(Lunch) salades

12-05-2020 15:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ben op zoek naar (meer) lekkere salades

Als ik halve dag werk eet ik thuis graag een salade. Wel graag een vullende want meestal wel wat honger.

Ik hou niet van mozzarella, geitenkaas en koude kip in mijn salade

Iemand nog lekkere ideeen?
Als ze goed voor de lijn zijn helemaal mooi meegenomen
Alle reacties Link kopieren
Zalm, brie of tonijn door een salade vind ik altijd lekker.
Of dunne reepjes biefstuk
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Gegrilde wortel, (halveren en eerst even blancheren, dan door tijm, olie evt beetje honing en dan in de grillpan) vind ik superlekker in salade. Met sla, bruine linzen, rood uitje, vinaigrette en evt feta. Gegrilde paprika en courgette kan ook goed. (Broodje) humus erbij, heerlijk🥕😄
Alle reacties Link kopieren
Ik eet (at) graag een rucolamelange/eikenbladsla zulke zakjes in ieder geval, en dan met mozzarella/feta, tomaatjes (gesneden), olijfjes, pijnboompitjes, avocado, en dan gerookte zalm/Holl. garnaaltjes/tonijn/makreel/rookvlees/rauwe ham/gerookte kip. ( / betekent of ;) )

Ze vullen lekker zo! Ik houd niet van aardappels of pasta in m'n salade, en zo vult het ook heel goed. Ik zit er in ieder geval vol van tot het avondeten :)

En als avondeten maak ik ook wel eens zo'n salade, maar dan wel vaker met warme vis of vlees. Gamba's, kip, biefstuk ed.
Alle reacties Link kopieren
Caesarsalade?
Kom ik weer met de pokébowl.

Afbeelding

Vullend en goed aan te passen aan wat je lekker vindt. Avocado, komkommer, wortel in juliènnereepjes, edame, zeewier (lekker!) sesamzaadjes en dan vis of lauwwarme kip.
Uitgebakken spekjes, geroosterde pijnboompitten, gebakken haloumi blokjes, allemaal lekker door salade.
Of sardines of ansjovis...
Bulgursalade.

Er was hier twee weken geleden een topic over succesrecepten. Voor welke gerechten komen mensen speciaal naar jou, o.i.d..
Ik kan het topic nu niet meer vinden. (Iemand?)

Daar stond een recept voor bulgursalade. Met bulgur (duh), olijfolie, gesneden tomaat, enz.
Een gewone groene salade, met kikkererwten erdoor. Of zo'n mini-blikje van Bonduelle.
Deze:
https://www.ah.nl/zoeken?query=bonduelle&soort=2727
Medditeraanse schotel... quinoa met kikkererwten, olijven en verse peterselie. Hoef je maar 1x klaar te maken. Serveren met verse komkommer, tomaat en sla en een flinke hoeveelheid tahinisaus (tahini, ahornsiroop, citroensap) eroverheen. Smullennnnnn!
Alle reacties Link kopieren
[quote=Tiana_76 post_id=31370794 time=1589292322 user_id=366925]
Kom ik weer met de pokébowl.

Of burritobowl :)
Rijst, bonen, mais, paprika, tomaat, guacamole, verse koriander en limoensap
Alle reacties Link kopieren
https://www.bruna.nl/boeken/50x-lunchen ... gIkEfD_BwE

ik eet vaak uit deze
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Salades zijn vaak de reden van een maag-darminfectie, vooral in de zomer, omdat er vaak ingrediënten in zitten die niet doorverhit zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Is dus het beste om alles zo snel mogelijk na het mengen op te dienen en niet een poos te laten staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Beetgare krieltjes of aardappelblokjes, beetgare sperzieboontjes, fijngesneden ui mengen met een potje zongedroogde tomaten op olie. De olie is alle dressing die deze salade nodig heeft. Ik doe er een wisselende eiwitbron door: tonijn, ham, mozzarella, feta (ik hou wel van die kazen!), jonge kaas, salami, gekookt ei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven