Karamel/munt snoepjes van vroeger

02-06-2020 22:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nostalgie!
Al tijden ben ik op zoek naar een bepaald snoepje van vroeger, maar ik vind niks, dus hoop dat iemand hier het zich kan herinneren.
Het gaat om vierkante snoepjes die voor de helft uit karameltoffee bestond en de helft uit minttoffee. Wij kregen deze vroeger van de SRV-wagen (30 jaar geleden). Meer weet ik niet...

Wie weer waar ik het over heb en of ze nog ergens te krijgen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Een van deze misschien?



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ha ja. In die doorschijnende folie die dichtgedraaid is. Dat waren toch toffees met die witte slierten erin? Die tanden en kiezen vernielers?
Zou niet weten of die nog bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
02-06-2020 22:10
Een van deze misschien?



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nee, deze zijn het niet. Het waren echte vierkante snoepjes, met een dichtgevouwen wikkel.
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
02-06-2020 22:11
Ha ja. In die doorschijnende folie die dichtgedraaid is. Dat waren toch toffees met die witte slierten erin? Die tanden en kiezen vernielers?
Zou niet weten of die nog bestaan.
Nee, ook niet. Het papiertje was niet doorschijnend. Maar die van jou klinken ook lekker en idd heel gezond voor de tanden, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet welke je bedoelt, kan alleen niet op de naam komen. Ze zaten in een wit of crème achtig papiertje en daarop stond de naam van de toffee.

Ik heb ze al jaren niet meer gezien, maar ze waren zoooo lekker!!
Alle reacties Link kopieren
Zal niet winstgevend meer geweest zijn. Ze willen grote partijen van één soort produceren. Allemaal dezelfde zodat je weinig keus hebt en die veelverkochte dus maar koopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
pampalate schreef:
02-06-2020 22:26
Ik weet welke je bedoelt, kan alleen niet op de naam komen. Ze zaten in een wit of crème achtig papiertje en daarop stond de naam van de toffee.

Ik heb ze al jaren niet meer gezien, maar ze waren zoooo lekker!!
Jaaa, wij hebben het over dezelfde! En ja, ze waren echt heel lekker. Maar de naam.... Lastig he.
Alle reacties Link kopieren
Oh die snoepjes.... ik zie ze zo voor me... Maar echt geen idee meer hoe ze heetten.
Klinkt heel lekker!
Ik ken ze niet, maar ik vind het leuk om even mee te zoeken
Afbeelding
Goh, de meeste met de juiste smaak zijn niet vierkant en hebben wel doorzichtige papiertjes..
Alle reacties Link kopieren
https://www.sweetsupply.nl/mint-creamca ... j8QAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gegoogeld en ik zie iets over Mello (Mellow) Mints. Kan helaas geen foto vinden van de snoepjes en ken ze zelf ook niet.
Vivil?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wat je bedoeld, maar weet niet hoe ze heten! Als ik in Nederland ben , mis ik de grote toverballen van Jamin.... ook zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, dit zijn ze ook niet. Ze waren echt vierkant, het snoepje zelf half caramelkleurig en half wit en het papiertje idd wit met de merknaam er overal op gedrukt.
Dank voor het zoeken :-) !
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
02-06-2020 23:32
Goh, de meeste met de juiste smaak zijn niet vierkant en hebben wel doorzichtige papiertjes..
Ja echt he! Lastig te vinden. Fijn dat je mee zoekt :-) !
Alle reacties Link kopieren
Dulce schreef:
03-06-2020 00:21
Ik heb net gegoogeld en ik zie iets over Mello (Mellow) Mints. Kan helaas geen foto vinden van de snoepjes en ken ze zelf ook niet.
Nee, helaas ook niet. Super bedankt voor het zoeken :-).
Alle reacties Link kopieren
hippie_meisje schreef:
03-06-2020 00:42
Vivil?
Nee, ook niet. Althans, het zegt me vaag iets, maar als ik op afbeeldingen ga zoeken, vind ik niet wat ik zoek.
Leuk om al dat nostalgische snoep te zien als je googled. Zodra ik het zie, weet ik weer preciés hoe het smaakte. Ik voel zelfs nog in mijn lijf hoe het was om met mijn moeder op het strand bij de ijstent te staan en een ijsje uit te zoeken van die kaart. Met dat clowntje en het agentje en het boefje.
Als kind was ik zo gelukkig, en beleefde ik alles zoveel intenser (smaak, gevoel, enz)...
Hebben jullie dat ook?
Ik zou zo terug willen naar die jaren.

https://images.app.goo.gl/ZwZZLhCtvvBRrpvY6
Alle reacties Link kopieren
Hoi Majo1979,

Sorry dat ik je op deze manier bericht, maar een privebericht lukt helaas niet om te sturen. Ik kwam via Google je topic tegen over de kaakchirurg en zou heel graag willen weten hoe dit toen bij jou is afgelopen. Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde sinds drie weken en zou daarom graag met je in contact komen. Ik hoop heel erg dat je mij een bericht wilt sturen, Groetjes Bluebell

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven