Wat eet je op dit moment deel 19

19-06-2020 14:25 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we al een lange tijd over wat we eten en drinken. Begonnen in telegramstijl, maar inmiddels kletsen de vaste meeschrijvers wat af!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-18/l ... ges/454685

Iedereen is van harte welkom om mee te komen schrijven :cheer2:
cookielover wijzigde dit bericht op 10-12-2020 00:28
89.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo,ik maak zelf lijnzaadcrackers of ik neem een wasa vezelrijk (omdat ik weinig koolhydraten eet)
Wat fijn dat de huisarts iets heeft voorgeschreven,hopelijk helpt het je!

Ik kan niet eerder naar huis vandaag want baas is er niet en iemand moet het fort bewaken :proud:
Misschien ga ik morgen uurtje eerder naar huis.

Ik eet nu een salade met zalm,vanavond ga ik met een vriendin eten,zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, Coetje, geniet ervan.

Ik at een moot zalm met noodles. De zalm gebakken vlgs Jamie, in een koude pan en dan langzaam een paar minuten, dan keren op de velkant en op hoge temperatuur bakken.
Normaal doe ik , al bedruipend, in de olie bakken. En vind ik zelf lekkerder.

Met wat sesamolie en citroenpeper.
Alle reacties Link kopieren
veel plezier met je vriendin vanavond coetje! zalm en knakworst eet ik beiden bijna nooit, zoon lust geen knakworst dus voor hem hoef ik het ook niet te doen. zalm eet ik wel graag als ik uit eten ben maar thuis eigenlijk nooit.
viva hoe is het met de dames nu? ik hoop dat het beter met ze gaat en dat jullie een goede nachtrust hebben gehad vannacht.
zenzeo super fijn dat je nu medicatie hebt van de ha, en wie weet helpt chris haar tip je ook nog wat. ik hoop het!
Alle reacties Link kopieren
kan iemand me trouwens vertellen waarom ik altijd kersenbonbons krijg van mijn patienten? is datveen dingetje onder de oudere generatie ofzo? ik bedoel, er zijn tig soorten chocola in de winkel en 9 van de 10 van mijn patienten geeft me kersenbonbons voor mijn verjaardag/pasen/kerst/whatever en ik vind die helemaal niet zo lekker :-$
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, Liz. Ik krijg ze nooit en geef ze ook niet.
Ben er ook niet dol op.
Nu een plak suikerbrood met boter.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Zenzeo, zo blij voor je!

Ik moest vandaag in Amsterdam-Oost zijn. De auto geparkeerd bij de Casa en toen wandelend over de Ringdijk naar mijn afspraak. Daarna nog even wat dingen gekocht bij de Hema en even bij mijn broer en schoonzus geweest. Lang niet gezien!

Normaal ga ik echt nooit met de auto naar Amsterdam, maar dat reizen met mondkapje staat me zo tegen. Al moet ik eerlijk zeggen dat toen ik vorige week naar Utrecht ging met de trein, ik mijn mondkapje een beetje naar beneden had getrokken omdat er verder niemand in de coupé zat :hihi: Maar echt alleen omdat het rustig was, anders heb ik hem gewoon op hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet knakworst en zalm allebei best vaak :lol:

Vanavond hadden we schnitzels met aardappelkroketjes en sperziebonen. En slagroomvla toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vandaag trouwens iets interessants, ik denk dat zeker Zenzeo en Chris dit ook interessant vinden.

Er komt een vervolg op de documentaire Uitgewoond, vorig jaar op de televisie geweest. Ik heb zo het idee dat jullie die docu wel kennen. Anders is het voor het vervolg komt zeer de moeite waard om de afleveringen van vorig jaar terug te kijken.

''Uitgewoond: Achter gesloten deuren is een indringende documentaire over lief en leed van een aantal ouderen rond de 100 jaar, in een verpleeghuis ten tijde van de coronacrisis. Behalve over de ingrijpende gevolgen van de coronacrisis in hun levens raakt 'Achter gesloten deuren' aan thema’s die de recente ontwikkelingen ver overstijgen, van euthanasie tot zelfredzaamheid, en van mantelzorg tot onverwerkte oorlogstrauma’s.''

En voor nog meer informatie: https://www.vpro.nl/programmas/uitgewoo ... euren.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die serie gezien! Indrukwekkend!
Dus ik ga zeker weer kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook gezien,indrukwekkend inderdaad.

Eten was gezellig en lekker,zijn bij een nieuw eetcafe geweest,mooie inrichting en leuke mensen.
Vooraf wat stokbrood met smeersels en olijven,hoofd had ik surf en turf(stukje bavette die super mals was en op de huid gebakken zalm) toe een citroen meringue ijscoupe.Blurp,blurp dus :rofl:

Nu douchen en naar bed want ben gesloopt,zat bij het toetje al flink te gapen.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames.
Ik denk niet dat ik dat ga kijken.ik vind dat te confronterend . al die oudere mensen .hoe je langzaam maar zeker aftakelt van lichaam en geest.
Heb veel dingen gezien in zo.n verpleeghuis.ik word daar heel verdrietig van .
Kan mij er nu nog om janken als ik er aan denk hoe verdrietig mijn moeder soms was.
Ik kwam daar vaak op de zelfde dag in de week.toen zei mijn schoonzusje .ga eens op n andere dag.Gedaan dus. Bleek mijn moeder om 4 uur smiddags nog in bed te liggen .oh wij dachten dat uw moeder al in de woonkamer zat.
Gewoon vergeten .om haar uit bed te halen na haar middag dutje.
En zo zijn er meer kleine dingen gebeurt.sommige dingen kan ik nog om janken.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Lekker zalm . Met geb aardappels en groente .en gerookt op n broodje of n cracker.
Ik lust wel kersen bonbons Liz .maar zo af en toe eentje .
Weet nog dat ik n keer in het ziekenhuis lag.kreeg ik meerdere doosjes .van die chocolade blaadjes met mint. Kom zo snel niet op de naam.die vind ik echt smerig .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je after eight, Chris?

Dat vind ik ook zo smerig!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd zenzeo. Of dat middeltje ook wat verlichting brengt.
Blij dat het nu wat beter met je gaat.
Hoop met de kindjes van Viva ook.
Schrikken toch .tand door de lip.

coetje ook n gezellige dag gehad met vriendin,👍

Ik kom ook minder in Duitsland cookie.omdat ik de winkels in moet met mondkapje.zal deze week toch nog n keer moeten .drogisterij spullen .maak wel n briefje zo dat ik niks vergeet. De supermarkt kan mijn man dan wel alleen doen.doe ik de drogisterij alleen..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Kennissen van ons zitten op n vakantiepark in Friesland .zijj we vandaag even naar toe gereden.
Geen fijn weer .veel regen .best veel wind. daar wat rondgekeken en gelopen.
Blij vanavond weer thuis te zijn .Friesland is prachtig .maar ik vond vandaag alles zo troosteloos .
Vanavond nog even geapt gelukkig hebben ze wel n kachel n dat huisje .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wat een rotweer,het regent hier al uren.

Leuk Chris dat jullie even naar Friesland zijn geweest,vonden ze vast gezellig!

Ik ben aan het werk,thuis koffie en nu ga ik een cracker maken,even kijken of de filet americain al klaar is,dat vind ik altijd zo lekker als hij zo vers is.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Eten van gisteravond klinkt lekker Coetje!

Vanmorgen een banaan en een boterham met jam. En koffie. Ik drink niet vaak koffie bij mijn ontbijt, maar was vanmorgen zo slaperig. Nu gaat het wel weer (lees: mwah).
Alle reacties Link kopieren
Mogge. Ja cookie.kwam niet meer op de naam .hoe verzinnen ze het .chocola met pepermunt .brrrrrr.

Ontbijt was tosti met kaas. En plak suikerbrood .koffie natuurlijk.
Het giet hier en het is heel donker .
Bah wat verveelt dit snel . Heb wel veel klusjes in huis die ik kan doen .was .heb ook allemaal witte dingen in de biotechnologie staan .heel ouderwets .maar ik heb n mooi kanten bloesje durf ik niet in de wasmachine te doen .is mij al eerder gebeurt dat ik iets dergelijks helemaal kapot er uit haalde .
Dus nu gelijk maar andere witte spullen er bij in gegooid .wel n gedoe trouwens .
Volgende keer niet meer doen zo, hoop extra werk .🥴hang het allemaal kletsnat op in de douche cabine .
Fijne dag . :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zulke dingen wel in de wasmachine, op een kort programma van 20 minuten.

Gisteravond dat spulletje op mijn benen gesprayed, maar wat een vette zooi. Bed is nu ook kleverig en de olie trekt dus niet in de huid.
Maar misschien helpt het. Dan heb ik het er wel voor over.
De medicatie van de arts helpt wel, maar de pijn krijg ik niet helemaal weg. Enfin, als het maar draaglijk is.

Ontbijt was mango en nu aardbeien. En een heerlijke bak koffie.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh dat heet ze niet verteld zenzeo.😀misschien dat zij n pyjama aan heeft ?
Zou als ik jou was .n dunne pyjama broek aantrekken .weet niet of je dan slapen kunt .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Nee heb een mooi kanten bloesje verknald .alle kant was kapot .had m nog maar twee x gedragen .maar dit is ook niet wat . Heb het nu klaar hangt op hangers in de badkamer. Maar doe het ook niet weer zo, te veel werk.
Maar wil mij ook niet telkens n nieuw bloesje kopen met kant 😅
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Het is heel teer spul.niet meer kopen misschien .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vroeger waste ik ook vrij veel op de hand.
Wat een werk!! Echt geen zin meer in.

Moet nu mn haar wassen. Ook weinig zin in, maar het is wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Maaltijd was een quiche, van AH.
Alle reacties Link kopieren
Gegeten hebben we capucijners met spekjes en uien .heerlijk.
Drukke dag gehad. tevreden gevoel.nu schijnt de zon .bijna de hele dag geregend .
Fijne avond meiden .heb mijn boek uit. Begin nu in het derde deel van die serie..
🍀🍀🍀🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven