Eten met Pasen

07-04-2020 21:10 46 berichten
Wat wordt er gegeten dit jaar met de Paasdagen? Gaat de barbecue aan vanwege het mooie weer, ga je een brunch verzorgen voor je huisgenoten of laat je ontbijt op bed brengen?

Stel hier je vragen over recepten, deel je tips voor beproefde heerlijkheden en vertel wat je plannen zijn. Een beetje gezelligheid in ongezellige corona-tijden :).
Barbecue aan? Meid heb je de weersvoorspellingen niet gezien? Het wordt zondag natuurlijk weer kutweer.
Alle reacties Link kopieren
een broodje pindakaas met pindakaas denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog niet over nagedacht..
Alle reacties Link kopieren
Gourmetten, op verzoek van pubers
Ik overweeg een frisse citroen-maanzaadcake te bakken: https://deliciousmagazine.nl/site/recep ... asglazuur/

De frisheid kan hopelijk een beetje op tegen al die paaseitjes die er vast ook gesnoept gaan worden.
Gatekeeper* schreef:
07-04-2020 21:11
Barbecue aan? Meid heb je de weersvoorspellingen niet gezien? Het wordt zondag natuurlijk weer kutweer.
Ha nee, ik had de zon van vanmiddag nog in m'n hoofd... :-D . Eén zonnige middag maakt nog geen lente of zoiets, dat blijkt wel weer.
Wij zijn niet van die uitbundige paasvierders. Lekkere brunch / lunch met broodjes, eieren, chocolade eitjes voor kind ( is de bedoeling) en dat is het wel.
@voornu: maak je dan nog speciale broodjes?

Ik zoek nog inspiratie voor leuke sandwiches. Liefst vegetarisch, maar hoeft niet per se. Ik maak eigenlijk nooit sandwiches (je weet wel, met meerdere laagjes en mooi gesneden enzo) maar dat leek me nou juist leuk voor de afwisseling. En ik heb toch tijd genoeg, want we mogen nergens heen.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt met lekker broodjes
Wat 's morgens niet op komt eten we eventueel tussen de middag
Eerste paasdag gourmetten, willen de kinderen graag.
En 2e paasdag frietjes met sla en iets vlees of snack
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Het is zondag?

Boterham met choco.


En da's nog vegetarisch ook, Teigera :-).
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
07-04-2020 21:17
@voornu: maak je dan nog speciale broodjes?

Ik zoek nog inspiratie voor leuke sandwiches. Liefst vegetarisch, maar hoeft niet per se. Ik maak eigenlijk nooit sandwiches (je weet wel, met meerdere laagjes en mooi gesneden enzo) maar dat leek me nou juist leuk voor de afwisseling. En ik heb toch tijd genoeg, want we mogen nergens heen.
Dit is zo'n lekker recept voor een vega club sandwich! En zelf rooster ik de boterhammen nog, dat doen ze in het recept niet.
https://www.culy.nl/recepten/vega-club- ... ecannoten/
mondaymornings wijzigde dit bericht op 07-04-2020 21:22
6.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gok maandag Asperges
@marnamai: thanks :)

@lilalinda: heerlijk, asperges. Helaas gaat man daar helemaal niet blij van worden.

@mondaymornings: dat ziet er lekker uit! Goede optie, dankjewel.
Zondag na de tv-eredienst: boterkoeken en broodpudding van de bakker. Scrambled tofu erbij allicht. En paaseieren van de bakkerij/chocolatier. ‘s Avonds verse frietjes met vis (garnalen of mosselen waarschijnlijk) en iets vegan (ga morgen eens in de supermarkt kijken). Maandag maken we waarschijnlijk zelf shoarma/pita. En dan eten we waarschijnlijk ook chips of aardbeien met ijs.

We hebben er 40 dagen op gewacht en heb er al een tijdje zin in :)
Teigera schreef:
07-04-2020 21:17
@voornu: maak je dan nog speciale broodjes?

Ik zoek nog inspiratie voor leuke sandwiches. Liefst vegetarisch, maar hoeft niet per se. Ik maak eigenlijk nooit sandwiches (je weet wel, met meerdere laagjes en mooi gesneden enzo) maar dat leek me nou juist leuk voor de afwisseling. En ik heb toch tijd genoeg, want we mogen nergens heen.

Eiersalade en gebakken omelet met spinazieblad.

Pompoenhumus, avocado, sla/spinazie
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
07-04-2020 21:11
een broodje pindakaas met pindakaas denk ik?

Hmmm.. lekker
Alle reacties Link kopieren
We hebben een jarige zondag, dus die kiest. Ze twijfelt nog tussen knoflooktomaten met geitenkaas en enchilada's.

Verder die dag een traditioneel paasontbijt met stol, eieren, matzes, afbakbroodjes en paaseitjes. Daarna taart en paaseitjes, borrelplankje en paaseitjes. En paaseitjes waarschijnlijk.

Maandag doen we denk ik makkelijk. Een boterham met pindakaas klinkt wel goed. En paaseitjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist, in het kader van de lokale horeca en overige ondernemers voor eerste paasdag een vlees/vis borrelplank, een kaasplank en heerlijk brood besteld. Tweede paasdag worden het leftovers met een pastinaaksoepje.
yette schreef:
07-04-2020 22:21
We hebben een jarige zondag, dus die kiest. Ze twijfelt nog tussen knoflooktomaten met geitenkaas en enchilada's.

Verder die dag een traditioneel paasontbijt met stol, eieren, matzes, afbakbroodjes en paaseitjes. Daarna taart en paaseitjes, borrelplankje en paaseitjes. En paaseitjes waarschijnlijk.

Maandag doen we denk ik makkelijk. Een boterham met pindakaas klinkt wel goed. En paaseitjes.
Knoflooktomaten met geitenkaas, vertel! Klinkt verrukkelijk!
Teigera schreef:
07-04-2020 21:13
Ik overweeg een frisse citroen-maanzaadcake te bakken: https://deliciousmagazine.nl/site/recep ... asglazuur/

De frisheid kan hopelijk een beetje op tegen al die paaseitjes die er vast ook gesnoept gaan worden.
Die is lekker!
Andersom schreef:
07-04-2020 21:40
Eiersalade en gebakken omelet met spinazieblad.

Pompoenhumus, avocado, sla/spinazie
Dat klinkt ook lekker! Vooral pompoenhumus. Met pompoenpitjes erbij voor de crunch.
Ik was al van plan om kruidige omeletrolletjes te maken, met roomkaas en gerookte zalm. Dus omelet ook op brood is niet zo slim dan, maar humus wordt hier in huis altijd graag gegeten.
Ontbijt/lunch= brunch met afbakbroodjes vorm paashaas. Suikerbrood. Krentenwegge. Bolussen. Zoute roomboter. Filet americain. Philadelphia roomkaas met bieslook of de Jumbo kruidenkaas van La Place. Tweetal toastsalades voor op brood. Rosbief. Oude kaas.
Scones/kwark inplaats van clotted cream/jam.
Jus d’orange, koffie/cappuccino, chocomelk van Tony Chocolonely.

Avond wat tapashappen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-04-2020 22:29
Knoflooktomaten met geitenkaas, vertel! Klinkt verrukkelijk!
In een keukenmachine veel knoflook hakken (minstens 1 flinke teen pp). Zachte geitenkaas (of een mengsel van harde geitenkaas en roomkaas) erbij mengen en tot slot een handje basilicum toevoegen en nog ietwat fijnhakken.
Een ovenschaal bedekken met plakjes bacon. Tomaten uithollen of halveren en uithollen (afhankelijk van het formaat) en naast elkaar op de bacon in de ovenschaal zetten. Tomaten vullen met het kaasmengsel.

Zo'n 20-25 minuten bakken op 180°C tot het er goudbruin uit ziet.

Serveren met pasta met wat olie.
yette schreef:
07-04-2020 22:42
In een keukenmachine veel knoflook hakken (minstens 1 flinke teen pp). Zachte geitenkaas (of een mengsel van harde geitenkaas en roomkaas) erbij mengen en tot slot een handje basilicum toevoegen en nog ietwat fijnhakken.
Een ovenschaal bedekken met plakjes bacon. Tomaten uithollen of halveren en uithollen (afhankelijk van het formaat) en naast elkaar op de bacon in de ovenschaal zetten. Tomaten vullen met het kaasmengsel.

Zo'n 20-25 minuten bakken op 180°C tot het er goudbruin uit ziet.

Serveren met pasta met wat olie.
Hmmmmmm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven