Verschillende vullingen voor taart/cake/muffin/cupcake enz..

20-05-2020 12:49 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een bladerdeegtaart gemaakt met een vulling van framboos met rabarber en hazelnoot. Onderop een laagje Vanille Pudding en bovenop een laagje met Vanille slagroom. Dit was een eigen creatie welke goed in de smaak is gevallen.

Wat voor lekkere vullingen, of vullingcombinaties kunnen jullie aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een simpel mens...Ik hou van aardbeien in stukjes erdoor of stukjes appel met kaneel erdoor of cacao met chocolade snippers erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Banaan kokos
Limoen kokos
Mango kokos
Aardbei rabarber
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alles met bokkepootjes.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt nul verstand van koken en bakken, dus alvast mijn excuses als ik nu iets heel doms uitkraam. Maar ik ben de laatste tijd gek op de combinatie yoghurt met banaan. Werkt zoiets misschien als vulling voor een bladerdeegtaart..? Mij lijkt het erg lekker denk ik.
Ya no puede caminar
Chocoladelaagje, (vegan) banketbakkersroom, mango, vegan slagroom.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
20-05-2020 12:58
Alles met bokkepootjes.
Bokkepootjestaart... 🙄
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
La_Cucaracha schreef:
20-05-2020 13:04
Ik heb echt nul verstand van koken en bakken, dus alvast mijn excuses als ik nu iets heel doms uitkraam. Maar ik ben de laatste tijd gek op de combinatie yoghurt met banaan. Werkt zoiets misschien als vulling voor een bladerdeegtaart..? Mij lijkt het erg lekker denk ik.
Lijkt mij dat je een natte bladerdeegbodem krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm...als je er eerst een glazuur overheen doet?
Dan zou het kunnen dat het bladerdeegbodem niet zo nat wordt.

En voor de joghurt zou je wellicht wat stijver / minder vochtig kunnen krijgen als je er Gelatine of klopfix eraan toevoegd?
Alle reacties Link kopieren
Hier is kersen met chocola en slagroom favoriet. En karamel kruimeltaart. De karamel maak je van een blikje gecondenseerde melk.
Of keylime pie, ook erg lekker.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik heb ook een keer een eenvoudige cake gebakken, met 2 laagjes.
1 laag met pruimenmoes en 1 laag met kaneelslagroom.

En een taart met botercreme met advocaat en hazelnoot.
Alle reacties Link kopieren
cinnamonnswirl schreef:
20-05-2020 13:20
Hmmm...als je er eerst een glazuur overheen doet?
Dan zou het kunnen dat het bladerdeegbodem niet zo nat wordt.

En voor de joghurt zou je wellicht wat stijver / minder vochtig kunnen krijgen als je er Gelatine of klopfix eraan toevoegd?
Bij een yoghurt taart (of kwarktaart) is een bodem van koekkruimels erg lekker. Bijvoorbeeld van bastognekoeken.

Een bladerdeegbodem zou ik sowieso niet snel gebruiken voor een zoete taart.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst in een andere Topic gevraagd, hoe je een bladerdeegbodem met suiker kan maken.

Dan neem je een taart / vlaaivorm op z'n kop. Daar bakpapier overheen en dan het bladerdeeg. Dan smeer je dat licht in met water en doe je er bruine suiker overheen. En dan moet je dat dan zo blindbakken.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd om het te maken, weet alleen wel dat ik een keer een vlaai heb gegeten met zo een bladerdeegbodem met suiker.

Erg lekker!
Ik vul mijn afgesmeerde of beklede taarten regelmatig met Mona toetjes. Bitterkoekjes pudding is favoriet hier, maar brownie en verstevigde slagroom doet het ook erg goed :) .
cinnamonnswirl schreef:
20-05-2020 13:26
Ik heb laatst in een andere Topic gevraagd, hoe je een bladerdeegbodem met suiker kan maken.

Dan neem je een taart / vlaaivorm op z'n kop. Daar bakpapier overheen en dan het bladerdeeg. Dan smeer je dat licht in met water en doe je er bruine suiker overheen. En dan moet je dat dan zo blindbakken.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd om het te maken, weet alleen wel dat ik een keer een vlaai heb gegeten met zo een bladerdeegbodem met suiker.

Erg lekker!
Of gewoon het deeg in de vorm doen. Afdekken met bakpapier, vullen met bakkralen, droge bonen of rijst en dat blind bakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit op het Idee gekomen om een "toetje" te gebruiken als vulling. Dat moet ik Maar onthouden!

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
20-05-2020 13:32
Of gewoon het deeg in de vorm doen. Afdekken met bakpapier, vullen met bakkralen, droge bonen of rijst en dat blind bakken.
Op de 1 of ander manier ben ik bang dat als ik een bladerdeegbodem met suiker gewoon in de vorm doe, dat het gaat caramelliseren?
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
20-05-2020 13:23
Bij een yoghurt taart (of kwarktaart) is een bodem van koekkruimels erg lekker. Bijvoorbeeld van bastognekoeken.
:kwijl:
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
Vijg. Of peer. Gewoon cake en dan veel heel veel grote stukken erdoor.
-Darkside- schreef:
20-05-2020 13:32
Of gewoon het deeg in de vorm doen. Afdekken met bakpapier, vullen met bakkralen, droge bonen of rijst en dat blind bakken.
Dit!

Deeg ook even inprikken, dan gaat de lucht eruit.
cinnamonnswirl schreef:
20-05-2020 13:20
Hmmm...als je er eerst een glazuur overheen doet?
Dan zou het kunnen dat het bladerdeegbodem niet zo nat wordt.

En voor de joghurt zou je wellicht wat stijver / minder vochtig kunnen krijgen als je er Gelatine of klopfix eraan toevoegd?
Mja, dat spreekt mij niet zo aan. Maar proberen is de enige manier.
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
20-05-2020 13:20
Hier is kersen met chocola en slagroom favoriet. En karamel kruimeltaart. De karamel maak je van een blikje gecondenseerde melk.
Of keylime pie, ook erg lekker.
Heb je een goed recept van je keylime die?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
20-05-2020 14:27
Heb je een goed recept van je keylime die?
Van Jamie Oliver. Ik kan even geen Nederlandse van hem vinden.
https://www.jamieoliver.com/features/pr ... -lime-pie/

Ik heb trouwens normale limoenen gebruikt. En ipv een dikke laag slagroom toefjes.
Heel lekker en vrij makkelijk te maken.
She was brave and strong and broken, all at once.
Met vullingen kun je alle kanten op, dus eigenlijk alles wat je lekker vindt! Zelf maken heeft altijd mijn voorkeur, dus banketbakkersroom koken, of een andere smaak pudding. Zwitserse room (met een vleugje rum), verschillende soorten curds, bavaroise in alle smaken, yoghurt of kwarkvulling (half kwark/yoghurt, half stijfgeslagen slagroom, verstevigen met gelatine) evt met geprakt fruit er doorheen. Chocolade of caramelmousse, echt de mogelijkheden zijn eindeloos 😊

Deegbodem "waterdicht" maken kan op verschillende manieren. Door suiker mee te bakken en te laten karameliseren, een dun laagje chocolade erop te strijken of na het bakken met geklutst ei afstrijken en dat in de oven op te laten drogen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Woez schreef:
20-05-2020 14:46
Van Jamie Oliver. Ik kan even geen Nederlandse van hem vinden.
https://www.jamieoliver.com/features/pr ... -lime-pie/

Ik heb trouwens normale limoenen gebruikt. En ipv een dikke laag slagroom toefjes.
Heel lekker en vrij makkelijk te maken.

Dank je, ik heb hier een berg limoenen liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven