Welke frituurpan?

14-05-2020 17:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een frituurpan gebruikt, maar van mijn vakantiegeld wil ik er volgende week graag een kopen. We zijn een gezin van vier personen, het lijkt me leuk om af en toe friet te kunnen bakken en ik wil zelf bitterballen en samosas gaan maken/bakken.

Waar moet ik op letten? Welke pan hebben jullie en waarom bevalt deze wel of niet? Ik hoor het heel graag!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er in de loop der jaren een hoop versleten en mijn ervaring is dat dit soort het fijnste zijn. Makkelijk schoon te maken, flinke inhoud * per bak gaat er 3 liter vet in). Fijn ook om 1 bak voor gepaneerde dingen te houden en de andere niet.

https://www.bol.com/nl/p/tristar-fr-693 ... gKdsfD_BwE

Afbeelding
Kijk eens naar het merk Frifi dat bevalt ons prima.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 14-05-2020 17:14
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is een mooi model guppekop, ik kan me inderdaad voorstellen dat dat handig is. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het merk Tristar, jij dus wel?

En het merk Frifi heb ik nog nooit van gehoord! Dus, dat wordt googelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze geloof ik https://www.blokker.nl/p/tefal-friteuse ... vs/1490005 ( misschien een ouder model maar hij lijkt er sprekend op) .
Wij gebruiken hem niet elke week maar als ik hem gebruikt heb laat ik de olie afkoelen en schenk dat door een zeef terug in de fles en maar de hele pan schoon met keukenpapier en dan gaan alle onderdelen , behalve het verwarmingselement, in de vaatwasser. Zo blijft hij wel al heel lang goed.
Bol heeft ook frifri te koop
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
14-05-2020 17:14
Dat is een mooi model guppekop, ik kan me inderdaad voorstellen dat dat handig is. Ik heb niet zulke goede ervaringen met het merk Tristar, jij dus wel?

En het merk Frifi heb ik nog nooit van gehoord! Dus, dat wordt googelen.
oh wacht! het ging om het model he! Ik heb er zo een van Fritel
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede tip Dolfje, dank! Ik heb nog geen idee hoe je zo'n ding onderhoudt, dus dat komt vast van pas.

Blijkbaar worden friteuses ook gehamsterd momenteel, want bij coolblue is nog maar 1 model van Frifri in voorraad ;-) Helaas hebben die geen dubbele pannen.
Wij hebben twee aparte pannen werkt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
14-05-2020 17:16
oh wacht! het ging om het model he! Ik heb er zo een van Fritel
Ow, haha, ok dank voor de toevoeging!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een frietpan van Fritel maar die bevalt mij helemaal niet goed. Hij is wel makkelijk schoon te maken maar ik vind de friet minder lekker en het stinkt veel meer in huis en ik gebruik hetzelfde frietvet als voorheen. Ik ga hem ook weg doen en wil er weer 1 van Philips. Die beviel heel erg goed.
dolfje schreef:
14-05-2020 17:14
Wij hebben deze geloof ik https://www.blokker.nl/p/tefal-friteuse ... vs/1490005 ( misschien een ouder model maar hij lijkt er sprekend op) .
Wij gebruiken hem niet elke week maar als ik hem gebruikt heb laat ik de olie afkoelen en schenk dat door een zeef terug in de fles en maar de hele pan schoon met keukenpapier en dan gaan alle onderdelen , behalve het verwarmingselement, in de vaatwasser. Zo blijft hij wel al heel lang goed.
Wat een geniale tip!
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
14-05-2020 17:24
Wat een geniale tip!
Ik denk er nu wel in elk geval 3keer over na voor we gaan frituren dan toen dat ding nog zo klaar stond :P
dolfje schreef:
14-05-2020 17:34
Ik denk er nu wel in elk geval 3keer over na voor we gaan frituren dan toen dat ding nog zo klaar stond :P
Is hier sowieso gedoe, want moet buiten. Tenzij ik een week het gevoel wil hebben dat ik in een snackbar leef.
Nemain• schreef:
14-05-2020 17:56
Is hier sowieso gedoe, want moet buiten. Tenzij ik een week het gevoel wil hebben dat ik in een snackbar leef.
Kun je dan niet beter een airfryer aanschaffen?
Wij hebben de gewone frituurpan eruit gedaan en een airfryer aangeschaft. Die pan vond ik vreselijk. In de schuur vanwege de lucht, schoonmaken vieze boel, vet verversen om de zoveel tijd (vooral kroketten maken er een bende van). De airfryer is een stuk handiger wat dat betreft en qua smaak prima. Veel minder geur en blijft ook niet zo lang hangen. Schoonmaken gewoon in de vaatwasser. Ik vind hem ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Die van het eerste plaatje hebben wij enkel, bevalt prima, kost nu als enkele rond de 20 euro, goedkoop.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
14-05-2020 18:23
Wij hebben de gewone frituurpan eruit gedaan en een airfryer aangeschaft. Die pan vond ik vreselijk. In de schuur vanwege de lucht, schoonmaken vieze boel, vet verversen om de zoveel tijd (vooral kroketten maken er een bende van). De airfryer is een stuk handiger wat dat betreft en qua smaak prima. Veel minder geur en blijft ook niet zo lang hangen. Schoonmaken gewoon in de vaatwasser. Ik vind hem ideaal!

Dit.
Twee jaar geleden de frituurpan de deur uitgedaan en een airfryer gekocht- ik wil nooit meer terug naar dat vieze ding.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Kwebbeltje91 schreef:
14-05-2020 18:09
Kun je dan niet beter een airfryer aanschaffen?
Nee, ik vind een kroket uit de frituurpan veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
14-05-2020 19:45
Nee, ik vind een kroket uit de frituurpan veel lekkerder.
Dat vind ik ook en een kroket uit de oven vind ik ook niet echt lekker. Ook niet vies hoor.
Nemain• schreef:
14-05-2020 19:45
Nee, ik vind een kroket uit de frituurpan veel lekkerder.
Oke :)
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
14-05-2020 19:45
Nee, ik vind een kroket uit de frituurpan veel lekkerder.
Vind ik ook.
Een keer op een verjaardag snacks uit een airfryer gekregen en vond dat echt tegenvallen.
dolfje schreef:
14-05-2020 20:10
Vind ik ook.
Een keer op een verjaardag snacks uit een airfryer gekregen en vond dat echt tegenvallen.
Ik vind het wel erg verschillen per merk. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld Beckers frikandellen en die krijgen een wat knapperig jasje. Wij hebben jumbo en die zijn heerlijk. Net als mora. Kroketten altijd ovenkroketten. Maar die vind ik nog net wat lekkerder uit het vet, dus als we eens in de zoveel tijd naar de friettent gaan neem ik die :)
Whomi schreef:
14-05-2020 20:14
Ik vind het wel erg verschillen per merk. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld Beckers frikandellen en die krijgen een wat knapperig jasje. Wij hebben jumbo en die zijn heerlijk. Net als mora. Kroketten altijd ovenkroketten. Maar die vind ik nog net wat lekkerder uit het vet, dus als we eens in de zoveel tijd naar de friettent gaan neem ik die :)
Het scheelt inderdaad wel per merk ja.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-05-2020 17:34
Ik denk er nu wel in elk geval 3keer over na voor we gaan frituren dan toen dat ding nog zo klaar stond :P
Een tweesnijdend zwaard dus, die tip van jou! ;-)

Iemand nog goede tips over welk vet en hoe veel je dan moet gebruiken enzo? Of wijst zich dat allemaal vanzelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven