Wat snack je als er ‘niks’ in huis is?

30-06-2020 20:26 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het vast wel, je zit op de bank en wil echt wat lekkers maar geen zin om naar de supermarkt te lopen.

Ik zelf flans dan vaak iets net niet top in elkaar maar wel genoeg om de lekkere trek te stillen.

Wat maken jullie dan? Of nog beter ga je gewoon naar bed met een kop thee ;)
Meestal bak ik een ei. Of roerei op toast.
Of ik smeer salade oid op een wrap.
Augurkjes met (of zonder) plak ham.
Groente (tomaat/paprika/wortel) dopen in cottagecheese.

Vrijwel altijd hartig dus. Maar heb ook wel eens chocola gesmolten en daar mn banaan in gedoopt ;-)
Ik heb trouwens ook regelmatig zo'n zakje babybell kaasjes in huis. Die zijn al lekker om zo te snacken, maar je kunt ze ook ff smelten in de magnetron, dan heb je een mini kaasfondue.
Alle reacties Link kopieren
Voor zulke momenten heb ik eigenlijk standaard maïskorrels in huis. Ik maak dan een bakje popcorn.
LoiseauVélo schreef:
30-06-2020 20:43
Ik heb trouwens ook regelmatig zo'n zakje babybell kaasjes in huis. Die zijn al lekker om zo te snacken, maar je kunt ze ook ff smelten in de magnetron, dan heb je een mini kaasfondue.
Ja!! Dat doe ik ook :) met een beetje kruiden erop dan smelt het erin , echt lekker.
Kaas, hagelslagpak aan mijn mond zetten. Of als ik wat actiever ben, blikje tonijn opentrekken met mayo, uitje en wat kruiden op een toastje. Eiersalade maken of gewoon een gekookt ei met mayo op toastje.
kipfilet besmeren met pittige humus en dat oprollen
appel schillen en daar wat kaneel op doen (evt nog wat suiker)
plakje kaas oprollen
Amsterdamse uien
Alle reacties Link kopieren
Kaas op een maiswafel. Dat heb ik allebei altijd in huis. Of ik duik de snoeppot van de kinderen in, als ik echt zoete snaaizin heb en uit zelfbescherming niks in huis heb.
Een boterham, plak extra belegen kaas er op en wat chiliflakes en dan onder de grill: jammie!
Alle reacties Link kopieren
Een lepel en een pot choco.

Of ik plunder het zoute beleg (worst, hesp, gerookte zalm, ...) en stop het zo in mijn mond.

Je denkt toch niet dat ik moeite ga doen om eieren te bakken en dergelijke?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
In mijn studententijd brood met ketchup. Nu meestal een broodje met zoet beleg, hagelslag of anijshagel. Soms ook lepel pindakaas zo uit de pot.
estherjansen81 schreef:
30-06-2020 20:46
Kaas, hagelslagpak aan mijn mond zetten. Of als ik wat actiever ben, blikje tonijn opentrekken met mayo, uitje en wat kruiden op een toastje. Eiersalade maken of gewoon een gekookt ei met mayo op toastje.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit doet :rofl:
Broodje pindakaas, zilveruitjed, yoghurt, fruit... gewoon iets wat er nog wel is opeten?
Alle reacties Link kopieren
Instant noedelsoep , bij voorkeur kip van yumyum.
Of crackers of toastjes met smeerkaas.
Ik ga dan altijd brood eten. Dus het is over het algemeen beter voor mijn gewicht als ik gewoon wel iets in huis heb, want brood kan ik blijven eten.
Eitje, kaas met augurken of zure uitjes. Of kaas met druiven.
Kaakjes met Nutella/chocpasta vind mijn mijn lekker.

Maiswafels met kaas, even in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik gewoon niet. Ik eet 's avonds altijd erg veel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh en nog vergeten: schudde buikjes!
Ik pak het pak schudde buikjes, flikker ze allemaal in 1 hand en stop die in 1x in m’n mond :$
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een fantastische ideeen! Ik wil alles. Nu!

Meestal ben ik niet zo creatief en ga ik voor toastjes met wat er nog is (smeersels, kaas of droog) of brood. Tosti’s of bakboterhammen ook favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je óf dubbel eten óf je laat je avondeten staan en daar heb ik zo mijn best op gedaan. Dus ik neem nog een slokje koffie, ga nog wat schoonmaken en dan gaat de tijd ook wel voorbij zonder snack.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
30-06-2020 21:14
Dan ga je óf dubbel eten óf je laat je avondeten staan en daar heb ik zo mijn best op gedaan. Dus ik neem nog een slokje koffie, ga nog wat schoonmaken en dan gaat de tijd ook wel voorbij zonder snack.
Ja, leuk schoonmaken. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik eet niks meer na het avondeten en vast tot de volgende dag 11:00 / 12:00 (16:8 vasten). Ik drink dan wel groene thee of spa rood.
Ik heb, sinds ik dat doe, ook geen trek meer in de avond en verbrand er ook nog vet mee. Win-win.
Voorheen vrat ik van alles in de avond. Van chips tot kaas, crackers met chocopasta of pindakaas etc.
Luci_Morgenster schreef:
30-06-2020 21:16
Ja, leuk schoonmaken. :bonk:
Dan liever eten!
Alle reacties Link kopieren
Crackers met argeta Kip pikante smeerworst!
Of kipfilè/ kaas.
En een Grotekop thee ernaast! :$
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
retrostar schreef:
30-06-2020 21:14
Dan ga je óf dubbel eten óf je laat je avondeten staan en daar heb ik zo mijn best op gedaan. Dus ik neem nog een slokje koffie, ga nog wat schoonmaken en dan gaat de tijd ook wel voorbij zonder snack.

Maar jij telt iedere calorie.
Gisteravond in het pikkedonker nog tomaatjes en basilicum geoogst in mijn mini moestuin.
Met mini mozzarella bolletjes die ik toevallig wel had.
Snuf peper en een beetje zout en :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven