Monchoutaart; hoelang opstijven?.

27-03-2020 19:46 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dag 10 (of 12, ik weet het niet meer) is aangebroken. Ik ga dus bakken, want ja, je moet wat. Nou ik dacht ik ga monchoutaart maken, kun je gewoon lekker in de koelkast doen. Nu is het zo;

Uiteraard heb ik het pak van dokter oetker gekocht want zonder pak lukt het me niet. Nu heb ik 2 pakken gekocht want ik dacht; is leuk zo'n dubbele taart. Dus alles heb ik bij elkaar geflikkerd, en dan het recept gevolgd (wel alles dubbel) dus helemaal prima, goed beslag ook, lekkere dikke bodem... Nu mijn vraag; hoelang moet dat ding opstijven? 2 uur? Of 4 uur, want het is een dikke? 2 uur staat op het pak.

en hoe weet je of die stijf genoeg is?
Voor de zekerheid gewoon 4 uur.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
27-03-2020 19:47
Voor de zekerheid gewoon 4 uur.
Dit. Te lang kan geen kwaad, te kort wel. Je kunt 'm ook gewoon een nachtje op laten stijven!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vandaag ook gemaakt, maar dan een enkele. Als ik die taart maak, doe ik dat meestal een dag van te voren. Ik laat hem dus een hele nacht opstijven.
Alle reacties Link kopieren
Na drie uur zou je even kunnen kijken.
Ik maak dat soort dingen vaak van te voren, dus dan gaat het een nacht de koelkast in zeg maar. Ik weet niet wanneer je hem wilt eten.

Als je hem boven je hoofd houd en er valt niets uit, dan is hij klaar. Grapje!!
Alle reacties Link kopieren
oke nu is wel het probleem; ik wil hem dus eigenlijk binnen nu en 1 uur wel opeten.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
27-03-2020 19:54
oke nu is wel het probleem; ik wil hem dus eigenlijk binnen nu en 1 uur wel opeten.
En je hebt 'm nog niet gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
O bah met een pak...echt? Wil je een recept zonder pak die wel lukt en echt veeeel lekkerder is?
Karl_Marx schreef:
27-03-2020 19:54
oke nu is wel het probleem; ik wil hem dus eigenlijk binnen nu en 1 uur wel opeten.
dan serveer je er voor de zekerheid een rietje bij
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
27-03-2020 19:54
oke nu is wel het probleem; ik wil hem dus eigenlijk binnen nu en 1 uur wel opeten.
Helemaal? Dat vind ik een prestatie!

Hoe lang geleden heb je die taart gemaakt?
Vlaginvaas schreef:
27-03-2020 19:55
O bah met een pak...echt? Wil je een recept zonder pak die wel lukt en echt veeeel lekkerder is?
ja dat is zo veel lekkerder. niet van die zoete meuk
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
27-03-2020 19:54
oke nu is wel het probleem; ik wil hem dus eigenlijk binnen nu en 1 uur wel opeten.
Alles los in je mond schuiven dan, zit niks anders op.

Maar hoezo lukt zonder niet? Dr Oetker is een belediging voor alle taarten :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Promethium schreef:
27-03-2020 19:54
En je hebt 'm nog niet gemaakt?
jawel, om half 7 zat ie in de koelkast
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
27-03-2020 19:55
O bah met een pak...echt? Wil je een recept zonder pak die wel lukt en echt veeeel lekkerder is?
nee, dit volstaat
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
27-03-2020 19:56
Alles los in je mond schuiven dan, zit niks anders op.

Maar hoezo lukt zonder niet? Dr Oetker is een belediging voor alle taarten :mrgreen:
omdat ik een semi gemaksmens bent die dus geen kant en klare gaat kopen maar ook niet de moeite neemt om het zelf uit te vogelen dus daarom voor de tussenweg gaat met een pak
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
27-03-2020 19:54
oke nu is wel het probleem; ik wil hem dus eigenlijk binnen nu en 1 uur wel opeten.
Ik zou de stappen in de bakvorm doen en opstijven gewoon skippen in jouw geval. Het is niet dat het nog gaar moet worden ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
27-03-2020 19:57
nee, dit volstaat
:thumbsup:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vlaginvaas schreef:
27-03-2020 19:55
O bah met een pak...echt? Wil je een recept zonder pak die wel lukt en echt veeeel lekkerder is?
Ik wel. Maar dan moet ie wel écht lukken voor een leek.

En wat kun je gebruiken ipv Monchou, want in België (buiten AH) vind ik dus geen Monchou.
dit is geen bakken
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
27-03-2020 19:55
O bah met een pak...echt? Wil je een recept zonder pak die wel lukt en echt veeeel lekkerder is?

Ik wil dat recept wel! :kwijl:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu gewoon even schudden met die bakvorm. Als het nog erg drilt (zoals drilpudding), dan moet je nog even geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geniet er lekker van! Zoveel mensen zoveel smaken tenslotte
Alle reacties Link kopieren
niloe schreef:
27-03-2020 20:12
Ik wel. Maar dan moet ie wel écht lukken voor een leek.

En wat kun je gebruiken ipv Monchou, want in België (buiten AH) vind ik dus geen Monchou.
Roomkaas, naturel. Als er vocht op ligt, even dat vocht eraf deppen.
niloe schreef:
27-03-2020 20:12
Ik wel. Maar dan moet ie wel écht lukken voor een leek.

En wat kun je gebruiken ipv Monchou, want in België (buiten AH) vind ik dus geen Monchou.
monchou is prima, het is niet moeilijk
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
27-03-2020 20:12
Ik zou nu gewoon even schudden met die bakvorm. Als het nog erg drilt (zoals drilpudding), dan moet je nog even geduld hebben.
Drillende monchou? O_O
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven