Heel Viva Bakt

23-04-2020 16:46 208 berichten
Alle bakkers verzamelen!!

Deel in dit topic je laatste of toekomstige bakavonturen, je favoriete recepten, leuke baksites en handigste tips&tricks. Ook vragen over technieken, materialen en ingrediënten kunnen gesteld worden.

Ben je semiprofessioneel thuisbakker of enthousiaste amateur, hou je van zoet of hartig, maak je de meest ingewikkelde creaties from scratch of gebruik je liever een makkelijke k&k mix, iedereen is welkom om mee te kletsen :biggrin:
Oh leuk! Ik doe lekker mee :) . Ik bak slechts nog sporadisch, maar vind het erg leuk.

https://f.jwwb.nl/public/x/u/a/temp-jlh ... 00627.jpeg
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 23-04-2020 17:00
71.56% gewijzigd
TO trapt af: afgelopen weekend een Confetti cake gebakken, omdat ze zo lekker vrolijk zijn. dit recept gebruikt https://sugarspunrun.com/funfetti-cake-scratch/, alleen de helft gemaakt en in 2x 15cm pannen gebakken. Ook niet de frosting uit het recept gemaakt, had zin iets frissers en dus Cream Cheese frosting gebruikt.
Was heerlijk, cake was luchtig en moist (smerig woord vind ik dat eigenlijk, hou me aanbevolen voor een betere beschrijving), frosting combineerde er goed bij. Werd ook erg goed ontvangen door man en collega's.

Ook nog een Peanut Butter sheetcake gemaakt (https://thepioneerwoman.com/cooking/pea ... ate-icing/), deze behoort inmiddels tot mijn vaste repertoire . Hij is supersimpel te maken en erg lekker, wel een tikje aan de zoete kant maar daar hou ik wel van.
anoniem_648e24ae6e83b wijzigde dit bericht op 23-04-2020 19:28
0.19% gewijzigd
Ik vind bakken en koken leuk. Bak alleen veel te weinig.
Tijd terug een taart gemaakt met daartussen zelfgemaakte kersenjam en slagroom.

Verder gebruik ik cakemeel uit een pak, ik vind dat lekker. Voor een gewone cake te maken.

Binnenkort ga ik monchoutaart maken met kersenvulling die ik ook zelf maak.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 23-04-2020 16:57
5.86% gewijzigd
Mijn favoriete hartige taart!

Zwitserse soufflé:

Nodig: springvorm 24 cm

Ingredienten voor het deeg:
90 gram tarwebloem
65 gram havermoutvlokken
110 gram roomboter
1 ei
1/4 theelepel zout

Ingredienten voor de vulling:
3 eieren
175-200 gram geraspte oude kaas
45 gram havermoutvlokken
150 gram dikke griekse yoghurt
75 gram ongezouten pecan noten
8 puntpaprika's

Bereiding topping:
grill de pecan noten in zo'n 8 minuten knapperig en laat afkoelen
snij de puntpaprika's in de lengte door, ontdoe ze van de zaadjes en grill ze om en om zacht en laat afkoelen zodat je de velletjes kunt verwijderen

Bereiding bodem:
Beboter de springvorm en strooi er wat bloem over
Doe in een kom de bloem, havermout het losgeklopte ei, het zout en de boter (die je al zacht hebt laten worden)
Meng dit met deeghaken tot een samenhangend deeg.
Druk dit gelijkmatig op de bodem en langs de zijwand van de vorm.
Zet de vorm ongeveer een uur in de koelkast. 
Verwarm de oven voor op 205 graden (heteluchtoven, bij gasoven naar boven bijstellen)
Bak de vorm in 25 minuten af. 

Bereiding vulling:
Splits de eieren
Meng de kaas, havermout, yoghurt en de eidooiers door elkaar.
Voeg hier ook al een deel van de gecrushte pecan noten aan toe. 
Klop de 3 eiwitten stijf en spatel deze op het laatst door de massa. 
Doe het mengsel in de afgekoelde vorm en garneer met de rest van de nootjes en de gegrillde paprika stukjes. 
Afbakken op dezelfde temperatuur voor ca. 35-40 minuten. 

* Als topping kun je ook tomaat en ui gebruiken of asperges met warmgerookte zalm
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!! Ik lees en doe ook mee (maar nu even niet want op mijn werk)
Kokoro schreef:
23-04-2020 16:54
Oh leuk! Ik doe lekker mee :) .
Ik was al te laat om af te trappen 😁

Er is trouwens een nieuw seizoen Nailed It!, heerlijk programma, krijg er altijd zin van om te bakken (maar dan wel zonder de tijdsdruk)
Jaaa, Nailed it is fantastisch!
Quiche met paddenstoelen, spekreepjes en tijm. Simpel, maar zeer geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Moist = smeuïg?
Of vind je dat ook een stom woord.

Ik hou ook van bakken maar ik ben aan de lijn en heb te weinig mensen om de baksels mee te delen momenteel. Misschien moet ik op zoek naar baksels die goed ingevroren kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee!
Leuk topic! Ik ben niet zo'n enorme keukenprinses maar ik begin nu wat meer te experimenteren. Laatst heb ik een bananenbrood gemaakt, dat was super lekker!!

Ik zou de volgende keer graag een gezond bananenbrood maken wat je echt als gezond tussendoortje kan eten. Ik kan er wel recepten voor vinden, maar misschien heeft iemand hier ervaring/de gouden tip?
Ik ben nu fan van simpele zandkoekjes, omdat ik geen eieren heb en ik daar niet voor naar de winkel wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou vooral van baksels (en cakebeslag) opeten. Heb mezelf getrakteerd op een vorm van Nordic ware dus ik heb weer een excuus om te bakken.
huisduif schreef:
23-04-2020 17:33
Ik hou vooral van baksels (en cakebeslag) opeten. Heb mezelf getrakteerd op een vorm van Nordic ware dus ik heb weer een excuus om te bakken.
Leuk. Welke?
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
23-04-2020 17:34
Leuk. Welke?
Afbeelding
Afbeelding
huisduif wijzigde dit bericht op 23-04-2020 17:44
49.29% gewijzigd
huisduif schreef:
23-04-2020 17:41
Afbeelding
Oh, mooie! Veel plezier ermee en smakelijk :)
Oh Kokoro, die taart, prachtig!

Recept voor hartige taart klinkt goed Redbull, ik ga hem denk ik wel een keer uitproberen 😋

Elfje, gebruik je cakemix of cakemeel? Stiekem vind ik cake met jam en slagroom 1 van de lekkerste dingen die er zijn...

Vlavi, ik ben slecht in gezond bakken, maar op Amy's Healthy Baking vind je wellicht wat je zoekt.

Huisduif, dat is de fleur de lis als ik me niet vergis, ik heb hem ook! Hij is heel fijn!
anoniem_648e24ae6e83b wijzigde dit bericht op 23-04-2020 19:28
Reden: Verkeerde site genoemd...
2.00% gewijzigd
HennieHen schreef:
23-04-2020 17:21
Moist = smeuïg?
Of vind je dat ook een stom woord.

Ik hou ook van bakken maar ik ben aan de lijn en heb te weinig mensen om de baksels mee te delen momenteel. Misschien moet ik op zoek naar baksels die goed ingevroren kunnen worden.
Ik heb een frambozencheesecakebrownie recept dat zich hier uitstekend voor leent. Invriezen is mijn manier om te voorkomen dat ik de hele brownie in 1x naar binnen werk. Hapje voor hapje haha. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.
Ik heb thuis nog royal icing liggen en mijn volgende project wordt koekjes denk ik.

Wel om uit te delen want ook ik ben aan de lijn en dat wordt steeds moeilijker naarmate mijn doel nadert :hihi: .
Astoria schreef:
23-04-2020 17:52


Elfje, gebruik je cakemix of cakemeel? Stiekem vind ik cake met ham en slagroom 1 van de lekkerste dingen die er zijn...

Boerencake mix, gebruik ik. Maar niet voor die cake taart met jam.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
23-04-2020 17:55
Ik heb een frambozencheesecakebrownie recept dat zich hier uitstekend voor leent. Invriezen is mijn manier om te voorkomen dat ik de hele brownie in 1x naar binnen werk. Hapje voor hapje haha. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.
Ja!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn favoriete topic gevonden :cheer:
Hier bakken we af en toe in het weekend scones. Verder nog niets maar dat gaat zeker komen met al die lekkere recepten hier!
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Dreamchild schreef:
23-04-2020 18:09
Ik heb mijn favoriete topic gevonden :cheer:
Hier bakken we af en toe in het weekend scones. Verder nog niets maar dat gaat zeker komen met al die lekkere recepten hier!
Ik :heart: scones.
HennieHen schreef:
23-04-2020 18:07
Ja!!!
Hier in het topic dan graag, je hebt nooit genoeg lekkere recepten!
De meeste dingen kun je wel invriezen HennieHen, ook deeg zodat je het vers af kan bakken. Deed ik vaak met muffins, dan deed ik ze met bakplaat en papiertjes en al in de vriezer, en na een uurtje in diepvrieszakken. Dan gewoon bevroren op de aangegeven temperatuur in de oven. Hebben ze meestal 5 tot 10 minuten langer nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven