Kha eten is top, maar ik mis de 'bite'

25-04-2020 08:44 19 berichten
De corona kilo's vlogen er aan, dus ik ben weer overgestapt op koolhydraatarm eten. Het werkt, ik val al weer af. Ik heb het vaker gedaan dus ik heb geen moeite met het maken van een gezond afwisselend dieet, maar wat ik echt mis zijn gerechten waar je echt op kan kauwen, zoals brood crackers chips koekjes :$ .
Ik eet nu veel groenten ei vlees, maar het enige wat 'kauwt' is rauwkost en noten.
Wie heeft er nog ideeën voor me, voor dingen die ik kan eten die kha zijn en toch een 'bite' hebben?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op kha sites zoals sweetashoney bijv. Daar maak je ook koolhydraatarme koekjes, pannenkoeken, crackers enz
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht wel eens cheesepops als ik zin had in iets chips-achtigs. Jumbo verkoopt ze.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
er zijn genoeg andere opties voor een bite, denk aan nootjes, KHA crackers, ongekookte groente
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heel het internet staat vol met kha recepten voor brood, crackers ed.
Maak lijnzaadmeelcrackers, lijnzaadmeel, water, beetje zout mengen met water, uitrollen tussen bakpapier dun uitrollen en even in de oven afbakken. Eventueel wat pitten en zaden en parmezaanse kaas erover strooien.
Alle reacties Link kopieren
Via Novashops kun je koolhydraatarm brood en crackers bestellen en die zijn écht lekker. Ik snap het ook niet, haha.
Ik heb nu net crackers gemaakt van rookkaas. Lijnzaad crackers was ik vergeten, die ga ik eens proberen te maken!
Nog meer ideeën?
Alle reacties Link kopieren
The new food, koolhydraatarmerecepten en Oanhs kitchen staan vol met recepten. Voor allerlei soorten eten.
himalaya wijzigde dit bericht op 25-04-2020 09:48
0.94% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks deze weer maken
https://www.oanhskitchen.nl/koolhydraat ... erkoekjes/

En deze staan ook nog een keer in de planning

https://sugarfreelondoner.com/keto-low- ... uten-free/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak crackers van amandelmeel met lijnzaad.
Kun je gewoon in de magnetron, is supersnel klaar.
(50 gr amandelmeel, 30 gr. lijnzaad, 2 eitjes, beetje zout.)
Gewoon een mixje maken, uitsmeren op bakpapier en een minuutje of 8 in de magnetron. Wel bijblijven, want de ene magnetron is de andere niet.
Kun je ook goed invriezen trouwens, als je een keer een voorraadje wilt maken.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe pak ik beef jerkey voor wat boter, gooi ik twee plakjes cheddar met paprikapoederin de magnetron voor een soort cheesepops of als ik tijd en zin heb maak ik kaasstengels van amandelmeel en mozzarella.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Deze crackers maak ik soms:

https://www.dietdoctor.com/recipes/low- ... crispbread
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zoals al eerder gezegd, je kunt broodjes en crackers maken van amandelmeel en je kunt toch ook zelf groente chips maken?
Gewoon in de oven, lekker crunchy.
Alle reacties Link kopieren
En het KHA brood van bijv de AH? Ik weet echt niks van dit soort diëten hoor, dus geen idee of jij dit "mag" eten, maar ik eet dit brood zelf (want dat je niet te veel kh moet binnen krijgen, maar brood wel gewoon lekker is, snap ik dan weer wel ;) )
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-04-2020 10:23
En het KHA brood van bijv de AH? Ik weet echt niks van dit soort diëten hoor, dus geen idee of jij dit "mag" eten, maar ik eet dit brood zelf (want dat je niet te veel kh moet binnen krijgen, maar brood wel gewoon lekker is, snap ik dan weer wel ;) )
Die is nog best hoog in koolhydraten maar mixen van bv Adams brot of proteïnebrood van Jip en jij is wel laag in kh .
Ik heb weer inspiratie! Wat is het Viva forum toch fijn af en toe. Hartelijk dank!
cowandchicken schreef:
25-04-2020 09:35
Ik maak vaak crackers van amandelmeel met lijnzaad.
Kun je gewoon in de magnetron, is supersnel klaar.
(50 gr amandelmeel, 30 gr. lijnzaad, 2 eitjes, beetje zout.)
Gewoon een mixje maken, uitsmeren op bakpapier en een minuutje of 8 in de magnetron. Wel bijblijven, want de ene magnetron is de andere niet.
Kun je ook goed invriezen trouwens, als je een keer een voorraadje wilt maken.
Deze zijn echt mijn favoriet nu.
Lekker, makkelijk, betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Op welke stand doe je de magnetron?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
4 minuten op 800watt, dan even eruit halen om te snijden, dan 4 minuten op 1000watt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven