Er komt een gezin eten.. wat raden jullie aan?

18-05-2020 10:01 146 berichten
Met mooi weer, geen bbq met kinderen.. waar we niet uren voor in de keuken hoeven te staan... en liefst ook beetje gezond..
Iemand de tip?
Bestellen. En dan lekker buiten opeten.
Alle reacties Link kopieren
Lasagne Bolognese met een broodje en een goedgevulde salade?
Risotto met champignons?

Of zelf aan tafel iedereen hun eigen wrap laten vullen. Gehakt, verschillende groentes, kaas, toppings, etc.
Alle reacties Link kopieren
Een lekkere frisse witlofsalade? Of soep met broodjes. Of pasta carbonara?

Je kan er ook voor kiezen om te gaan fonduen of gourmetten.
Alle reacties Link kopieren
Dapper dat je al zoveel visite in huis wil hebben.
Is pannenkoeken een leuke optie?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dan een mini-buffetje: kies een thema en zorg dat er voor ieder wat wils op tafel staat

Bijvoorbeeld: Italiaans:
2 pasta soorten
1 of 2 salades
een vlees/visgerecht (vega)
brood (ideaal met kinderen)
en dan wat smeersels, kaasjes, vleeswaren? bakjes olijven etc

Tiramisu toe, of ijs, of een fruitsalade
jillrose schreef:
18-05-2020 10:03
Een lekkere frisse witlofsalade? Of soep met broodjes. Of pasta carbonara?

Je kan er ook voor kiezen om te gaan fonduen of gourmetten.
Gok dat als ze niet willen BBQ-en ivm kinderen dat de hete fonduepan of de gourmetplaat op tafel ook niet hoog op favolijstje komen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wat je anders ook zou eten maar dan voor meer personen?

Ik snap de vraag geloof ik niet. Gewoon iets van gebakken aardappeltjes, salade, peultjes en worteltjes, gebakken visje?

Of varkenshaasje met champignons, witlofsalade en krieltjes?

Asperges met beenham en ei?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Waarom begint iedereen toch gelijk weer over brood en allerlei liflafjes? Je kan toch wel een avondmaaltijd voor 6 of 8 personen maken? Dat is niets meer of minder dan wat je normaal maakt maar dan de dubbele hoeveelheid, dat is toch niet zo moeilijk?
Am Yisrael Chai!
Liebeskind² schreef:
18-05-2020 10:04
Dapper dat je al zoveel visite in huis wil hebben.
Is pannenkoeken een leuke optie?

In de tuin aan een grote tafel. Gezin bij gezin..
Luci_Morgenster schreef:
18-05-2020 10:04
Gok dat als ze niet willen BBQ-en ivm kinderen dat de hete fonduepan of de gourmetplaat op tafel ook niet hoog op favolijstje komen ;-)
Ligt toch aan de leeftijd? Wij hebben vanaf de kleutertijd gewoon gegourmet en gebbq't met de kinderen. Die luisterden prima als we zeiden dat iets heet was.
Luci_Morgenster schreef:
18-05-2020 10:04
Gok dat als ze niet willen BBQ-en ivm kinderen dat de hete fonduepan of de gourmetplaat op tafel ook niet hoog op favolijstje komen ;-)

Klopt!
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:06
Gewoon wat je anders ook zou eten maar dan voor meer personen?

Ik snap de vraag geloof ik niet. Gewoon iets van gebakken aardappeltjes, salade, peultjes en worteltjes, gebakken visje?

Of varkenshaasje met champignons, witlofsalade en krieltjes?

Asperges met beenham en ei?

Ik wil niet een uur in de keuken staan..

Misschien grote pan tomaten soep inderdaad met een lekkere pasta salade?
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
18-05-2020 10:09
Ligt toch aan de leeftijd? Wij hebben vanaf de kleutertijd gewoon gegourmet en gebbq't met de kinderen. Die luisterden prima als we zeiden dat iets heet was.
Wij waren ook vrij jong toen we begonnen met fonduen maar never mind :-] Dan iets van gebakken aardappels met mini schnitzels (want daar zitten er best wel veel van in een pak)
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
18-05-2020 10:09
Ik wil niet een uur in de keuken staan..

Misschien grote pan tomaten soep inderdaad met een lekkere pasta salade?
Er zijn dus vier volwassenen. En een paar kinderen.
Dan sta je toch niet een uur in de keuken?

Waarschijnlijk heb je als iedereen er is al wat borrelhapjes, kaas, stokbrood, olijven, lekkere dingetjes.
Een kommetje soep erna.
En dan misschien lasagne en een salade. Kun je van tevoren maken, dus dan heb je als de visite er is geen werk meer.
Lekker toetje... klaar!
Wat eten we vanavond?
Gewoon een lekker uitgebreid bbq pakket van de slager halen. Een vers stokbrood, kruidenboter en sausjes.
Willy0502 schreef:
18-05-2020 10:09
Ik wil niet een uur in de keuken staan..

Misschien grote pan tomaten soep inderdaad met een lekkere pasta salade?

Heb je een partner? Misschien wil die wel een uur in de keuken staan?
En anders bestellen/afhalen?

Ik vind koken eigenlijk maar met vlagen echt leuk. Kan het wel en goed ook en met vlagen heb ik echt zin er in, kan dan weer periodes van alles proberen en uren mee bezig zijn. Maar meestal is het noodzakelijk kwaad.

Zeker als er gasten komen dan haal ik liever wat. Veel gezelliger. Of ik zet partner aan het werk.

Ik zou dan ook nooit mensen echt 'te eten' vragen. Maar blijven mensen eten omdat ze toevallig rond die tijd er nog zijn, of een hele dag komen enz.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 10:15
1.99% gewijzigd
Hoe groot is dat gezin en met hoeveel zijn jullie zelf?
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
18-05-2020 10:09
Ik wil niet een uur in de keuken staan..

Misschien grote pan tomaten soep inderdaad met een lekkere pasta salade?
Maar waarom zou je een uur in de keuken staan? Alles wat ik genoemd heb is in minder dan een half uur klaar, alleen varkenshaas moet langer in de oven maar daar hoef je niet naast te staan.
Am Yisrael Chai!
Grote pan rijst en grote pan rendang of ajam smoor (zet je op en laat je sudderen), sperzieboontjes en wat strooispul en kroepoek.
Soep met broodjes.

Gebakken aardappeltjes met sla en kip.

Aardappels, groente en vlees (lekker standaard)

Zomerse stampot met ijsbergsla

Pan nasi koken met sate en atjar/augurken en als je zin hebt gebakken eitje.

Alles kan wel gewoon wat voorbereiden.
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
18-05-2020 10:09
Ik wil niet een uur in de keuken staan..

Misschien grote pan tomaten soep inderdaad met een lekkere pasta salade?
maar is dit je eerste keer, dat je eters krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Pasta salade (met bijv 3 kleuren fusili) met een gebakken visje. Kabeljauw ofzo. En wat foccaccia brood. Salade kun je al van tevoren maken en broodjes afbakken en vis is zo klaar.

Anders een grote pan paella maken.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
fashionvictim schreef:
18-05-2020 10:17
Maar waarom zou je een uur in de keuken staan? Alles wat ik genoemd heb is in minder dan een half uur klaar, alleen varkenshaas moet langer in de oven maar daar hoef je niet naast te staan.
Misschien kookt ze niet vaak? Dan kan dit lastig zijn, zeker als je ineens drie keer zoveel eters als normaal hebt.

Dan zou ik het ook maar makkelijk houden, dus lasagne of andere ovenschotel. Kun je klaarzetten en half uur voor etenstijd in de oven schuiven.
Tiana_76 schreef:
18-05-2020 10:09
Ligt toch aan de leeftijd? Wij hebben vanaf de kleutertijd gewoon gegourmet en gebbq't met de kinderen. Die luisterden prima als we zeiden dat iets heet was.
Ik ging af op de OP. En ze beaamt dat net. Ze heeft daar dus geen zin an met die kinderen. Ook nog met andermans kinderen. Prima toch?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 10:21
4.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven