Pizzarette, ervaringen?

12-05-2020 09:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Voor moederdag kreeg ik een pizzarette. Vind ik een leuk kado, maar ben zelf geen pizza-eter. In studententijd wel eens zo'n diepvriespizza in de oven gegooid maar verder eigenlijk niet. Wel ooit op vakantie in Italië een mega lekkere pizza gegeten met een heerlijke bodem, niet zo'n taai stuk brood of zo'n knetterharde verbrande korst, maar precies goed en ook alles erop smaakte heerlijk! Was iets met meerdere kazen en groenten.

Nu mijn vraag:
Wie heeft tips? Welk deeg gebruik je het best, welke saus, welke soorten kaas of vlees/vis... iemand lekkere ideetjes???
Alle reacties Link kopieren
Tvp, ik overweeg er 1. Lijkt me erg gezellig zo een ding
Toevallig heb ik dit weekend voor het eerst pizarette gedaan, vond het erg leuk.

Bij AH hebben ze van die kant en klare mini pizza bodems, heel makkelijk. Verder kun je natuurlijk naar harte lust experimenteren met allerlei toppings zoals diverse soorten kaas, groentes, vlees en pesto. Juist omdat je kleine pizza's maakt kun je veel variatie aanbrengen.

Met verse ingredienten is sowieso altijd al lekkerder dan diepvries ;-)
Zelf deeg maken. Heel eenvoudig en snel te maken.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
12-05-2020 10:19
Zelf deeg maken. Heel eenvoudig en snel te maken.
Ik heb dat een keer gedaan voor in de oven, was erg lekker. Nadeel het plakt zo onwijs. Is daar een tip voor?
Alle reacties Link kopieren
Mini pizza's uit de diepvries en zelf heerlijk beleggen. Echt comfortfood.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gedaan en vond het gezellig en lekker maar zelf aanschaffen twijfel ik over ivm de ruimte die het inneemt.

We hebben een 90cm oven en daar maak ik altijd op de plaat pizza van twee kant en klare verse pizzabodems van AH.

Een pizza kan je alles opgooien wat je lekker vindt dus ik zou zeggen: experimenteer eens ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
12-05-2020 10:21
Ik heb dat een keer gedaan voor in de oven, was erg lekker. Nadeel het plakt zo onwijs. Is daar een tip voor?
Iets meer bloem gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m weggedaan, het duurt redelijk lang voor het klaar is en voordat je genoeg hebt gegeten is de lol eraf. Soort Hap Slik Weg en dan weer wachten :P De eerste 3x vonden de kids het leuk maar nu maken we liever zelf grote pizza’s en dan gewoon in de oven.
Alle reacties Link kopieren
En om antwoord te geven. Heb het wel eens bij iemand gedaan. vind principe leuk. Je kunt qua deeg prima zorgen dat mensen zelf hun bodempje nog even uitrollen. Zelf deeg maken stukken lekkerder. Experimenteer met verschillende soorten beleg en denk ook eens aan bijv eauwe ham met peer en blauwe kaas (internet kan je inspiratie geven). Je moet principe beetje vergelijken met gourmetten. Je hebt de tjjd om te eten en tr kletsen.
little_angel89 schreef:
12-05-2020 10:21
Ik heb dat een keer gedaan voor in de oven, was erg lekker. Nadeel het plakt zo onwijs. Is daar een tip voor?
Meer bloem als het plakt!
Alle reacties Link kopieren
Selma.Duim schreef:
12-05-2020 10:35
Ik heb m weggedaan, het duurt redelijk lang voor het klaar is en voordat je genoeg hebt gegeten is de lol eraf. Soort Hap Slik Weg en dan weer wachten :P De eerste 3x vonden de kids het leuk maar nu maken we liever zelf grote pizza’s en dan gewoon in de oven.
Precies dit, het duurt een eeuwigheid. We zetten hem nog wel eens (1x per jaar) naast het gourmetstel. Kun je terwijl je wacht toch dooreten ;-)
Alle reacties Link kopieren
En qua beleg ben ik van de variant hoe meer hoe beter, dus het liefst én champignons, én ananas, én ham, én salami, én paprika, én ui, én.... én..... én.....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Haha, lang wachten is aan manlief hier ook niet besteed, zal wat tapasachtige bijgerechtjes op tafel zetten om het wachten te veraangenamen :-)
Ik verwacht dat de kindjes het erg leuk gaan vinden en zulke dingen doe je ook niet elke maand. Hij zal vast achter in de berging belanden en tegen de tijd dat ik die weer eens uitruim bedenk je dan dat dat ook weer een keer gezellig is (hoop ik)
Met gewoon deeg duurt het wat langer. Als we het met de kinderen doen neem Ik pitabroodjes die ik open snij zodat je 2 platte delen hebt.

We gebruiken tomatensaus, pizzakruiden, kaas morzerella, chamignons, paprika, gehakt, ui, ham, annanas, tomaat. Eigenlijk kun je er alles op doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem onwijs onhandig (duurde lang, resultaat uit de oven is beter) en heb hem na 1 keer gebruiken op marktplaats gezet. Was wel snel verkocht.
Selma.Duim schreef:
12-05-2020 10:35
Ik heb m weggedaan, het duurt redelijk lang voor het klaar is en voordat je genoeg hebt gegeten is de lol eraf. Soort Hap Slik Weg en dan weer wachten :P De eerste 3x vonden de kids het leuk maar nu maken we liever zelf grote pizza’s en dan gewoon in de oven.
Dit. Wij hebben er ook een maar het duurt veel te lang voordat je pizza een beetje gaar is en echt lekker wordt het ook niet, toch niet heet genoeg. Ik vind een diepvriespizza uit de oven echt lekkerder, makkelijker en sneller.
Alle reacties Link kopieren
Goed kado als je geen pizza-eter bent :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed wat een pizzarette is, mar verdiep je eens in zuurdesem. Daarmee kan je de lekkerste pizzabodem, brood (waarschijnlijk ook in je pizzarette) en tal van andere dingen maken.
Alle reacties Link kopieren
bij ons heeft het het gourmetstel vervangen, Echt lekker, zelf pizza's knutselen. Terwijl de ene pizza in de oven staat, maak je zelf de volgende pizza. De pizza's zijn binnen 10 minuten klaar.
Wij maken soms de bodems zelf maar dat is toch nog wel een werkje. Makkelijker en net zo lekker zijn pitabroodjes die je door de helft snijdt.
De saus kun je zelf maken maar je kunt daar ook potjes voor gebruiken bijvoorbeeld bertolli tomatensaus met basilicum.
voor beleg kun je kiezen wat je bij een pizzeria ook op een pizza kan doen. Extra dingen zoals pesto, crème fraiche, rucola (achter af er op doen) maken het af.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Bubbel° schreef:
12-05-2020 11:21
Goed kado als je geen pizza-eter bent :proud:
Nou dit.
Alle reacties Link kopieren
Ooit aangeschaft tweedehands voor een kinderfeestje. Toen in combinatie met gourmetten
Ik vind het wel leuk vooral omdat je huis zo gaat stinken van gourmetten
Ik koop wel kant en klaar pizzabodems en daar zit al bakpapier onder en een potje saus bij
Haal het bakpapier er pas af als je ze uit de oven haalt

Kids hier vinden het ook leuk maar zijn al allemaal boven de acht en hebben geduld en kletsen gezellig. Dat moet je wel hebben inderdaad maar dat vind ik ook leuker. Bij gourmetten heb je altijd mensen die er de eerste ronde heel veel opknallen en heel snel klaar zijn met eten dat gaat hier niet bij. Juist fijn
Wij hebben er ook 1 en hoewel ik hem niet vaak gebruik vind ik het wel erg leuk. Geen topkwaliteit pizza's die eruit komen, maar wel goed voor een gezellige avond. We doen het weleens als er vrienden komen en ik geen tijd heb om uitgebreid te koken, dan kun je heel de avond aan tafel blijven zitten.

Deeg maken doe ik zelf, maar je kunt ook zo'n pak van Koopmans gebruiken. Als het goed is zit er een uitstekertje bij voor de juiste maat. Ik gebruik goede tomaten uit blik (Marzano of pizzasaus van Mutti) en een paar soorten kaas, verder kun je er alles bijzetten wat je wil. Niet te veel beleg erop, dat valt er toch allemaal af en duurt te lang om warm te worden waardoor je bodem keihard wordt.
Waarom kreeg je een Pizzarette als je niet van Pizza houdt?
Wij hebben ook een Pizzarette en gebruiken hem maandelijks. Dat je wat langer moet wachten vinden we juist gezellig. Ik maak er altijd wel een salade bij. Je moet namelijk wel veel van de pizza's eten wil je vol zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem waarschijnlijk gekregen omdat het dochterlief (6 jaar) geweldig lijkt en ik ben er heel blij mee, ik hou wel van af en toe zo'n leuke avond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven