Gemarineerde olijven.

19-05-2020 22:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs had ik een 2 tal bakjes gemarineerde olijven op de markt gehaald. Honing-mosterd en knoflook chili gemarineerd. Nu heb ik zelf geprobeerd om olijven te marineren,dat was niet echt een succes. Ik had groene olijven uit een pot gebruikt. Ondanks dat ik ze goed afgespoeld had,bleven ze zoutig smaken. Heeft iemand succes recepten en welke olijven gebruiken jullie ?
Geen olijven uit pot gebruiken! Die zijn al helemaal geconserveerd. Haal gewoon lekker verse olijven.
Alle reacties Link kopieren
Die uit pot zijn meestal geconserveerd in zout (water). Koop ze bij "de Turk", die liggen meestal in olie.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-05-2020 23:26
Die uit pot zijn meestal geconserveerd in zout (water). Koop ze bij "de Turk", die liggen meestal in olie.
Kijk,dat is al stap 1
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-05-2020 23:26
Die uit pot zijn meestal geconserveerd in zout (water). Koop ze bij "de Turk", die liggen meestal in olie.
.
Oeh... maar als ik dan toch bij de toko ben, dan ga ik niet meer zelf aan de slag hoor, dan neem ik zijn gemarineerde olijven lekker mee... ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
19-05-2020 22:46
Geen olijven uit pot gebruiken! Die zijn al helemaal geconserveerd. Haal gewoon lekker verse olijven.

Verse olijven? Heb je ooit wel eens een olijf vers van de boom gegeten? Dat is niet te eten. Verse olijven zijn in NL echt niet te koop. Je moet ze eerst toch fermenteren om te eten.

Wil je zelf olijven marineren, dan moet je echt beginnen met een goede kwaliteit olijf. Eentje die in olie zit waar niet al te veel smaken aan toegevoegd zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt erg lekker. Olijven met honing mosterd smaak! Ga ik ook eens uitproberen.
hamerhaai schreef:
20-05-2020 08:12
Verse olijven? Heb je ooit wel eens een olijf vers van de boom gegeten? Dat is niet te eten. Verse olijven zijn in NL echt niet te koop. Je moet ze eerst toch fermenteren om te eten.

Wil je zelf olijven marineren, dan moet je echt beginnen met een goede kwaliteit olijf. Eentje die in olie zit waar niet al te veel smaken aan toegevoegd zijn.
Klopt, ik bedoelde inderdaad niet vers van de struik. Overigens zijn ze in NL wel te koop, want ik ken meerdere mensen die zelf inmaken. Dat zijn wel allemaal mensen moet een niet-NL achtergrond, dus die zullen ze wel ergens bij een speciale winkel halen. Op de markt zijn ze er maar af en toe. Misschien iets met het seizoen ofzo.

Maar ik bedoelde vooral geen supermarktolijven op water in een pot. Die kun je alleen gebruiken voor een dirty martini.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven