotta (staafmixer); en de andere helft van de ravioli vulling van doperwten en ricotta; salieboter saus en wat grof geraspte oude kaas! Nu al zin in!
Klinkt heerlijk die vulling!
Leg je dan 2 rondjes op elkaar of vouw je 1 rondje toe tot halfmaantje zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
23-03-2020 08:56
Klinkt heerlijk die vulling!
Leg je dan 2 rondjes op elkaar of vouw je 1 rondje toe tot halfmaantje zeg maar?
Ik doe twee rondjes op elkaar. Smeer de buitenrand van één rondje in met geklopt ei en dan kan je de andere (waar geen ei op zit) er zo opdrukken. Goed aandrukken en dan blijft het plakken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven